2016-12-10, 17:41
Medlem
En vän skulle köpa biljetter till Håkan Hellström och gjorde misstaget att handla genom viagogo. Detta verkar vara ett riktigt bluffbolag och min vän var klantig nog att lyckas boka två biljetter till priset av 6000 kronor. Här ingick mycket dolda kostnader, som bokningsavgift och frakt (på e-biljetter!?). Det står att vi ska få biljetterna senast 7 juni, tre dagar innan konserten. Men blir osäker på om vi ens kommer att få några biljetter.

Någon som har erfarenhet av det här bolaget? Hur ska man gå vidare om man har blivit blåst och finns det något smidigt sätt att få tillbaka pengarna?

Hemsidan har inga telefonnummer eller någon mejladress. Företaget är registrerat i Schweiz.

Vill härmed varna alla för det här kriminella företaget, som förövrigt borde förbjudas.
Citera
2016-12-10, 17:55
Medlem
DonLatinos avatar
Annars kan du använda en av de största sökmotorerna i hela världen. Även kallat för Google Inc. På bara något klick fann jag detta! Otroligt.

https://www.sitejabber.com/reviews/www.viagogo.com
https://se.trustpilot.com/review/www.viagogo.co.uk

Det var inte så svårt, eller?

edit: Roligt att du drar slutsatser när konserten inte ens börjat.
Citera
2016-12-11, 00:23
Medlem
Tack för ironin. Detta svarar dock ej på mina frågor. Jag vill veta möjligheten att få tillbaka pengar vid uteblivna biljetter. Då detta uppenbarligen är ett semibluffbolag så utgår jag ifrån det värsta scenariot. Dvs att jag inte får några biljetter eller att de vill betala tillbaka några pengar. Det finns ju inget sätt att få kontakt med dom.
Citera
2016-12-11, 18:59
Medlem
anjoh66s avatar
Hobby --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2016-12-11, 19:17
Medlem
Grankulas avatar
köpte biljetter till the weekend därifrån. Gick på typ dubbla priser än vad dem kostade i början på globens hemsida. Typ nån "äkthets" avgift på 350 kr på båda biljetterna lite lätt så där liksom. Som inte alls stog med i början. Så kommer ju inte köpa därifrån någon mer gång tror jag. Men det var slut på alla andra ställen så man blev ju desperat
Citera
2016-12-17, 01:14
Medlem
DJkuks avatar
Jag har handlat både via viagogo och stubhud i absoluta krissituationer.
Det är hittills gått bra, har jag köpt biljetter har jag fått dem biljetterna som jag beställt utlovat.
Däremot var jag nära på att hamna riktigt i skiten när jag skulle sälja 2st biljetter på sidan (vilket en gång tidigare gått bra) men nu sist så får jag ett mail ca. 1 timme innan eventet ska börja (sålde biljetterna kanske 1 månad innan minst) att det blivit problem med köparen. Vilket satte mig i en svår sits, dels 1. Ska jag re-sale två e-biljetter som varit någon annans händer 2. Ska jag göra detta på en timme när alla vill träffas i stan och jag sitter nån helt annanstans.

Det löste sig till slut, men vettefan vad som hade hänt om jag inte hade fått mina biljetter sålda tack vare deras kassa kommunikation i sista stund. För som du säger, ingen mailadress, inga kontouppgifter.
Men jag tror det bör funka, jag har visserligen bara beställt biljetter därifrån en gång, resten av gångerna stubhub som känns lite större pch proffsigare. Men jag tror dem påminner väldigt mycket om varandra.
Citera
2017-01-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJkuk
Jag har handlat både via viagogo och stubhud i absoluta krissituationer.
Det är hittills gått bra, har jag köpt biljetter har jag fått dem biljetterna som jag beställt utlovat.
Däremot var jag nära på att hamna riktigt i skiten när jag skulle sälja 2st biljetter på sidan (vilket en gång tidigare gått bra) men nu sist så får jag ett mail ca. 1 timme innan eventet ska börja (sålde biljetterna kanske 1 månad innan minst) att det blivit problem med köparen. Vilket satte mig i en svår sits, dels 1. Ska jag re-sale två e-biljetter som varit någon annans händer 2. Ska jag göra detta på en timme när alla vill träffas i stan och jag sitter nån helt annanstans.

Det löste sig till slut, men vettefan vad som hade hänt om jag inte hade fått mina biljetter sålda tack vare deras kassa kommunikation i sista stund. För som du säger, ingen mailadress, inga kontouppgifter.
Men jag tror det bör funka, jag har visserligen bara beställt biljetter därifrån en gång, resten av gångerna stubhub som känns lite större pch proffsigare. Men jag tror dem påminner väldigt mycket om varandra.

Hej,

Jag har också gjort misstaget att betala en jävla massa pengar till skitbolaget viagogo - tyvärr har jag köpt för många biljetter och vill sälja dem igen via sajten - kommer er att kosta mig 1500 spänn i förlust pga deras jävla avgifter.

Men hur går det till - jag har köpt biljettter som ska levereras till mig - men jag har inte fått dem ännu - alltså kan jag inte leverera dem i min tur -

Sköter Viagogo detta automatiskt - dvs att bioljetten går direkt över till den nye köparen och jag behöver inte agera mer än att lägga ut dem på försäljning - eeller vad säger ni som gjort
det
Citera
2017-02-24, 12:39
Medlem
Köp inte av Viagogo.
De lägger på en hutlös avgift som man inte ser innan man godkänner köpet.
Dessutom betalar de inte tillbaka pengar för biljetter som inte kan användas om en konsert flyttas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in