• 1
  • 2
2016-12-11, 22:43
Bannlyst
Jag pratade med en kille på tinder sedan gick vi över till snapchat.
Där vi blandannat snapat lite till varann, även lite snusk bilder. Men det visade sig att den personen var en helt annan person.

Det var en catfish. Asså någon kille hade tagit en annan killes bilder som är american, en model från usa.

hur som helst, det var det med det. Är detta brottsligt? Vad kan jag göra? Kommer polisen kunna göra något åt detta? Eller är det svårt att bevisa?

Något fake snapchat program hade använts för o skicka iväg snaps.
Citera
2016-12-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Jag pratade med en kille på tinder sedan gick vi över till snapchat.
Där vi blandannat snapat lite till varann, även lite snusk bilder. Men det visade sig att den personen var en helt annan person.

Det var en catfish. Asså någon kille hade tagit en annan killes bilder som är american, en model från usa.

hur som helst, det var det med det. Är detta brottsligt? Vad kan jag göra? Kommer polisen kunna göra något åt detta? Eller är det svårt att bevisa?

Något fake snapchat program hade använts för o skicka iväg snaps.

Ja det är inte lagligt. Dock kommer inte polisen göra ett skit förutom att notera i statistiken.
Citera
2016-12-11, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Ja det är inte lagligt. Dock kommer inte polisen göra ett skit förutom att notera i statistiken.

Varför kommer dom inte att göra ett skit då?
Citera
2016-12-11, 22:50
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Vad ska dom göra liksom?
Citera
2016-12-11, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Vad ska dom göra liksom?

Jag vet ej.. typ ringa till snapchat och jag ger dom användarnamnet och snapchat släpper den infon till polisen eller nåt? Så kan dom ''tracea'' den personen och hitta den personen? eller?
Citera
Medlem
Citat:

För att dom har bättre saker för sig
Citera
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Jag vet ej.. typ ringa till snapchat och jag ger dom användarnamnet och snapchat släpper den infon till polisen eller nåt? Så kan dom ''tracea'' den personen och hitta den personen? eller?

haha
Citera
2016-12-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
haha

Ikr, snacka om övertro för polismyndigheten Ala 1960-talet.
Citera
2016-12-11, 22:56
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Nej då, det kommer dom inte göra alls. Polisen är upptagen med sååå mycket annat. Jag menar det är ju bara läsa här på FB om all kriminalitet som i vårt land, dom går ju på knäna liksom..
Citera
2016-12-11, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
haha

Citat:
Ikr, snacka om övertro för polismyndigheten Ala 1960-talet.

Asså jag är helt seriöst här. Skulle dom inte kunna göra sånt?

ponera att jag ringer till dom imorgon och jag säger såhära:

''Jo det är en kille som jag matchat med på tinder där vi sedan har snapat med varann, vi har skickat nakenbilder till varann, men det var inte den killen jag trodde, han hade fejkat allting, han kan ha gjort så mot många många fler''

Nåå.. vad skulle polisen svara på detta? helt ärligt.
Citera
2016-12-11, 23:03
Medlem
Citat:
Asså jag är helt seriöst här. Skulle dom inte kunna göra sånt?

ponera att jag ringer till dom imorgon och jag säger såhära:

''Jo det är en kille som jag matchat med på tinder där vi sedan har snapat med varann, vi har skickat nakenbilder till varann, men det var inte den killen jag trodde, han hade fejkat allting, han kan ha gjort så mot många många fler''

Nåå.. vad skulle polisen svara på detta? helt ärligt.

Det här skulle de säga: Gör en polisanmälan så utreder vi.
Sen så kommer den hamna i "förslagslådan", vilket är en stapel på 2 meter med skräpanmälningar som de vet att de inte kommer att kunna utreda.
Citera
2016-12-11, 23:07
Bannlyst
Citat:
Det här skulle de säga: Gör en polisanmälan så utreder vi.
Sen så kommer den hamna i "förslagslådan", vilket är en stapel på 2 meter med skräpanmälningar som de vet att de inte kommer att kunna utreda.

''kunna utreda'' vad menas? att de inte vill? eller att det är väldigt svårt att utreda nåt sånt här?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in