Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-16, 16:12
  #1
Medlem
Spaders avatar
Battlefield 2 tråden delas nu upp i tre delar:
-BF2: Support och allmänt prat
-BF2: Banor, vapen och taktik
-BF2: Vilken server lirar ni på?


...då det har visat sig bli svårt att diskutera hela spelet i en enda tråd.



De andra två trådarna finnes här:

BF2: Banor, vapen och taktik
BF2: Vilken server lirar ni på?



Notera: Gamla WoW-tråden kommer vara öppen i 2-3 dagar så alla hinner anpassa sig.


/Spader
2005-12-19, 16:02
  #2
Medlem
ztorms avatar
Igår såg jag 4st killar som fuskade :/
2st från varje lag, en "dummy" som bara blev dödad, en vakt.
En Medic och en Support.
Support´en dödar dummyn, medic´en får upp honom, han blir dödad osv osv.
Vakten dödade mig 2ggr när jag kom för nära, men till slut fick jag dom
2005-12-19, 16:36
  #3
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztorm
Igår såg jag 4st killar som fuskade :/
2st från varje lag, en "dummy" som bara blev dödad, en vakt.
En Medic och en Support.
Support´en dödar dummyn, medic´en får upp honom, han blir dödad osv osv.
Vakten dödade mig 2ggr när jag kom för nära, men till slut fick jag dom

Kommer du ihåg namnen?
Skulle vara kul att veta.
Vilken server var det du spelade på?
2005-12-19, 17:42
  #4
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztorm
Igår såg jag 4st killar som fuskade :/
2st från varje lag, en "dummy" som bara blev dödad, en vakt.
En Medic och en Support.
Support´en dödar dummyn, medic´en får upp honom, han blir dödad osv osv.
Vakten dödade mig 2ggr när jag kom för nära, men till slut fick jag dom

Hoppas du smattrade på med Paparazzi-screenshots på dem som vi kan skicka till EA för kontonollställning .
2005-12-19, 17:49
  #5
Medlem
Cobra Styles avatar
Vill inte göra er avunsjuka nu men man fick ju sista ordet i gamla BF2 tråden då (spänner ut hängslena och ser lite viktig ut).

Men för att få lite svar så kopierar jag över mitt inlägg här då ...



Igår gick det åta Helvete med spelandet. Dog 6 ggr i arty.strikes och 3 gånger spawnade jag framför FI styrka/Tanks och dog på direkten . Lyckades döda 1 "röd" teammate så jag låg väl på -18 poäng efter 10 minuter .

Stängde av spelet och kollade på Scrubs för att få tillbaka humöret igen .

Ngn som hört ngt mer om releasedate på patchen ännu ?!?!?

Känns som det kommer bli hyffsat lätt att sänka helis med supportbössan efter patchen .


Tycker ni att Buddylist funkar i ASE ? Har lagt in alla här nu men ni syns aldrig när jag väljer "Show playing buddies" . Ngn måste ju vara inne och spela ngn kväll ?!?!.

Fan va korkad man varit som Infanteri på Wake innan ! Jag har alltid köttat fram på vägarna rätt in i FI styrkorna och dött. Har på senaste varit lite smartare och avancerat till fots eller jeep nere vid vattenbrynet och lagt mig bakom FI med sniper ell. Spec Ops-bössan och plockat dem 1 efter 1 . Snacka om skillnad i K/D-Ratio. ! ! ! E la bara jag som inte gjort detta hela tiden . Grymt om man som USA vill ta huvudbasen på ön . Lägga sig som sniper-SL i en buske och skicka fram styrkan som cappar .

Ngn mer än jag som hade velat ha en Kit-anpassad keybind i spelet ? Tex om jag trycker "B" som Spec Ops så får jag fram C4 men som Medic får jag upp Defib. och som Sniper får jag upp Claymore ! Det är ju oftast en speciell grej man vill kunna få fram i de olika kitten men de ligger sällan på samma objektsplats , de varierar ju ofta mellan plats 3-6.
2005-12-19, 18:05
  #6
Medlem
Som jag sa en annan gång. ASE känner bara av de typ 16-20 bästa spelarna på en server. Förhoppningsvis kommer de fixa detta någon gång, men ASE-gänget är jävligt sega på att fixa saker ibland tyvärr. Bortsett från detta kan buddylisten vara buggig i ASE även för övrigt ibland.

Därför lägger jag även till alla buddies på www.bf2tracker.com
Inte alltför jobbigt att kika in där först, den sidan missar inga.
Bara att leta upp servern på ASE efteråt.
2005-12-20, 09:13
  #7
Medlem
Cobra Styles avatar
Lärde mig en ny grym taktik igår.

