• 1
  • 2
2016-12-09, 13:21
Medlem
szabos avatar
Hej. Jag undrar hur ni på Flashback hanterar stressiga situationer?
Blev utbränd när jag jobbade förut men kunde komma tillbaka. Har tidigare haft en lång historia av psykisk ohälsa så mitt dåliga stresshanterande gissar jag är till följd av ett svagt psyke.
Är idag helt frisk från psykisk ohälsa och jag studerar nu för tiden. Något som har kommit smygandes med tiden är den långvariga stressen igen och jag har jobbiga fysiska symtom på grund av detta.

Med detta inlägg vill jag veta hur ni på Flashback hanterar er stress. Vill få tips att kunna prova.
Citera
2016-12-09, 15:47
Medlem
Själv är jag väldigt dålig på att hantera stress, det låser sig i hjärnan och jag blir oftast förbannad och otrevlig. Tyvärr något jag ärvt av min far som kunde vara ett riktigt svin när man var yngre..
Citera
2016-12-09, 16:37
brukar ta mig en kall öl och lägga mig tidigt om jag känt att dagen varit stressig .
Citera
2016-12-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Hej. Jag undrar hur ni på Flashback hanterar stressiga situationer?
Blev utbränd när jag jobbade förut men kunde komma tillbaka. Har tidigare haft en lång historia av psykisk ohälsa så mitt dåliga stresshanterande gissar jag är till följd av ett svagt psyke.
Är idag helt frisk från psykisk ohälsa och jag studerar nu för tiden. Något som har kommit smygandes med tiden är den långvariga stressen igen och jag har jobbiga fysiska symtom på grund av detta.

Med detta inlägg vill jag veta hur ni på Flashback hanterar er stress. Vill få tips att kunna prova.

Jag är väldigt stresskänslig kan iof bero på att jag är bipolär, men nåt som verkligen tog bort mycket av min stress var när jag inaktiverade de flesta sociala medier. Ja det kan låta tråkigt men det hjälper.
Mår så mycket bättre idag. Sen är jobb en jkla bov, man ska prestera och vara duktig, jag var sån föryt, en duktig soldat,Nu skiter jag i allt, sparka mig om ni kan brukar jag säga, så länge ni gör ert jobb så behöver ni inte vara oroliga.
Tid är pengar...årets lögn varje år, ändå går vi på den.
Citera
2016-12-09, 18:39
Medlem
darksecrets avatar
Tar mig en joppe då och då
Citera
2016-12-09, 20:09
Medlem
Viktigast när man har det extremt stressigt är att intala sig att man kan bara göra sitt jobb.
Viktigt att förklara för sin chef att det är stressigt som fan. Eftersom saker blir sidosatta när man inte riktigt hinner med.
Att vara nära utbrändhet är ju inte ens eget fel utan oftast chefen. eller personen över den.
Men svårt för Chefen att se signalerna om man inte diskuterar saken. (signalerna kommer från fel håll annars)

Koppla av efter jobbet med vad som helst är bra för stressen. Gå ut o gå, lira spel på datorn etc etc.
Ska man ut å gå så ta med nån, eller kör med musik, så slipper man fundera på jobbet
Citera
2016-12-10, 07:33
Medlem
zammas avatar
Mediterar mycket.
Citera
2016-12-10, 10:50
Medlem
f30malmos avatar
Din profilbild. (ts)

Annars; träning.
Citera
2016-12-10, 10:52
Medlem
it-takes-2s avatar
Motion, Mindfulness och samtal om saken.
Citera
2016-12-10, 11:13
Medlem
VelvetReds avatar
Ge mig själv tid, oftast framför Tv'n datorn eller med ett spel. Eskapism. Att få låtsas och vara i en låtsas värld där inget spelar någon egentlig roll är avslappnande för mig.

Tyvärr är även alkohol ett alternativ. Men blir du för glad i det så ökar stressen givetvis.
Citera
2016-12-10, 19:55
Medlem
oftast är det kombon av gymmet sen spela div tv-spel på kvällen som hjälper!
Citera
2016-12-11, 19:41
Medlem
Konditionsträning är det enda som hjälper generellt mot såna problem tror jag. Men svårt att tipsa eftersom vi alla är olika och därmed blir stressade av olika saker i vardagen. Det är det enda som funkar för mej i.a.f. Kör på med intervallöpning i elljuspåret ett par gånger i veckan, det gör att allmäntillståndet förbättras, tankarna klarnar litet.

I mitt fall så är det sociala problem som har lett till nån slags stress under nästan hela livet. Det har även märkts ute i arbetslivet ibland. T.ex. så har det vid något tillfälle lett till att jag inte klarat av att hantera ledarskapsansvar och jag har hamnat i situationer som har varit svåra reparera i efterhand. Men det finns inget generellt samband mellan arbetsmängd och stress för mej personligen tror jag. Snarare så förvärras de sociala problemen och därmed stressen av relationsproblem och sådant. Till och med så att jag ibland tycker att jag mår bättre när jag jobbar eller studerar ofta och mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in