2022-02-16, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Fox är de största lögnarna på planeten, de har aldrig rätt i något och sprider dagligen sin rasistiska hatpolitik.
En bättre fråga att ställa är varför scrollock litar på FOX rapportering med anonyma källor men samtidigt misstror dem när de skriver att Biden vann utan valfusk och att Trump förlorade stort. Dvs FOX är bara bra när de återger vad sekten vill höra.

Luta dig sen tillbaka och se på när den verbala gymnastiken börjar.
Citera
2022-02-16, 05:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Eller hur. Vi talar ändå om en president som slagit rekord i antalet konfirmerade domare prooch arbetslöshetssiffror slagit nytt rekord , men inget av det räknas eftersom Biden inte faller för alt-right medias provokationer. Så istället för att ha något sakligt att rapportera om så tvingas de hitta på saker.

Biden beskrivs av en minoritet här som
Gammal,dement,knarkare,pedofil,korrupt,ett hologram som lever i en tv-studio någonstans osv.

Låt oss säga att allting stämmer. Innebär det då att motsatsen är sann?

att donald trump är ung,kognitivt frisk,nykterist,jagar pedofiler á la Qanon, och en man med integritet som aldrig utfört ekobrott.

Eller att Donald Trump fick igenom enorma spending bills i kongressen som gynnade den amerikanska medelklassen?
Eller att Donald Trump såg till att fler företag flyttade sin tillverkning till USA än lämnade USA?
Eller att Donald Trump jobbade hårdare än Biden och att det läckta schemat inte visar att han bara jobbade 4h om dagen med enorma mängder av "executive time" insprängt mellan allt jobb?

Nu kommer det roliga. För nu slår den kognitiva dissonansen till hos dessa unga arga män utan högskoleutbildning eller tillräckligt med d-vitamin under huden.
Jag har aldrig hört någon av dessa oskyldigförklara Trump, däremot förminskar de hans brister och projicerar dem på Biden. Och ju mer jag pressar och försöker få ett svar,desto argare blir attackerna på Biden. V talar nu om individer som måste väga varje ord. Åker Biden på semester en helg så skriver de reflexmässigt att han är gammal och trött och sover bort hela dagarna istället för att jobba, men innan de trycker på skicka så inser de att Donald Trump spenderat 1.5år av sin presidenttid på någon av sina golfklubbar.
Och då ersätts "åka på semester" med "Biden är en hemlig kinesisk agent" eller något annat trams.

För om motsatsen gäller så är detta allt av döma ord från en kognitivt frisk man eller hur?

Säg mig, låter detta som en kognitivt fungerande individ ?
Allt jag hör är en tokig conman som lurar naiva stackare till att investera i hans scams.
Men ifall ni ändå svarar ja så har jag goda nyheter för er: Ni är Crazy,Un poco Loco,missanpassade incels, och inte minst :fast i en ekokammare .

Ta mitt råd kära incels:Stäng av datorn, gå med i någon kampsportsförening,korpfotboll,hyresgästföreningen , eller skaffa ett gruppträningskort för motion och meningsfulla sociala interaktioner bortom flashback.
Varför drog du in rasfrågan i det här på ett förnedrande sätt?
Citera
2022-02-16, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför drog du in rasfrågan i det här på ett förnedrande sätt?
Då ber jag om ursäkt och omformulerar mig
Min hypotes är att merparten av de som gillar trump är
-män utan högskoleutbildning
-ensamstående
-mellan 20-55
-med väldigt få stadigvarande relationer
-väldigt aktiva på sociala medier men avskyr tråkiga nyhetskällor (gammelmedia)
-Misstror all progressiv lagstiftning eftersom de vet att det innebär en jämn fördelningspolitik medan de önskar sig en omvänd pyramid där de får all välfärd och övriga folkgrupper får väldigt lite.
-Önskar sig en mur för att hålla borta bruna män
-önskar sig en dörr i muren för att släppa in unga kvinnor.

(Jag vet att det låter som om jag tar i nu men jag menar ändå att jag har rätt. Det är inte Trumps politik som lockar menar jag)

De som gillar Biden är
-alla övriga individer

Varför fastnar inga av högerns etiketter på Biden ?

- han är inte färgad,transexuell,kvinna,eller av judisk börd.
-Hans ålder kvittar. MAGAs fumlar efter något att angripa honom med eftersom hundvisslorna inte funkar på en vit katolsk gubbe .
Skulle Biden varit 50 år gammal så hade högern anklagat honom för att sakna erfarenhet. Hade han varit identisk i Trumps ålder hade de funnit något annat att anklaga honom för .
Citera
2022-02-16, 05:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Då ber jag om ursäkt och omformulerar mig
Min hypotes är att merparten av de som gillar trump är
-män utan högskoleutbildning
-ensamstående
-mellan 20-55
-med väldigt få stadigvarande relationer
-väldigt aktiva på sociala medier men avskyr tråkiga nyhetskällor (gammelmedia)
-Misstror all progressiv lagstiftning eftersom de vet att det innebär en jämn fördelningspolitik medan de önskar sig en omvänd pyramid där de får all välfärd och övriga folkgrupper får väldigt lite.
-Önskar sig en mur för att hålla borta bruna män
-önskar sig en dörr i muren för att släppa in unga kvinnor.

