Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
Finns mycket att säga men håller mig till två korta kommentarer:
- Jiloan Hamad gör efter 24 omgångar äntligen en bra match. Nu fanns äntligen en antydan till att han är en av seriens bästa spelare. Hoppas han är tia även på söndag.
- Kennedy Bakircioglu. Njut. Vi kommer kanske aldrig få en större ikon i laget under vår livstid. Från stunden du förnedrade PEO i höstderbyt -99 förstod jag att du skulle förgylla mitt liv många gånger framöver. Tack tack tack för allt. Han måste få en sässe till. Agera JJ.
P.S. Johan Wiland. God damn.
Ja asså vilken jävla skalle på karln.
Petad ur elvan sen omgång 13, många matcher han inte ens har fått hoppa in, och förmodligen är det sista säsongen. Han fyller 37 om drygt en månad, och ingen hade klandrat honom om han mentalt hade checkat ut.
Ändå går han in och levererar. Vinner dueller, ligger rätt, grym i det korta och långa spelet, leder med attityd och vilja. I en betydelselös match om mittenplatserna. Och ja, han drar fortfarande in frisparkar som om det vore 2014/sista matchen på Söderstadion. Han har gjort mål samtliga säsonger han lirat i Bajen, under 7 olika tränare.
Jag är på allvar gladare för Kennedys insats än för segern i sig. Jag kan på fullaste allvar tänka mig att låta honom få bestämma själv om han ska få lira ett år till. Älskade jävla hjälte!