2022-08-03, 18:28
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
Det är inte ovanligt att köra samma tal flera dagar i rad för olika folk. Precis som vilken "turné" som helst.
Citera
2022-08-03, 18:30
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10Antivaxers
Källkritik? Är du dum i huvudet? Källan är ju för i helvete Joe BIden själv som du kan se i videon! Och vem har talat om flera månaders mellanrum? Inte jag!

Ni Bidenrunkare är ju bara för tragiska.

Rubriken i din länk hävdar att talen är med tre månaders mellanrum...
Klippet är 1 minut och 17 sekunder långt, och jag är helt säker på att talet var bra mycket längre än så.
I själva verket handlar det om att några meningar var likadana i de två talen som hölls med två dagars mellanrum.
Är det konstigt eller anmärkningsvärt?
Nej, inte det minsta.

Bidenrunkare?
Lägg ner tramset.
Citera
2022-08-03, 18:40
Medlem
HC47s avatar
Så om jag förstår detta rätt. Talen sker med ett par dagars mellanrum och rör samma ämne? Vad är grejen? Det här är standard. Tror folk har vant sig lite väl mycket vid Trumps oförmåga att hålla sig "on point". Att hålla korta och koncisa tal är normalt. Det här är inte anmärkningsvärt på något sätt.
Citera
2022-08-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Agreed. Aftonbladet försöker blidka vissa av sina läsare i dagens ledarsida.
Just denna snubbe ledde massakern i Algeriet. Synd att biden använde ninja drones och inte den där tryck kokar missilen som får hela lägenheter att smälta.

Hursomhelst säger timingen mig att cia haft ögonen på honom ett tag och biden beordrade attacken för att få upp hans siffror inför midterms.
Nej, det är sannerligen inte ofta du och jag är ense om Biden, och det enda jag kan kritisera är att man inte slagit till mot honom så fort man fått chansen. Dessvärre är inte Aftonbladet ensamma, utan nu stämmer Sveriges Radio, P1 Morgon in i snyftkören över "den mördade stackars terroristen" och kritiserar Biden för "attentatet" mot al-Zawahiri.

https://nyheteridag.se/sveriges-radio-anklagar-usa-for-attentat-mot-dodad-al-quaida-ledare

Man kan väl annars vända på det och säga att al-Zawahiri haft en efterlysning mot sig i över 20 år. Var han det minsta brydd över internationell "rättvisa" och att göra rätt för sig, så hade han och en anlitad advokat enkelt kunna knalla in på ambassaden eller den lokala polisstationen och bett att få bli överlämnad, men det gjorde han inte och då får man räkna med att ens agerande får konsekvenser, förr eller senare. Lustigt att de enda gångerna det verkar vara legio för svensk MSM att kritisera Biden är de få gånger han INTE daltat med utländska skurkar och banditer.
Senast redigerad av scrollock 2022-08-03 kl. 19:18.
Citera
2022-08-03, 19:01
Medlem
Citat:
Detta är ju ren katastrof eller vad säger ni? Den gamla göken Joe Biden plagierar nu sig själv!

Kolla in denna video där båda talen spelas upp sida vid sida där han säger exakt samma saker!
https://www.instagram.com/p/CgKHnbpOH1S/

Vad är detta, är han så senil att han glömt att han sagt detta redan?

Eller är det Joe Bidens "Handlers" som var för lata att skriva ett nytt tal?

Ren parodi!

Ni är bara för mycket. Snacka om lögner och om att ”tillverka” påstådda skandaler från Joe Biden. Precis som en annan skribent redan skrivit så är taket ett par dagar gammalt, och inte flera månader, dessutom har man klippt ut delar som är liknade. Självklart kan de vara det. I en värld för man håller många tal inför olika församlingar så återanvänder man naturligtvis det man vill trycka lite extra på. Liknade skulle kunna göras med ALLA tal från Trumpeten, och det skulle då sammanfattas; ”valfusk, valfusk, valfusk och alla är stygga mot mig”.

Ni är så korkade att ni inte förstår att just denna typ av lögnaktiga och skapade skandaler skadar Trumps och er sak. Trovärdigheten på era inlägg är noll och ni framstår bara som de clowner nu är.
Citera
2022-08-03, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, det är sannerligen inte ofta du och jag är ense om Biden, och det endada jag kan kritiswera är att man inte slagit till mot honom så fort man fått chansen. Dessvätrre är inte Aftoonbladet ensamna, utan nu stämmer Sveriges Radio, P1 Morgon in i snyftkören över "den mördade stackars terroristen" och kritiserar Biden för "attentatet" mot al-Zawahiri.

https://nyheteridag.se/sveriges-radio-anklagar-usa-for-attentat-mot-dodad-al-quaida-ledare
Nej jag förstår.

