• 5
  • 6
2016-12-15, 18:15
Medlem
Regeringsmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Löjligt att DN/Uppdrag Granskning presenterar detta som en "nyhet" som de själva grävt fram. Det är ju gammal skåpmat alla insatta redan kände till sedan 2015.

Ja eller hur, det är liksom en "öppen hemlighet" mer eller mindre i Södertälje, som vanligt chockas svenne banan, det är en kulturkrock helt enkelt.

Förtydligande; det rör sig alltså om spelare ifrån Athl*tic, D*lkurd , Syri*nska och Assyr*ska.
Citera
2016-12-15, 20:38
Medlem
Två tränare känns rätt så aktuella här:

Özcan Melkemichel, som nyligen varit i SFC och AFC, samt Zvezdan Milosevic som nyligen varit i SFC och LBoiS (och tidigare även i AFF).

Omöjligt att de inte varit inblandade när vi pratar om så många spelare i startelvorna. Klubbledningar likaså, det är ju ingen slump att spelare värvas mellan de här föreningarna.

Men grattis DIF till en spännande säsong 2017!
Senast redigerad av duracell247 2016-12-15 kl. 21:04.
Citera
2016-12-16, 00:30
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Samtliga dessa lag är renodlade invandrarlag, eller i Vasalunds fall med en stor majoritet utländska/invandrade spelare. Uppenbarligen har dessa större benägenhet att ägna sig åt läggmatcher o.d., antingen för att de har taskig moral ("härligt osvensk") eller för att det är lättare för matchfixarna att sätta press på sina landsmän. Kanske både och. Hur som helst bör insatserna för att stävja missbruket fokuseras på dessa klubbar.

Det är liksom ingen idé att leta under lampan bara för att det är ljusare där än på platsen där man faktiskt tappade nycklarna. Sedan får väl folk skrika "rasist" hur mycket som helst när man påpekar det uppenbara som alla egentligen vet om, men vissa inte låtsas om.

Jag hade rätt på Syrianska, även om det var rätt uppenbart för alla utom de mest insnöade pk-idioterna. Fel på AFC United, som jag uppenbarligen överskattade, mest på grund av deras lätt diffusa geografiska profil utan koppling till en viss ort eller etnisk grupp. Men jag var väl "naiv"
Jag tycker personligen att du hade fel på det mesta. I t.ex. Syrianska har 70-75 % svenskt medborgarskap och flera av dem har svenskklingande namn. Jag vet inte hur långt ned i serierna man får gå för att hitta lag med "100 % svenskar" enligt din definition. Mitt råd till dig är att komma in i matchen.

Sedan väljer du att anklaga dem för att brottsoffren, de som mycket möjligt kan ha blivit hotade, är invandrare. Tycker du inte själv att ditt resonemang låter bra märkligt?

Varför inte sätta ett fokus på hur detta uppstår? Alla dessa j-a spelmaffior som inte borde få hålla på. En annan diskussion är naturligtvis huruvida Div 1 och andra lägre serier överhuvudtaget skall förekomma bland spelobjekten.
Citera
2016-12-16, 00:33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jompaah
Bara jag som direkt får upp den här situationen i huvudet?
https://www.youtube.com/watch?v=b48t_Ed96Ws
Dessvärre hade han inte bättre bollteknik än så. Snabb med fötterna men dålig kontroll på bollen.
Kolla gärna andra videos med honom så förstår du.
Citera
2016-12-16, 00:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag tycker personligen att du hade fel på det mesta. I t.ex. Syrianska har 70-75 % svenskt medborgarskap och flera av dem har svenskklingande namn. Jag vet inte hur långt ned i serierna man får gå för att hitta lag med "100 % svenskar" enligt din definition. Mitt råd till dig är att komma in i matchen.

Sedan väljer du att anklaga dem för att brottsoffren, de som mycket möjligt kan ha blivit hotade, är invandrare. Tycker du inte själv att ditt resonemang låter bra märkligt?

Varför inte sätta ett fokus på hur detta uppstår? Alla dessa j-a spelmaffior som inte borde få hålla på. En annan diskussion är naturligtvis huruvida Div 1 och andra lägre serier överhuvudtaget skall förekomma bland spelobjekten.

Du får självklart "tycka" att jag har fel, trots att jag bevisligen har rätt. Jag kan bara beklaga att du upplever det så, och din upplevelse kan jag naturligtvis inte ta ifrån dig. Men du läser mitt inlägg som fan läser Bibeln, och du tolkar det precis så (fel) som du vill. Jag har inte "anklagat" några "brottsoffer", som du skriver. Märkligt förresten att du utmålar spelarna som oskyldiga offer och låtsas som att de inte hade något att tjäna på det här utan bara utnyttjades av onda maffiosos.

