• 1
  • 2
2016-12-07, 23:55
Medlem
Oftast när jag köper snacks så blir det en påse chips fast jag egentligen föredrar ostbågar. Orsaken till det här till synes irrationella beteendet är att jag också vill ha en dipsås till mina snacks och jag har inte hittat någon som jag upplever att skulle passa ihop med ostbågar.

Så min fråga till detta eminenta forum är alltså helt enkelt: Vilken dip lämpar sig bäst för ostbågar?
Citera
2016-12-07, 23:58
Medlem
Kalle81s avatar
Jag kan tänka mig att keso passar bra som dip det är ju också ost. Gärna med lite luftigt klippt gräslök.
Citera
2016-12-08, 00:04
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Att ens tänka tanken att dippa ostbågar är tecken på en allvarsam alzheimer. Du borde och bör söka hjälp.

Citera
2016-12-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag kan tänka mig att keso passar bra som dip det är ju också ost. Gärna med lite luftigt klippt gräslök.
Kombinationen keso+ostbåge kanske fungerar i princip, men keso har nog fel konsistens för att funka som dip.
Citera
2016-12-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Att ens tänka tanken att dippa ostbågar är tecken på en allvarsam alzheimer. Du borde och bör söka hjälp.

Ja, jag vet, men jag vill ju så gärna ha båda samtidigt...
Citera
2016-12-08, 00:25
Medlem
frozenbeachs avatar
Aldrig testat dippa ostbågar, men en tanke kom upp om du gillar ädelost så kan du mosa en 120g i två dl crème fresh (vispa till slät konsistens) och dippa i.

Kanske e gott:/
Citera
2016-12-08, 00:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Ostbågar + Guacamole = underbart gott!!
Citera
2016-12-08, 01:31
Medlem
Andersdamaans avatar
Köper aldrig ostbågar längre då kvaliteten på dom har blivit så otroligt skiftande, men förr i tiden när ostbågarna fortfarande var stabila så förde OLW en dipmix med ostbågssmak. Kan låta som kaka på kaka, men den extra ostkicken man fick genom dippen var riktigt trevlig.

Kolla om den dipmixen fortfarande finns är mitt tips, annars så kan du kanske testa att blanda i en påse fulparmesan i gräddfil, alternativt testa någon av OLW:s övriga ost-dippar.
Citera
2016-12-08, 02:21
Medlem
Om jag nu ska dippa ostbågar, vilket sällan händer men är okej ibland, så dippar jag i sourcream dipp.
Citera
2016-12-08, 10:54
Medlem
ps870s avatar
OLWs Flaming Hot Cheese Cruncherz + Hot and sweet dip är en given succé
Addera eventuellt några droppar av en stark chilisås i dippen.
Citera
2016-12-08, 12:32
Medlem
Nemjungs avatar
dippade en ostbåde i guacamole en gång när jag vill känna mig lite "crazy" under en tacofredag, var rätt gott
Ranch dressing är nog nice, eller vitlöks eller lökdipp Varför inte en cheddar dipp för den ultimata ostsmaksupplevelsen? :P
Citera
2016-12-08, 12:50
Medlem
FuriousRages avatar
Philadelphia vitlök & örter passar bra till ostbågar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in