Varför får jag inte blåmärken? Förr när jag tränade fick jag många blåmärken, nu får jag inte lika många. Är min träning dålig?

Hur kan jag få fler blåmärken? När jag springer i skogen så brukar jag ibland få blåmärken, men på löpbandet får jag inga.

Sist när vi vann i fotbollen hade jag helt
sjuka blåmärken dagen efter, fan vad det tog alltså!
Lite så är det. Bara
släpp detta med träningsvärk kära ni, det betyder inte att er träning är bra eller dålig. Träningsvärk kommer vanligtvis av ovana rörelser och en långsam excentrisk fas då ni håller emot, men är inget att bry sig om den nu inte är så allvarlig att ni inte kan träna som planerat. Då är det lite irriterande, men det försvinner vanligen efter några dagar och mer regelbunden träning.
Träningsvärk är inte ett kvitto på att er träning är framgångsrik. Utebliven träningsvärk säger heller ingenting om er träning. Vill ni ha någon typ av måttstock så håll koll på hur mycket ni lyfter. Blir ni starkare så går det åt rätt håll. Vet ni inte om ni blir starkare eller ej så skaffa fram en penna och ett papper och börja skriv ner vad ni lyfter.
Mycket mer än så är det liksom inte. Som att vara ute och springa och hoppas på att man får håll så att löpningen ska
ta som faaan assåååå ajajajajajaaaaj
.