Oftast när jag köper snacks så blir det en påse chips fast jag egentligen föredrar ostbågar. Orsaken till det här till synes irrationella beteendet är att jag också vill ha en dipsås till mina snacks och jag har inte hittat någon som jag upplever att skulle passa ihop med ostbågar.
Så min fråga till detta eminenta forum är alltså helt enkelt: Vilken dip lämpar sig bäst för ostbågar?
Aldrig testat dippa ostbågar, men en tanke kom upp om du gillar ädelost så kan du mosa en 120g i två dl crème fresh (vispa till slät konsistens) och dippa i.
Köper aldrig ostbågar längre då kvaliteten på dom har blivit så otroligt skiftande, men förr i tiden när ostbågarna fortfarande var stabila så förde OLW en dipmix med ostbågssmak. Kan låta som kaka på kaka, men den extra ostkicken man fick genom dippen var riktigt trevlig.
Kolla om den dipmixen fortfarande finns är mitt tips, annars så kan du kanske testa att blanda i en påse fulparmesan i gräddfil, alternativt testa någon av OLW:s övriga ost-dippar.
dippade en ostbåde i guacamole en gång när jag vill känna mig lite "crazy" under en tacofredag, var rätt gott
Ranch dressing är nog nice, eller vitlöks eller lökdipp Varför inte en cheddar dipp för den ultimata ostsmaksupplevelsen? :P
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!