Jag gör en chansning nu och förmodar att P1 morgon fått ett "fair and balanced" email från den politiska redaktionen som lyder ungefär så här:

"Låt inte för glada nu. För då blir det kaotiskt på våra FaceBook-kommentarsektioner . vi kan alltså inte vinkla detta till något positivt för Biden då vi förväntas vara objektiva. Så kör en story om drone strikes i allmänhet och betona att Al-zawahiri är en kallblodig mördare som dödat flera europeiska turister. Väg det sedan mot att Biden beordrade en drone strike istället för att samarbeta med den afghanska polisen. "
-resultatet blir en soppa.

Jag tycker att alla här ska se på samtliga medier med kritiska ögon. Det är viktigt med källkritik. Så förlita er inte på en enda nyhetskälla utan dubbelkolla allt med en eller två googlesökningar.
Citera
2022-08-03, 19:04
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Ni är bara för mycket. Snacka om lögner och om att ”tillverka” påstådda skandaler från Joe Biden. Precis som en annan skribent redan skrivit så är taket ett par dagar gammalt, och inte flera månader, dessutom har man klippt ut delar som är liknade. Självklart kan de vara det. I en värld för man håller många tal inför olika församlingar så återanvänder man naturligtvis det man vill trycka lite extra på. Liknade skulle kunna göras med ALLA tal från Trumpeten, och det skulle då sammanfattas; ”valfusk, valfusk, valfusk och alla är stygga mot mig”.

Ni är så korkade att ni inte förstår att just denna typ av lögnaktiga och skapade skandaler skadar Trumps och er sak. Trovärdigheten på era inlägg är noll och ni framstår bara som de clowner nu är.
Man måste komma ihåg att dessa människor är psykiskt sjuka, alternativt del av en kult, där Trump i princip är den nya Messias. Biden ses som Trumps "antikrist" och allt man hittar som kan användas mot honom kommer helt okritiskt att delas vidare. Det spelar ingen roll att det är lögner och nonsens. Det spelar ingen roll att man snabbt kan bevisa att det är lögner och nonsens. Dessa människor lever i en annan verklighet och behöver hjälp.
Citera
2022-08-03, 19:11
Bannlyst
Citat:
Detta är ju ren katastrof eller vad säger ni? Den gamla göken Joe Biden plagierar nu sig själv!

Kolla in denna video där båda talen spelas upp sida vid sida där han säger exakt samma saker!
https://www.instagram.com/p/CgKHnbpOH1S/

Vad är detta, är han så senil att han glömt att han sagt detta redan?

Eller är det Joe Bidens "Handlers" som var för lata att skriva ett nytt tal?

Ren parodi!
jag tror att du blivit vilseledd av detta klipp. Det är alltså inte datumen 12/21 och 3/22

Övrigt
I retoriska sammanhang handlar det om att hamra in ett budskap (ungefär som build the wall eller lock her up)

Hur lång tid uppskattar du att det har gått mellan dessa två tal han höll?
timmar,dagar,veckor,månader?
Citera
2022-08-03, 19:47
Medlem
BonerBatmans avatar
Va fan tror du standup komiker hittar på nya set inför varenda jävla framträdande? Tror du liveartister kör nya låtar varje konsert? Tänk för fan!
Citera
2022-08-03, 21:02
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Det är inte ovanligt att köra samma tal flera dagar i rad för olika folk. Precis som vilken "turné" som helst.
De lättkränkta snöflingorna i sekten kan inte tillåta något sådant! De ligger ju vakna på nätterna och tänker på allt Biden säger!
Citera
2022-08-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Va fan tror du standup komiker hittar på nya set inför varenda jävla framträdande? Tror du liveartister kör nya låtar varje konsert? Tänk för fan!
Dålig jämförelse. Säg istället, "tror du författare skriver identiska böcker om och om igen? Tror ni akademiker skcikar in och publicerar sådant som andra skrivit men i sitt eget namn?" Tänk för fan!

Som politiker bör man kunna erfordra att Biden uppvisar större grad av originalitet och självständighet än att upprepa samma gamla mossiga tal om och om igen. Tror du Enoch Powell hade blivit legendarisk för sitt "Rivers of Blood"-tal om han upprepade exakt samma tal varje gång han skulle tala? Nej, för då hade inte en djävel brytt sig om honom längre, och det är lite det som händer med Biden nu, inte en käft orkar engagera sig i honom längre.
Citera
2022-08-04, 00:59
Medlem
Joe Biden är nu föremål för en massiv stämning för brott mot grundlagen, närmaste bestämt det första tillägget rörande yttrandefriheten. Käranden är inga mindre än delsaterna Missouri och Louisiana, samt en rad andra aktörer.

https://www.thegatewaypundit.com/2022/08/huge-update-gateway-pundits-jim-hoft-sues-joe-biden-administration-violation-first-amendment-interne t-censorship
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in