• 1
  • 2
2016-12-08, 13:25
Medlem
Rimberts avatar
Det går inte att logga in på superstart.se idag, med datorn. Sidan vägrar ladda upp.
Det går utmärkt dock med mobilen. Har Chrome där, i datorn Firefox.
Fler som har samma problem?
Citera
2016-12-08, 13:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Rensat cookies och cashminnet från browsern?
Citera
2016-12-08, 13:33
Medlem
Rimberts avatar
Japp. Har rensat allt som går och dessutom startat om datorn.
Citera
2016-12-08, 13:39
Medlem
Rimberts avatar
Jag ska testa att installera Chrome även i datorn. Synd för jag föredrar Firefox i burken, med alla dess tillägg.
Citera
2016-12-08, 13:40
Medlem
teenkektyfixs avatar
Låter som du har något tillägg som hanterar cookies.
Citera
2016-12-08, 13:42
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teenkektyfix
Låter som du har något tillägg som hanterar cookies.

Hur menar du? Vad skulle det vara för tillägg? Jag har bara Ccleaner för att hantera cookies.
Citera
2016-12-08, 13:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hur menar du? Vad skulle det vara för tillägg? Jag har bara Ccleaner för att hantera cookies.

Under webbläsaren så har du kanske tillägg? Kontrollerar detta eller dessa är ett tips innan du utför en ominstallation på webbläsaren.
Citera
2016-12-08, 14:16
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Under webbläsaren så har du kanske tillägg? Kontrollerar detta eller dessa är ett tips innan du utför en ominstallation på webbläsaren.

Ok, tack för att du tog dig tid att hjälpa. Har prövat alla idéer, men inget verkar få superstart.se att ladda upp helt.
Får hoppas det är något tillfälligt bara.
Är det ingen annan här som använder den sidan och kör den i Firefox?
Citera
2016-12-09, 05:11
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
har också problem haft superstart i massor av år och aldrig några problem kör i chrome. När jag försöker logga in står det hackningsförsök? sidan ser helt knasig ut verkar som att det bara är vissa som får problem?
Citera
2016-12-09, 09:16
Medlem
pelegrins avatar
Det verkar som att inloggningen fungerar bättre om man tar den som är på http://www.superstart.se/login.php

EDIT:
Nu står det "Superstart uppdateras, snart tillbaka..." på den länken. Den fungerade när jag skrev inlägget och ytterligare någon minut. Jag hann dock logga in och är fortfarande inloggad.
Senast redigerad av pelegrin 2016-12-09 kl. 09:34.
Citera
2016-12-09, 10:28
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Det verkar som att inloggningen fungerar bättre om man tar den som är på http://www.superstart.se/login.php

EDIT:
Nu står det "Superstart uppdateras, snart tillbaka..." på den länken. Den fungerade när jag skrev inlägget och ytterligare någon minut. Jag hann dock logga in och är fortfarande inloggad.

Ja, det var tydligen bara något fel i databasen.
Skönt. Det är ju en oerhört nyttig sida.
Citera
2016-12-09, 11:00
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ja, det var tydligen bara något fel i databasen.
Skönt. Det är ju en oerhört nyttig sida.
Bara och bara, det beror på vad felet är. Om det är ett index som pajat och kan bytas ut så är det lugnt men om filsystemet brakat ihop så tar det ett halvt liv att få ordning på det.

Nu står det såhär:
Citat:
Ett fel i en databas håller på att repareras. Detta fel orskade att viss användare fått upp ett felmeddelande när de besökt sidan. Direkt felet är åtgärdat kommer allt fungera igen.

Fan, jag visste inte hur beroende jag faktiskt är av den sidan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in