2017-09-20, 22:00
Medlem
anteri17s avatar
Sirius har verkligen checkat ut. Idag var man visserligen med i matchen rent chansmässigt, men deffen är aldrig på plats från start. Så tröttsamt.
Citera
2017-09-20, 22:18
Medlem
Hur är det möjligt att vi ligger sjua? Känns som att vi förlorar majoriteten av matcherna och spelar skit, men på något sätt parkerar mer än hälften av lagen bakom oss.

Skön seger men den innebär tyvärr att seger mot dif är uteslutet. Vi vinner a l d r i g två raka matcher.

Johan Wiland är så jävla bra.
Citera
2017-09-20, 22:21
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hur är det möjligt att vi ligger sjua? Känns som att vi förlorar majoriteten av matcherna och spelar skit, men på något sätt parkerar mer än hälften av lagen bakom oss.

Skön seger men den innebär tyvärr att seger mot dif är uteslutet. Vi vinner a l d r i g två raka matcher.

Johan Wiland är så jävla bra.

Utan Wiland hade man inte legat sjua.
Citera
2017-09-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Utan Wiland hade man inte legat sjua.
Tja, Wiland räddade en poäng åt oss mot gnaget och utan honom idag hade vi kanske fått ett kryss (så många prövningar ställdes han ändå inte för), annars hade han en ganska knackig inledning i Bajen.

Man kan vända på det då och säga att utan Ögats svaga säsong i målet hade vi kanske legat högre upp?
Citera
2017-09-20, 22:28
Medlem
Julinhos avatar
Finns mycket att säga men håller mig till två korta kommentarer:

- Jiloan Hamad gör efter 24 omgångar äntligen en bra match. Nu fanns äntligen en antydan till att han är en av seriens bästa spelare. Hoppas han är tia även på söndag.

- Kennedy Bakircioglu. Njut. Vi kommer kanske aldrig få en större ikon i laget under vår livstid. Från stunden du förnedrade PEO i höstderbyt -99 förstod jag att du skulle förgylla mitt liv många gånger framöver. Tack tack tack för allt. Han måste få en sässe till. Agera JJ.

P.S. Johan Wiland. God damn.
Citera
2017-09-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
- Jiloan Hamad gör efter 24 omgångar äntligen en bra match. Nu fanns äntligen en antydan till att han är en av seriens bästa spelare. Hoppas han är tia även på söndag.
Hamad var ju riktigt bra i början av säsongen. Det var efter skadan i Halmstad i omgång åtta som han underpresterat konstant fram till idag.
Citera
2017-09-20, 22:34
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hamad var ju riktigt bra i början av säsongen. Det var efter skadan i Halmstad i omgång åtta som han underpresterat konstant fram till idag.

Mja, riktigt bra är väl att ta i. Men visst, han var inte dålig heller.

Låt mig omformulera: äntligen en bra match efter en formsvacka omgång 8-23. Pissa Källström i ansiktet på söndag tack.
Citera
2017-09-20, 22:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Finns mycket att säga men håller mig till två korta kommentarer:

- Kennedy Bakircioglu. Njut. Vi kommer kanske aldrig få en större ikon i laget under vår livstid. Från stunden du förnedrade PEO i höstderbyt -99 förstod jag att du skulle förgylla mitt liv många gånger framöver. Tack tack tack för allt. Han måste få en sässe till. Agera JJ.

P.S. Johan Wiland. God damn.

Ja asså vilken jävla skalle på karln.

Petad ur elvan sen omgång 13, många matcher han inte ens har fått hoppa in, och förmodligen är det sista säsongen. Han fyller 37 om drygt en månad, och ingen hade klandrat honom om han mentalt hade checkat ut.

Ändå går han in och levererar. Vinner dueller, ligger rätt, grym i det korta och långa spelet, leder med attityd och vilja. I en betydelselös match om mittenplatserna. Och ja, han drar fortfarande in frisparkar som om det vore 2014/sista matchen på Söderstadion. Han har gjort mål samtliga säsonger han lirat i Bajen, under 7 olika tränare.

Jag är på allvar gladare för Kennedys insats än för segern i sig. Jag kan på fullaste allvar tänka mig att låta honom få bestämma själv om han ska få lira ett år till. Älskade jävla hjälte!
Citera
2017-09-20, 23:08
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Petad ur elvan sen omgång 13, många matcher han inte ens har fått hoppa in, och förmodligen är det sista säsongen. Han fyller 37 om drygt en månad, och ingen hade klandrat honom om han mentalt hade checkat ut.

Ändå går han in och levererar. Vinner dueller, ligger rätt, grym i det korta och långa spelet, leder med attityd och vilja. I en betydelselös match om mittenplatserna. Och ja, han drar fortfarande in frisparkar som om det vore 2014/sista matchen på Söderstadion. Han har gjort mål samtliga säsonger han lirat i Bajen, under 7 olika tränare.

Jag är på allvar gladare för Kennedys insats än för segern i sig. Jag kan på fullaste allvar tänka mig att låta honom få bestämma själv om han ska få lira ett år till. Älskade jävla hjälte!
Kungen!

Låt han utforma sitt eget kontrakt, JJ!

Jag håller med, minst lika glad över Kennedys insats som segern i sig, det är så fint att få se honom gå in efter att ha varit petad och bara köra med precis samma inställning som om han varit i startelvan hela säsongen - en riktig förebild och ledare!
Senast redigerad av junaz 2017-09-20 kl. 23:11.
Citera
2017-09-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Sju tränare, det har vi under en normalsäsong i DIF, och alla spelare är alltid över 40.
Källa: Twitter (och lite Internet)

OT: Kennedy har gjort det bra.
Citera
2017-09-21, 02:16
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sirius har verkligen checkat ut. Idag var man visserligen med i matchen rent chansmässigt, men deffen är aldrig på plats från start. Så tröttsamt.

Jag tror att det har med självförtroende att göra, individuellt och som lag. Tappar man tron på sig själv och sina medspelare vinner man inga matcher. Sirius har ju definitivt ett lag för den övre halvan av AS. Intressant att se om Kim kan få igång maskinen Sirius igen.
Citera
2017-09-21, 08:20
Medlem
kostymnisses avatar
Det var ju för väl att vi på något konstigt sätt lyckades ta några segrar efter tränarbytet annars hade vi fått kvala i höst, nu bör det vara lugnt...8 pinnar ner på sex matcher och några lag mellan oss och kvalplatsen. Det var ju med facit i hand än viktigare att PaKa kvitterade mot J.Södra.

Denna säsong bör bara ta slut nu så vi slipper den, Rogne var iofs bra igår men lämnar ju garanterat efter säsongen, det lär med största sannolikhet även Sakor och Mix göra då vi inte lär köpa loss dom. Boman är väl tveksamt om han stannar med. Jag vill se att vi nu spelar in Erling, Da Garca, PaKa (i den mån han orkar), låt Elias spela på topp etc. Spela redan nu in nästa års lag. Det skulle iaf göra att resterande matcher betyder något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in