Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
Det har aldrig varit hemligt att Biden deltog i Milken Institute Global Conference 2017. Det har funnits med på
deras egna hemsida sen innan konferensen ens ägde rum och filmen från eventet har legat
helt öppen på youtube sen 2017.
Biden pratade ju vid det här eventet säkerligen med massa olika personer. Kanske var Bobulinski en av dem, det är säkert möjligt. Men att det skulle bevisa någon sorts olaglig verksamhet från Biden är extremt långsökt, vilket är anledningen till att det inte hänt så mycket i ärendet sen 2020 när informationen "avslöjades". På konferenser likt denna nätverkas det ju friskt och alla pratar med alla om allt möjligt, typ. 2017 var ju Joe Biden även en privatperson utan politiska uppdrag eller makt att ge några gentjänster och vidare på statens och skattebetalarnas bekostnad.
Det har jag såvitt jag vet aldrig förnekat. scrollock pratar ju inte om dessa besök utan om gammal skåpmat från 2017/2020. De 19 besök du nämner är ju mer av ett problem och förtjänar i min mening absolut en förklaring.
Det som är så "lustigt" är att gången kring dessa resonemang brukar lyda på följande sätt:
"Näää dåå, Biden har aaaaldrig varit där, det finns det inget bevis på!"
[Bevis presenteras]
"Alltså...jo...liksom... Biden HAR ju varit där och så, det harr han ju... men ehh.. alltså, det vatr ju många som var där också, och det är ju ehhh liksom inte säkert att han träffade någon berörd person"
[Ytterligare bevis presenteras]
"Alltså... jo jo, ok, Biden kanske HAR träffat den personen, men det betyder ju inte att de pratade om något särskilt, och det kanske bara var i förbifarten och så..."
Vet du Emma18, hur devisen bakom "Occams rakblad" lyder? Den mest uppenbara förklaringen är också den mest sannolika! Om ena lägrets utsaga motbevisats i ett led, så är trovärdighetskapitalet på minus. Då måste det till att motargumentet leds i motbevis. Rena långsökta spekulationer om alternativa förklaringar är liksom att gripa efter halmstrån och resulterar oftast i att man målar in sig allt djupare i ett hörn där den egna trovärdigheten utholkas allt mer. Ta med dig denna insikt och gör något vettigt av den, ok? Det kommer du tjäna på, tro mig!