Att försöka påskina att fusket inte skulle vara invandringsrelaterat är ju bara löjligt och verklighetsförnekande, så är det någon som ska "komma in i matchen" så är det du. "Svenskt medborgarskap" betyder inte att de är svenskar, utan de 70-75 procent i Syrianska som har svensk medborgarskap är till övervägande delen invandrare. Med tanke på att det så gott som uteslutande är invandrarlag som förekommer i de här härvorna så är det klart att det är ett invandringsproblem. Även de som organiserar fusket är invandrare eller utlänningar, ofta landsmän till spelarna som låter sig mutas.

Om man vill "sätta ett fokus" på ett problem så är det en bra början att definiera detsamma och inte låta sig förblindas av pk-skygglappar, för då kommer vi varken att komma åt fusket och kriminaliteten inom fotbollen eller i samhället i övrigt.
Citera
2016-12-16, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av duracell247
Özcan Melkemichel....
Men grattis DIF till en spännande säsong 2017!

Härligt, nu har vi äntligen något att skylla på nästa gång vi torskar ett derby. "Äsch det var en läggmatch"
Citera
2016-12-16, 23:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du får självklart "tycka" att jag har fel, trots att jag bevisligen har rätt. Jag kan bara beklaga att du upplever det så, och din upplevelse kan jag naturligtvis inte ta ifrån dig. Men du läser mitt inlägg som fan läser Bibeln, och du tolkar det precis så (fel) som du vill. Jag har inte "anklagat" några "brottsoffer", som du skriver. Märkligt förresten att du utmålar spelarna som oskyldiga offer och låtsas som att de inte hade något att tjäna på det här utan bara utnyttjades av onda maffiosos.

Att försöka påskina att fusket inte skulle vara invandringsrelaterat är ju bara löjligt och verklighetsförnekande, så är det någon som ska "komma in i matchen" så är det du. "Svenskt medborgarskap" betyder inte att de är svenskar, utan de 70-75 procent i Syrianska som har svensk medborgarskap är till övervägande delen invandrare. Med tanke på att det så gott som uteslutande är invandrarlag som förekommer i de här härvorna så är det klart att det är ett invandringsproblem. Även de som organiserar fusket är invandrare eller utlänningar, ofta landsmän till spelarna som låter sig mutas.

Om man vill "sätta ett fokus" på ett problem så är det en bra början att definiera detsamma och inte låta sig förblindas av pk-skygglappar, för då kommer vi varken att komma åt fusket och kriminaliteten inom fotbollen eller i samhället i övrigt.
Man kan ju undra hur du bestämmer över vad som är ett invandrarlag eller inte. Är det när det är sex spelare på plan som har det som av dig kallas invandrarbakgrund(vilket säkert 90 procent av alla svenskar inkl. mig själv har) eller är det när det är åtta spelare på plan och hur blir det om en svenska byter av en med invandrarbakgrund? Det finns många frågor som inte får ett svar i din minst sagt flummiga argumentation.

Jag tycker du ska gå in till polisen med de fakta du har. Du vet ju uppenbarligen vilka det är som organiserar fusket. Du vet också att det ofta är landsmän till spelarna ifråga och de har vi ju redan kommit på att de är svenskar.

Från tidigare utredningar i Europa vet vi också att kinesiska spelsyndikat är vanligen förekommande men mig veterligen har vi inga kineser som spelar elitfotboll i Sverige.

Förlåt mig men din argumentation verkar minst sagt virrig och dåligt grundad i sak och förmodligen har du väldigt dålig koll på fotboll.
Citera
2016-12-18, 09:29
Medlem
Var ju inte direkt någon överraskning att det var dessa tre klubbar som haft flest spelare med på listan. Syrianska har ju inte ens SS brytt sig om att öppna spel på några gånger då det redan spelats tidigt i asien. Minns inte vilka dom mötte nu senast det blev utredning på dom men då var det livespel på SS inblandat också men man betalade ut vinsterna då efter utredning.

Landskona har väl spelat bort sig själva och AFC har nog rensat hyggligt i leden. Hade ett jäkla bra lag på papperet AFC senast dom åkte ur en serie. Där gjordes det nog bra med slant den säsongen så gissar ryssen var bra less då.

ÖFK:s målvakt lär väl vara med på listan. Han la sig väl INTE varpå han blev påhoppad i slutminuterna mot J-Södra. Nu makulerades ju spelen där så ingen skada skedd men gissar att Keita inte kommer flytta tillbaka till Södertälje? Att han nog bjudit på några matcher genom åren spelas till 0.99 x insatsen.
Citera
2017-08-22, 21:34
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hif1897
Grunder på det?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...ds-for-fixning

"Superettanmatchen mellan Borlängelaget Dalkurd och Norrby i söndags utreds för matchfixning."

Norrby har en riktigt usel målvakt iallafall.... stinker om både kurderna och albanerna i norrby
Senast redigerad av hijodejuan 2017-08-22 kl. 21:40.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in