2016-12-08, 16:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Vad har han då för asylskäl? Han kanske är bög? Miljoner iranier är homosexuella, ska alla få komma hit?

Han behöver inte ha något flyktingskäl överhuvudtaget för att få stanna i Sverige. Det räcker med att han är en ung afghan, bosatt i Iran. Denna artikel förklarar mer:

Citat:
Nu som tidigare har de flesta asylsökande ungdomarna sitt ursprung i Afghanistan. De flesta av dem har bott i Iran under en längre tid, många har ett uppehållstillstånd där. Dock anses de vara afghanska medborgare och deras asylskäl prövas mot Afghanistan. Eftersom de flesta lämnade hemlandet som småbarn eller till och med föddes i Iran kan de omöjligen ha individuella asylskäl mot Afghanistan.

Det ger avtryck i statistiken: cirka 60 procent av bifall för afghanska asylsökande ungdomar år 2014 var så kallade G-klassbeslut, alltså att ett permanent uppehållstillstånd beviljas men inte på grund av skyddsskäl utan därför att en utvisning bedöms omöjlig att genomföra.

Lagen kräver ett ordnat mottagande i hemland vid utvisning av underåriga och Afghanistan bedöms sakna ett sådant.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article21822881.ab

Dessa personer har inga skyddsskäl överhuvudtaget, egentligen. Men i samma ögonblick som de lämnar Iran och tar sig till Sverige, har de skapat "flyktingskäl" till sig själva. Detta eftersom de inte kan utvisas.

Enda skälet till att många av dessa får uppehållstillstånd är att de inte kan utvisas. Inte att de flyr från något.

De utnyttjar en lucka i lagen, kan man säga. De är inga flyktingar. Överhuvudtaget. Inte ens de som får uppehållstillstånd.
Citera
2016-12-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han behöver inte ha något flyktingskäl överhuvudtaget för att få stanna i Sverige. Det räcker med att han är en ung afghan, bosatt i Iran. Denna artikel förklarar mer:

Dessa personer har inga skyddsskäl överhuvudtaget, egentligen. Men i samma ögonblick som de lämnar Iran och tar sig till Sverige, har de skapat "flyktingskäl" till sig själva. Detta eftersom de inte kan utvisas.

Enda skälet till att många av dessa får uppehållstillstånd är att de inte kan utvisas. Inte att de flyr från något.

De utnyttjar en lucka i lagen, kan man säga. De är inga flyktingar. Överhuvudtaget. Inte ens de som får uppehållstillstånd.
Fullständigt galet! Men det måste ändå vara något Sverige gör fel! Går inte Dubblinfördraget att tillämpa? Danskarna skyfflar ju bara afghanerna över bron och hånskrattar åt bror duktig!
Citera
2016-12-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Fullständigt galet! Men det måste ändå vara något Sverige gör fel! Går inte Dubblinfördraget att tillämpa? Danskarna skyfflar ju bara afghanerna över bron och hånskrattar åt bror duktig!

Men vart ska dom annars ta vägen min vän? Dom blir ju behandlade som brickor i ett spel...det är så känslokallt och utan minsta uns humanism. Muhamad har ju flytt hit och det är ju ändå juletid. Rymdkram.
Citera
2016-12-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Men vart ska dom annars ta vägen min vän? Dom blir ju behandlade som brickor i ett spel...det är så känslokallt och utan minsta uns humanism. Muhamad har ju flytt hit och det är ju ändå juletid. Rymdkram.
Ja Muhamed kan ju få lite julskinka med till Danmark

- Givetvis skall Mohamed vara hemma hos sin mor och bror och inte bo på barnhem i Sverige. Om du inte kände till det så är det inte någon dröm att leva på HVB-hem. Hot, bråk, bränder, misshandel, våldtäkter, klagomål på mat och materiella ting.

- Min vän, skulle det nu vara så att Muhamed inte släpps in i Iran där han hör hemma, så skall han vara i det EU-land han först kom till och det är inte Sverige

#jagärhär /rymdkram
Senast redigerad av Trotteri 2016-12-09 kl. 12:35.
Citera
2016-12-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ja Muhamed kan ju få lite julskinka med till Danmark

- Givetvis skall Mohamed vara hemma hos sin mor och bror och inte bo på barnhem i Sverige. Om du inte kände till det så är det inte någon dröm att leva på HVB-hem. Hot, bråk, bränder, misshandel, våldtäkter, klagomål på mat och materiella ting.

- Min vän, skulle det nu vara så att Muhamed inte släpps in i Iran där han hör hemma, så skall han vara i det EU-land han först kom till och det är inte Sverige

#jagärhär /rymdkram

Just därför bör ju Muhamad få en lägenhet istället så att modern och brodern kan få komma hit i en återförening. Rymdkram.
Citera
2016-12-09, 12:51
Medlem
Citat:
Just därför bör ju Muhamad få en lägenhet istället så att modern och brodern kan få komma hit i en återförening. Rymdkram.
Muhamed kan få din lägenhet, så kan du sälla dig till de 35 000 hemlösa som finns i Sverige idag

#jagärhär /Rymdkram
Citera
2016-12-09, 13:10
Medlem
Citat:
Muhamed kan få din lägenhet, så kan du sälla dig till de 35 000 hemlösa som finns i Sverige idag

#jagärhär /Rymdkram

Ingen hade varit gladare än mig om jag kunnat ge Muhamad en del rum i huset jag bor i. Jobbar dock en hel del och huset ligger ju på landet långt ute i vishan. Ofta vill nya svenskar bo i städer. Tycker att det inte borde vara något problem att bygga nya lgh till Mohamad och andra nya svenskar. Rymdkram.
Citera
2016-12-09, 13:27
Medlem
Citat:
Ingen hade varit gladare än mig om jag kunnat ge Muhamad en del rum i huset jag bor i. Jobbar dock en hel del och huset ligger ju på landet långt ute i vishan. Ofta vill nya svenskar bo i städer. Tycker att det inte borde vara något problem att bygga nya lgh till Mohamad och andra nya svenskar. Rymdkram.
Muhamed och hans familj i Iran, tar nog gärna över ditt hus på landet. Är du så hjärtlös att du inte unnar Muhamed och hans familj ett mysigt boende på landet.

- Du kan säkert trivas i staden i det multikulturella infernot med våldtäksmän, ficktjuvar, rånare och mördare. Glöm inte burkan bara, annars spottar muslimerna på dig
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in