• 1
  • 2
2016-12-14, 03:49
Medlem
Rent hypotetiskt. Ett filosofiskt experiment. Du har en knapp du trycker på för att dö, för att rädda mänskligheten eller något. Du kommer iallafall trycka på knappen som ger dig en elstöt eller något. Du har ett par dagar på dig liksom.

Ok.. så vad gör man dagarna innan man dör, förutom att supa? Laddar upp med snax och skit, sprit, kollar film, läsk.. lirar lite spel.

Krossar ölburk mot pannan, vinkar farväl och trycker?
Citera
2016-12-14, 03:56
Medlem
Skänker bort allt jag äger till dem som behöver, ordnar testamente, försöker vara trevlig mot alla.
Citera
2016-12-14, 03:56
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseSliten
Rent hypotetiskt. Ett filosofiskt experiment. Du har en knapp du trycker på för att dö, för att rädda mänskligheten eller något. Du kommer iallafall trycka på knappen som ger dig en elstöt eller något. Du har ett par dagar på dig liksom.

Ok.. så vad gör man dagarna innan man dör, förutom att supa? Laddar upp med snax och skit, sprit, kollar film, läsk.. lirar lite spel.

Krossar ölburk mot pannan, vinkar farväl och trycker?
Gör allt man annars dragit sig för att göra;;
Knarka,, börja böga just for the sake of it,, köra på vänster sida om vägen,, kasta kokande vatten på landshövdingen,, skaffa jewfro,, skaffa en ande i lampan,, ja.. bara fantasin sätter gränserna - - sedan kiss my ass goodbye och trycka på maskinens knapp
Citera
2016-12-14, 04:02
Medlem
speeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Skänker bort allt jag äger till dem som behöver, ordnar testamente, försöker vara trevlig mot alla.

Borde vara fler som tänker på detta sättet!

Om jag ändå ska dö inom några dagar varför ska jag då göra saker gör min egen skull?
Citera
2016-12-14, 04:14
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speeed

Om jag ändå ska dö inom några dagar varför ska jag då göra saker gör min egen skull?
För att du kanske har utnyttjats av arbetsgivare/samhälle/psychos in suits/grannen/fru/vem fan som helst alla 0 till 99 år där innan?
Rent filosofiskt tänkt menat
Men å andra sidan så hade jag.. ja.. föredragit att kiss my ass goodbye på det viset som anv. Lacrima skrev i sin kommentar,, så;;
V+ på den kommentaren
Citera
2016-12-14, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

Citat:
Ursprungligen postat av speeed

Inte för att vara en cynisk skit, men hur fan skulle ni orka.
Citera
2016-12-14, 04:22
Medlem
Ordnar testamentet. Leker med mina barn. Plockar bort så många som möjligt av de som gjort sig förtjänta av det. Trycker på knappen så ingen annan hinner före.
Citera
2016-12-14, 04:25
Medlem
Citat:
Inte för att vara en cynisk skit, men hur fan skulle ni orka.
Nu är detta filosofi och jag vet inte hur många olika scenarion det kan finnas, kanske någon är djupt deprimerad och handlingsförlamad, kanske någon är svårt sjuk och inte orkar mer än andas, då kanske man inte orkar. Rent krasst så är det så att även att ge/skänka kan vara egoistiskt. Att ge till andra kan skapa en känsla hos en själv av viss tillfredsställelse. Det är väldigt svårt att som människa leva och agera så att man helt bortser från sig själv, även självmord kan vara egoistiskt.
Citera
2016-12-14, 04:26
Medlem
soligts avatar
Ingen kommer ihåg en hjälte, men alla minns en skitstövel.
Så alla pengar ska gå till att bekämpa forskningen för alla dödliga sjukdommar
Citera
2016-12-14, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Ingen kommer ihåg en hjälte, men alla minns en skitstövel.
Så alla pengar ska gå till att bekämpa forskningen för alla dödliga sjukdommar

Fast hur mycket pengar har någon som ska dö egentligen?
Citera
2016-12-14, 04:45
Medlem
soligts avatar
Citat:
Fast hur mycket pengar har någon som ska dö egentligen?

Jag har alla trisslotter med högsta vinst och rätta lottoraden för hela nästa år
Citera
2016-12-14, 05:04
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Jag har alla trisslotter med högsta vinst och rätta lottoraden för hela nästa år

Tja,, ska man ändå kiss sin ass goodbye så hade jag försäkrat mig genom att råna växlingskontor på allt från rubel till yen till euro till svenska kronor - - sen gjort en Robin Hood och kastat dem omkring mig på flyktvägen.. människor hade flockats och plockat upp "bördan" så kanske förhoppningsvis bara lite hade polisen hunnit ta upp

Blir man skjuten av polis så blir man,, man ändå kiss sin ass goodbye så det hade jag inte varit rädd för
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in