2007-01-05, 14:40
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Most Wanted
Ah! Så du fick det iaf att starta med båda kärnorna igång...

Tydligen många som haft problem med det.
Japp. Tur att processorn är tillräckligt snabb för att klara det med bara halva prestandan.

Vilket spel är mest grafikkrävande, BF2 eller F.E.A.R.?
2007-01-05, 14:58
Medlem
Most Wanteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Japp. Tur att processorn är tillräckligt snabb för att klara det med bara halva prestandan.

Vilket spel är mest grafikkrävande, BF2 eller F.E.A.R.?

Det är förvånansvärt lika - BF2 kräver mer grafikminne än FEAR. (rätt logiskt med tanke på storleken på banorna)

Jag skulle rekommendera alla att ha minst två gig ram i burken man kör BF2 på. Det gjorde en jävla skillnad när jag dubblerade minnet, särskilt på tiden det tar att ladda kartor. Från två till tre gig märktes knappast någon skillnad.
2007-01-05, 14:59
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Most Wanted
Det är förvånansvärt lika - BF2 kräver mer grafikminne än FEAR. (rätt logiskt med tanke på storleken på banorna)

Jag skulle rekommendera alla att ha minst två gig ram i burken man kör BF2 på. Det gjorde en jävla skillnad när jag dubblerade minnet, särskilt på tiden det tar att ladda kartor. Från två till tre gig märktes knappast någon skillnad.
Varför funkar då inte F.E.A.R. på min dator? Det hackar. fast jag drar ner på grafiken.
2007-01-05, 15:10
Medlem
Most Wanteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Varför funkar då inte F.E.A.R. på min dator? Det hackar. fast jag drar ner på grafiken.

Jadu... det kan vara precis vadsomhelst. Testat med senaste drivrutiner osv?

*Edit: Är det nån som har Special Forces?

Tänkte eventuellt be TV2 ställa sin SF-server till att köra lite "Ghost Town" om det är nån som har lust att leka nångång?
2007-01-05, 15:51
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Jag är skeptisk till att det funkar, tror det måsta vara en teammate involverad för att man skall få poäng.

Jag tror att det räcker med en person, om man byter plats och sätter sig bak efter att man kört ut bilen i vattnet och sedan sitter och meckar förbrilt.
2007-01-05, 16:01
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Arkadspel? På vilket sätt är BF2 ett arkadspel?

Och hur många spel är realistiska? Hur kul hade det varit att spela helt realistiska spel? Få en kula i benet och förblöda till döds i en gränd och sedan aldrig kunna respawna!?!?

Man måste nog ha en mängd orealism i ett spel för att det skall bli kul och att man skall få ngn tempo i det.

Gillar du det inte så kan du ju alltid testa o lira ngt annat?

BF2 är ett "run and gun"-spel, en "first person shooter", inte en simulator som fokuserar på taktik, realism & seriositet som americas army.

Jag skulle fullkomligt älska ett spel med AAO:s realism, men med BF2:s större kartor, fordon samt större antal spelare.
2007-01-05, 17:53
Medlem
Beliveds avatar
Fredag idag, många som är sugna på att lira eller?
2007-01-05, 19:05
Medlem
Ariess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belived
Fredag idag, många som är sugna på att lira eller?
blir nog lite lir inget jobb imorgon
2007-01-05, 19:06
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
BF2 är ett "run and gun"-spel, en "first person shooter", inte en simulator som fokuserar på taktik, realism & seriositet som americas army.

Jag skulle fullkomligt älska ett spel med AAO:s realism, men med BF2:s större kartor, fordon samt större antal spelare.

Har för mig att jag testat AA då när det kom och jag har för mig att det i stort sett var exakt samma sak som BF2, bara lite tråkigare? På vilket sätt är inte AA first person shooter (eller tänker jag på fel spel?).

Vad är mer realistiskt i AA? Vad är kul med att inte kunna respawna fort? Varför vill man vara utanför spelet ngn längre tid?
2007-01-05, 20:07
Medlem
Beliveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aries
blir nog lite lir inget jobb imorgon

haha då är vi 2 då iaf, fast de brukar väl komma in en del runt 22:00, säger krig då som vanligt?
2007-01-05, 20:28
Medlem
Most Wanteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belived
haha då är vi 2 då iaf, fast de brukar väl komma in en del runt 22:00, säger krig då som vanligt?

Jag är på som vanligt...

Bytheway - hata inte mig för att jag spelar musik i TS - hata den som lärde mig det.
2007-01-05, 20:28
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Har för mig att jag testat AA då när det kom och jag har för mig att det i stort sett var exakt samma sak som BF2, bara lite tråkigare? På vilket sätt är inte AA first person shooter (eller tänker jag på fel spel?).

Vad är mer realistiskt i AA? Vad är kul med att inte kunna respawna fort? Varför vill man vara utanför spelet ngn längre tid?

Ghostrecon var jävligt kul med full realism på...fast kartorna var lagom stora där....fast inget slår BF2 allt i ett paket!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in