Retade gallfeber på kineserna igår på Wake med lite sjysst Gerillakrigsföring.

Vi (US) hade tagit stranden. Jag spawnade som Sniper och avancerade bort nere vid vattenbrynet mot Kinas flygbas. Gick upp vid bunkern/AAn vid airstrippen. Plockade 2 Helicampande med geväret .
Lade ut mina 2 Claymore på båda sidor av bunkern/AAn och väntade. De 2 hoppade in i A-Helin , jag skjuter ner dem innan de lyfter med AAn och glider sedan nedför slänten ner mot vattnet , springer sedan runt ,samtidigt ser jag att jag dödat samma 2 killar med mina Claymore (de försökte väl finna mig innan de flög iväg igen ).
Lade mig nu vid containern på mitten av startbanan. Plockade en av killarna igen på väg bort mot bunkern samt 1 ny kille som skulle flyga iväg med planet .
Skapade squad , bjöd in folk , bad Comm om en supplybox.

Stack sedan runt till bunkern igen medans jag gav mina nya SMs order att försöka ta flaggan . Lade åter igen mina Clays på båda sidor bunkern . Snipade ngn spawnande FI i basen . Hann spränga 1 plan och 1 Tr-Heli me 3 gubbar innan ronden var över .
2005-12-20, 19:06
  #8
Medlem
pdLs avatar
Den sista dagen har "Din ansluting med server bröts" kommit upp. Kolla i den andra BF2 tråden men inget svar. Trodde först det var admin som spela mig ett spratt men när de hände på alla servrar jag var på tror jag problemet ligger i något annat, men vad?

-hasse
2005-12-20, 19:38
  #9
Medlem
DrLoves avatar
Tankade spelet idag för att testa SP-delen innan ett eventuellt inköp, mest för att få en bild av om min dator klarar det (när ni läst färdigt denna post så kan svaret på den frågan antas vara 'nej').

Installationen gick kalas- men jag kan inte patcha. Givetvis använder jag originalfilerna när jag försöker patcha. Hittar ingen patchlog, så det är rätt klurigt att gissa sig till vad som är fel på den fronten.

Kan heller inte starta spelet. Dubbelklickar på genvägen -> skärmen ändrar upplösning och blir svart -> tillbakakastad till desktop. Har fått tips om att både ändra defaultinställningen (då Hz-talen tydligen kunde krocka) och gjorde således så. Ändrade inställningen till 1024x768, 70Hz (då det är vad skärmen brukar sig av). Testade även att ta bort BF2-mappen som lagrats i "My Documents", alltså, profilmappen. Allt utan framgång - kan fortfarande inte starta spelet. Hjälp mottages tacksamt.


/DrLove
2005-12-21, 00:16
  #10
Medlem
Det har varit svårt nog för många att installera och patcha original.
Köp det, duger inte din dator kommer du inte ångra en uppgradering.
Jag hade nog inte velat ta emot 10000:- för att inte spela det under nästa år om man säger så... BF2 gör livet komplett helt enkelt, man behöver aldrig gå på krogen längre heller, tänk vad pengar du sparar i längden! Gillade du BF1942/DC kommer du älska detta spel. Mer & mer efter hundratals timmar.

Skämt åsido (fast jag var rätt allvarlig faktiskt...):
Du kanske kan låna någon polares originalspel och testa med hans konto bara för att se hur det blir?

Säger du vad du har för dator åtminstone kan du nog få en rätt bra teoretisk uppskattning om hur bra den duger från oss andra här. Samt vad du eventuellt behöver uppgradera.
2005-12-21, 10:58
  #11
Avstängd
Bolvags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Ngn mer än jag som hade velat ha en Kit-anpassad keybind i spelet ? Tex om jag trycker "B" som Spec Ops så får jag fram C4 men som Medic får jag upp Defib. och som Sniper får jag upp Claymore ! Det är ju oftast en speciell grej man vill kunna få fram i de olika kitten men de ligger sällan på samma objektsplats , de varierar ju ofta mellan plats 3-6.

Själv har jag ställt in "ligg"-knappen på min mouse 4, knappen på vänster sida. Och det är guld värt! Lyckas fan aldrig träffa Z när man manövrar undan alla skott.

Btw, finns det någon fin sida som har bra BF2-filmer?
2005-12-21, 14:24
  #12
Medlem
pdLs avatar
Funka inte att söka i den andra tråden så jag frågar. Hur ökar man sin Rankning? Genom att lira mycket eller hur går de till att öka i poäng?

-hasse

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback