2016-12-11, 03:00
Finns ju en topp 20 tråd för filmer som man har sett 2016. Men de kan ju vara filmer från vilket år som helst. Så nu tänkte jag att en topp 10 tråd för filmerna som släpps 2016

( ursprungsländerna ej svenska datum, så Creed och the reverant räknas ej.)

Året lider ju mot sitt slut, så dags att starta en sådan tråd tycker jag.

Så motivera din 10 lista.

Inser även om jag har sett en bit över 100 filmer i år. Men max 30 är från i år

Först lite bubblare kubo and the two strings, nerve,keanu, imperium ,the magnificent seven

Min lista

10 Eddie the eagle

Riktigt bra feelgood film som är baserad på en sann historia om en engelsk backhoppare, hur han kämpar sig in i de olympiska spelen. Riktigt bra manus och riktiga känslomässiga skådespelar insatser.
Hugh Jackman gör en väldigt bra biroll
8/10

9 Mr church Också baserad på en sann historia mellan en tjej och hennes kock. Eddie Murphy som man knappt sett de senaste åren gör en bra rollprestation. även om filmversionen är lite annorlunda än den riktiga historien så var den intressant och givande. 8/10

8 Sausage party, 2016 har ju varit de lättkränktas år men denna film gjorde narr av alla. Älskar denna typ av humor och kändes något riktigt fräscht 2016 att en film vågar skämta på detta sätt. Klimax scenen gör ju filmen helt klart 8/10

7 Doctor Strange. Är en riktig superhjälte nörd, denna film var verkligen välgjord(visst lite klysché) men den var underhållande, visuellt fanatisk samt Benedict cumberbach passade perfekt som Doctor strange.Även Tilda swinton och Mads mikkelsen gör bra insatser 8/10

6 War dogs Ännu en film baserad på verkliga händelser om två vapen smugglande amerikanare. Bra skådespelar insatser, intressant story och sevärd. Miles Teller behöver ju en hit efter Fantastic 4 och som i whiplash så visar han vilken talang han har. Även Jonah Hill presterar bra i denna film.9/10

5 Swiss army man Detta är nog en film man hatar eller älskar. Men måste säga det är den mest unika filmen jag har sett på länge. Även kallad " the farting corpes" Daniel radcliffe gör nog en av sina bästa roller. Man måste se filmen om man gillar tvistade filmer. Paul Dano är också lysande.9/10

4 Deadpool En film jag kan se om och om igen, så jävla underhållande och uppfinningsrik humor fighting scenerna, näst intill varje scen ger något roligt spännande eller bisarrt. Ryan renolds är ju fan perfekt som deadpool. 9/10

3 Captain America civil war, återigen superhjälte nörd och denna film var ju geek overload. Se de största marvel hjältarna i en och samma film 9/10 slåss mot varandra. Introducera spiderman och black panther. Flygplats scenen bara den är så sevärd om och om igen. 9/10

2 Don't breathe, gillar inte skräckfilmer överlag, men denna är mer en psykologisk thriller. Inte massa dåliga jumpscares, visst även om slutet var lite over the top så är denna film nästintill perfekt. Samma spänningsnivå som lida och silent of the lambs tycker jag. En film jag genast ville se om när jag lämnade bion. 9.5/10

1 Storkarna Ja även en animationsnörd. Vet inte varför men älskade denna film, ingen tråkig eller långdragen scen, alla karaktärer var bra, bra röstskådespelare. Tycker denna film är enormt underskattad. Underhållande skämt och ett känslomässigt äventyr. Så jävla mycket bättre än zootopia. En av de bättre animerade filmer på länge 10/10

Finns flera 2016 filmer jag inte har sett än t.ex hacksaw ridge arrival allied hell or high water för att nämna några som kanske skulle hamnat på denna lista. Smaken är ju också som baken. Kanske blir en uppdatering senare om jag hinner se fler filmer från 2016.

Så era topp 10 lista över de filmer som släppts 2016
Senast redigerad av Captinhero 2016-12-11 kl. 03:46.
Citera
2016-12-11, 16:10
Medlem
Hacksaw Ridge hade kvalat in på din lista tror jag om du hade sett den.
Bästa filmen jag sett på väldigt länge!
Citera
2016-12-11, 17:06
Citat:
Ursprungligen postat av svenfelix
Hacksaw Ridge hade kvalat in på din lista tror jag om du hade sett den.
Bästa filmen jag sett på väldigt länge!

Ja den ser riktigt bra ut, ska nog försöka se den till nästa vecka.

Skulle vara spännande att se din lista också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in