Citat:
Ursprungligen postat av
DJkuk
Jag har handlat både via viagogo och stubhud i absoluta krissituationer.
Det är hittills gått bra, har jag köpt biljetter har jag fått dem biljetterna som jag beställt utlovat.
Däremot var jag nära på att hamna riktigt i skiten när jag skulle sälja 2st biljetter på sidan (vilket en gång tidigare gått bra) men nu sist så får jag ett mail ca. 1 timme innan eventet ska börja (sålde biljetterna kanske 1 månad innan minst) att det blivit problem med köparen. Vilket satte mig i en svår sits, dels 1. Ska jag re-sale två e-biljetter som varit någon annans händer 2. Ska jag göra detta på en timme när alla vill träffas i stan och jag sitter nån helt annanstans.
Det löste sig till slut, men vettefan vad som hade hänt om jag inte hade fått mina biljetter sålda tack vare deras kassa kommunikation i sista stund. För som du säger, ingen mailadress, inga kontouppgifter.
Men jag tror det bör funka, jag har visserligen bara beställt biljetter därifrån en gång, resten av gångerna stubhub som känns lite större pch proffsigare. Men jag tror dem påminner väldigt mycket om varandra.
Hej,
Jag har också gjort misstaget att betala en jävla massa pengar till skitbolaget viagogo - tyvärr har jag köpt för många biljetter och vill sälja dem igen via sajten - kommer er att kosta mig 1500 spänn i förlust pga deras jävla avgifter.
Men hur går det till - jag har köpt biljettter som ska levereras till mig - men jag har inte fått dem ännu - alltså kan jag inte leverera dem i min tur -
Sköter Viagogo detta automatiskt - dvs att bioljetten går direkt över till den nye köparen och jag behöver inte agera mer än att lägga ut dem på försäljning - eeller vad säger ni som gjort
det