Citat:
Ursprungligen postat av
seppolundgren
Agreed. Aftonbladet försöker blidka vissa av sina läsare i dagens ledarsida.
Just denna snubbe ledde massakern i Algeriet. Synd att biden använde ninja drones och inte den där tryck kokar missilen som får hela lägenheter att smälta.
Hursomhelst säger timingen mig att cia haft ögonen på honom ett tag och biden beordrade attacken för att få upp hans siffror inför midterms.
Nej, det är sannerligen inte ofta du och jag är ense om Biden, och det enda jag kan kritisera är att man inte slagit till mot honom så fort man fått chansen. Dessvärre är inte Aftonbladet ensamma, utan nu stämmer Sveriges Radio, P1 Morgon in i snyftkören över "den mördade stackars terroristen" och kritiserar Biden för "attentatet" mot al-Zawahiri.
https://nyheteridag.se/sveriges-radio-anklagar-usa-for-attentat-mot-dodad-al-quaida-ledare
Man kan väl annars vända på det och säga att al-Zawahiri haft en efterlysning mot sig i över 20 år. Var han det minsta brydd över internationell "rättvisa" och att göra rätt för sig, så hade han och en anlitad advokat enkelt kunna knalla in på ambassaden eller den lokala polisstationen och bett att få bli överlämnad, men det gjorde han inte och då får man räkna med att ens agerande får konsekvenser, förr eller senare.

Lustigt att de enda gångerna det verkar vara legio för svensk MSM att kritisera Biden är de få gånger han INTE daltat med utländska skurkar och banditer.