Citat:

Ursprungligen postat av 
sonicguide

Jag tycker personligen att du hade fel på det mesta. I t.ex. Syrianska har 70-75 % svenskt medborgarskap och flera av dem har svenskklingande namn. Jag vet inte hur långt ned i serierna man får gå för att hitta lag med "100 % svenskar" enligt din definition. Mitt råd till dig är att komma in i matchen.
Sedan väljer du att anklaga dem för att brottsoffren, de som mycket möjligt kan ha blivit hotade, är invandrare. Tycker du inte själv att ditt resonemang låter bra märkligt?
Varför inte sätta ett fokus på hur detta uppstår? Alla dessa j-a spelmaffior som inte borde få hålla på. En annan diskussion är naturligtvis huruvida Div 1 och andra lägre serier överhuvudtaget skall förekomma bland spelobjekten.

Du får självklart "tycka" att jag har fel, trots att jag bevisligen har rätt. Jag kan bara beklaga att du upplever det så, och din upplevelse kan jag naturligtvis inte ta ifrån dig. Men du läser mitt inlägg som fan läser Bibeln, och du tolkar det precis så (fel) som du vill. Jag har inte "anklagat" några "brottsoffer", som du skriver. Märkligt förresten att du utmålar spelarna som oskyldiga offer och låtsas som att de inte hade något att tjäna på det här utan bara utnyttjades av onda maffiosos. 
Att försöka påskina att fusket inte skulle vara invandringsrelaterat är ju bara löjligt och verklighetsförnekande, så är det någon som ska "komma in i matchen" så är det du. "Svenskt medborgarskap" betyder inte att de är svenskar, utan de 70-75 procent i Syrianska som har svensk medborgarskap är till övervägande delen invandrare. Med tanke på att det så gott som uteslutande är invandrarlag som förekommer i de här härvorna så är det klart att det är ett invandringsproblem. Även de som organiserar fusket är invandrare eller utlänningar, ofta landsmän till spelarna som låter sig mutas.
Om man vill "sätta ett fokus" på ett problem så är det en bra början att definiera detsamma och inte låta sig förblindas av pk-skygglappar, för då kommer vi varken att komma åt fusket och kriminaliteten inom fotbollen eller i samhället i övrigt.