2016-12-27, 20:47
Bannlyst
Eskilstuna har värvat Anel Raskaj. Bra nyförvärv!
Citera
2016-12-27, 21:11
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Eskilstuna har värvat Anel Raskaj. Bra nyförvärv!
Jag trodde nog lite mer om hans framtida karriär när han kom fram. Kul tillskott!
Citera
2016-12-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag trodde nog lite mer om hans framtida karriär när han kom fram. Kul tillskott!
en medel måtta även i allsvenska mätt
Citera
2016-12-30, 11:23
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Ferran Sibila klar som ass tränare för GIF.

"Sibila kommer från Spanien och har arbetat med fotboll internationellt där han bland annat arbetat på ett high performace center åt det japanska fotbollsförbundet."

Måste säga att det var ett spännande och oväntat val. Får se vad det här kan ge för effekt då, han har skrivit på för 2 år och verkar ha bott i Barcelona innan så stadsmässigt byter han ju upp sig...
Citera
2016-12-30, 19:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
437 SM-guld har Djurgården tydligen enligt sin egna räkning.

Starkt jobbat.

(live från någon tjomme från hockeyn DIF - Frölunda nu).
Citera
2016-12-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Snabbhet är inte en sådan jävla spetskompetens när spelförståelsen är begränsad.
För det är väl snabbheten du menar?
Dibbas spelförståelse är inte så begränsad som du vill få det till och jo snabbhet tillför spetsegenskaper.
Citera
2016-12-30, 21:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unheard-of
Dibbas spelförståelse är inte så begränsad som du vill få det till och jo snabbhet tillför spetsegenskaper.
Snabbhet om man har bra speluppfattning och bra touch, absolut.
Dibba är medioker i högsta grad på allt. Att pröjsa 1 miljon kommer jag alltid tycka är idiotiskt.
Citera
2016-12-30, 21:34
Medlem
Citat:
Snabbhet om man har bra speluppfattning och bra touch, absolut.
Dibba är medioker i högsta grad på allt. Att pröjsa 1 miljon kommer jag alltid tycka är idiotiskt.
Det är möjligt men nu ställde någon Dibba mot Besara och valet mellan dem. En miljon för en spelare som Dibba med ett halvår kvar på kontraktet, utan att vara i springande behov av honom, ter sig möjligen något besynnerligt. Om vi, å andra sidan, verkligen velat ha honom och signerat honom som Bosman efter säsongen hade vi dock fått räkna med en sign on på en årslön eller något i den storleksordningen.
Citera
2016-12-30, 22:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det är möjligt men nu ställde någon Dibba mot Besara och valet mellan dem. En miljon för en spelare som Dibba med ett halvår kvar på kontraktet, utan att vara i springande behov av honom, ter sig möjligen något besynnerligt. Om vi, å andra sidan, verkligen velat ha honom och signerat honom som Bosman efter säsongen hade vi dock fått räkna med en sign on på en årslön eller något i den storleksordningen.
Och efter säsongen försvann ju Alex. Så han kan ju i viss mån ses som hans ersättare. Nåväl: jag hade hellre sett Besara som ju varit bra i Örebro.
Citera
2016-12-31, 01:34
Bannlyst
Örbro har värvat Johan Mårtensson från Helsingborg.

Inget speciellt nyförvärv enligt mig.
Citera
2016-12-31, 03:22
Medlem
Citat:
Och efter säsongen försvann ju Alex. Så han kan ju i viss mån ses som hans ersättare. Nåväl: jag hade hellre sett Besara som ju varit bra i Örebro.
Bör man ens ställa dem mot varandra? Vi hade haft råd med båda men valde bort Besara. Sannolikt för att han krävde en ersättning som motsvarade en roll det varit tveksamt om han kunnat leva upp till, särskilt när vi hade Petter kontrakterad. Vad ska man med en spelare som Besara på bänken till?
Citera
2016-12-31, 11:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Bör man ens ställa dem mot varandra? Vi hade haft råd med båda men valde bort Besara. Sannolikt för att han krävde en ersättning som motsvarade en roll det varit tveksamt om han kunnat leva upp till, särskilt när vi hade Petter kontrakterad. Vad ska man med en spelare som Besara på bänken till?
Petter var på förhand ett wildcard och historien visar ju att vi visst behövde Besara eftersom Petter lagt skorna på hyllan. Eftersom du tog upp att vi behövt pröjsa aign-on till Dibba efter säsongen är det på sin plats att lyfta att Alexs lönepost är borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in