2016-12-12, 18:43
Bannlyst
För att göra det kort, jag är en ung kille på 20 ca.
Ser nu att Liseberg öppnat för ansökningar, detta är alltså bara ett säsongsjobb på sommaren, tänkt ansöka men undrar givetvis om någon har koll på hur det är att vara anställd där och t.ex jobba inom spel eller attraktion då.

Erfarenheter?
Har du själv jobbat där? Rekommenderar du jobbet? Det bra och det dåliga inom jobbet? Lönen är väl sisådär ganska dålig, det vet jag, men lönen är inte prio i mitt fall.

Tack!
Citera
2016-12-12, 18:46
Medlem
varmkorks avatar
kompisar som har jobbat där har sagt att det varit jävligt kul samt att det i princip bara är ungdomar där och att man får en väldigt bra relation till de och inte bara som en arbetskamrat.
Citera
2016-12-12, 19:36
Medlem
Grymma personalfester!!!
Citera
2016-12-12, 19:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Känner både fd butikspersonal samt kramdjurs dräkt snubbar. Jovars, dom har vart nöjda, helt ok lön, möjligheter till mer job o timmar samt bra faciliteter o sammanhållning.

En var där 3 säsonger så denne var ju nöjd o slutade som maskinförare av de stora.
Citera
2016-12-12, 20:02
Medlem
Min kusin har jobbade en massa somrar och någon jul på Liseberg. Har ingen aning hur mycket han tjänade men han tyckte det var skitroligt. Var tydligen sjuka fester också.

Vad jag förstår är det ganska attraktivt att jobba på Lisbeberg bland stadens ungdomar.
Citera
2016-12-12, 21:07
Bannlyst
Schyssta svar,
Det är nog det, riktigt svårt att få jobb där pga begränsande platser, tror det är ca 600 medans flera tusen söker.
Citera
2016-12-13, 11:11
Medlem
jobbade på grönan i somras och hade några kollegor som jobbat där, du kan se fram emot en magisk miljö, positiv arbetsplats och fantastisk sammanhållning. är kvinnor av stort intresse kommer det inte vara nåt problem . du lär behöva jobba många helger vilket är nåt att tänka på , som du själv säger så är lönen lite si och så och beroende på tjänst så är det ofta inte heltidsjobb sett till timmar utan snarare 100- 120 /mån.
Citera
2016-12-13, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FairFingolfin
jobbade på grönan i somras och hade några kollegor som jobbat där, du kan se fram emot en magisk miljö, positiv arbetsplats och fantastisk sammanhållning. är kvinnor av stort intresse kommer det inte vara nåt problem . du lär behöva jobba många helger vilket är nåt att tänka på , som du själv säger så är lönen lite si och så och beroende på tjänst så är det ofta inte heltidsjobb sett till timmar utan snarare 100- 120 /mån.

Vad jobbade du som på Grönan?
Kommer du jobba en till säsong? Har ju närmare till Grönan, så kanske skall jobba där, men hört det är svårt att få jobbet

Det är ju det som lockar, träffa massvis med folk, vare sig dumma eller supertrevliga, nog är det mycket upplevelser, har du några roliga moment du kan dela med dig eller chockerande?
Citera
2016-12-14, 21:49
Bannlyst
Nån mer som kan tillägga nåt?
Citera
2016-12-14, 21:58
Medlem
Riktigt kul har de
Men all erfarenhet är ju bra erfarenhet
Sen är jobben vad man gör det till
Citera
2016-12-14, 22:46
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Nån mer som kan tillägga nåt?
Vad vill du höra då?

Jag har ett flertal vänner som jobbat, eller jobbar, på Liseberg och varit helnöjda.
Citera
2016-12-14, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vad vill du höra då?

Jag har ett flertal vänner som jobbat, eller jobbar, på Liseberg och varit helnöjda.

Bara allmänt, kan även vara gröna lund eller liseberg erfarenheter.

Positiva delarna med jobbet / negativa delarna vill jag främst veta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in