(Jag vet att det låter som om jag tar i nu men jag menar ändå att jag har rätt. Det är inte Trumps politik som lockar menar jag)

De som gillar Biden är
-alla övriga individer

- han är inte färgad,transexuell,kvinna,eller av judisk börd.
-Hans ålder kvittar. MAGAs fumlar efter något att angripa honom med eftersom hundvisslorna inte funkar på en vit katolsk gubbe .
Skulle Biden varit 50 år gammal så hade högern anklagat honom för att sakna erfarenhet. Hade han varit identisk i Trumps ålder hade de funnit något annat att anklaga honom för .
Du är full av skit och extremt fördomsfull.

Det vore som att jag skulle säga att USA:s stora problem är ansamlingen av melatonin i den nedre delen av normalfördelningen.
Citera
2022-02-16, 09:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Även om generaliseringar aldrig är önskvärt, så vet ju av vetenskapliga undersökningar att seppolundgrens målande bild av Trumpsupporters stämmer väl med hur de ser ut i USA. Det finns ingenting som motsäger att denna bild även skulle gälla för svenska Sektmedlemmar.

Det är ytterst svårt att någonstans hitta exempel på väletablerade och intellektuella som stödjer Trump.

Men detta är ju också hela grejen, då den orange skräcken sålt in sig som en anti-etablissemangs kandidat som står på den lilla människans sida (”We the people”) när verkligheten tvärt om är att han är född med en silversked i munnen, fått hela sin förmögenhet i arv, räddats från personlig konkurs av sin far, Fred Trump, gått på Ivy League skolor och bara umgåtts med eliten.

Så fortsätt ni att tro att Trump tänker på er, särskilt om ni bor på den andra sidan Atlanten, och att han drivs av ett patos att göra sin yttersta för att average-Joe skall få det bättre. Detta samtidigt som ni tar era sista surt förvärvade slantar och betalar in till någon av Trumps (eller någon/några av hans likars) foundraisers (aka Scams).

Lycka till!
Jag är inte en Trumpsupporter. Det är dock vanligt hos er som lider av svår TDS att ni kallar oss som har synpunkter på det ni säger för MAGA-troll.

Jag anser att Biden är en stor olycka för USA men jag tror knappast att Trump skulle vara så mycket bättre. Biden är uppenbarligen också en stor olycka för utrikespolitiken och därmed drabbas vi också.

Din bild av "vetenskaplig undersökningar" är också ett uttryck för din confirmation bias. Jag skulle faktiskt kunna hävda att det jag sa också har vetenskapligt stöd (the Bell Curve: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve ). Så jag tycker vi ska lämna den ytterst fördomsfulla diskussionen.

De flesta jag diskuterar politik med i min närhet är högst intelligenta människor med solida utbildningar bakom sig och är ganska lyckade i livet. Samtliga klarar av att diskutera Trump (och Biden) och se både positiva och negativa sidor hos bägge ur ett sakligt perspektiv utan känslosås.

Jag tycker faktiskt att det var strongt när han så resolut genomförde uttåget ur Afghanistan och faktiskt stod för beslutet att göra det. En del säger att många for illa i detta och att flera fick sätta livet till. Jag säger att efter omständigheterna så gick det hela ganska oblodigt till. Det kunde ha blivit mycket värre med fullt utvecklat inbördeskrig t.ex. Och Biden ska väl inte lastas för USA:s två decenniers misslyckande även om han kanske varit delaktig i besluten vid något tillfälle.

Men nu är detta en lättsam tråd där vi bashar Biden för vårt nöjes skull. Det tänker jag förbehålla mig rätten till även i fortsättningen.
Citera
2022-02-16, 11:00
Medlem
Citat:
En bättre fråga att ställa är varför scrollock litar på FOX rapportering med anonyma källor men samtidigt misstror dem när de skriver att Biden vann utan valfusk och att Trump förlorade stort. Dvs FOX är bara bra när de återger vad sekten vill höra.

Luta dig sen tillbaka och se på när den verbala gymnastiken börjar.
Kash Patel är inte anonym.
Citera
2022-02-16, 11:06
Medlem
Citat:
Gör de inte? Gubben är genomkorrupt, rasistisk, dement och har pedofila böjelser! Sannolikt är han även vådtäktsman. Är inte detta illa nog? OCh innan du flänger med ditt djälva TDS-whataboutism (som är ditt ENDA försvar, förr du kan inte försvara Biden på annat sätt) glöm då inte att Biden är den ENDE president i modern tid som HYLLAT och SETT UPP TILL en f.d. klansman! Och det är ett faktum!

Medan Trump TOG AVSTÅND från David Duke, så kallade Biden Robert Byrd för "SIN FAR"! Glöm ALDRIG det!
Citera
2022-02-16, 12:37
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Jag är inte en Trumpsupporter. Det är dock vanligt hos er som lider av svår TDS att ni kallar oss som har synpunkter på det ni säger för MAGA-troll.

Jag anser att Biden är en stor olycka för USA men jag tror knappast att Trump skulle vara så mycket bättre. Biden är uppenbarligen också en stor olycka för utrikespolitiken och därmed drabbas vi också.

Din bild av "vetenskaplig undersökningar" är också ett uttryck för din confirmation bias. Jag skulle faktiskt kunna hävda att det jag sa också har vetenskapligt stöd (the Bell Curve: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve ). Så jag tycker vi ska lämna den ytterst fördomsfulla diskussionen.

De flesta jag diskuterar politik med i min närhet är högst intelligenta människor med solida utbildningar bakom sig och är ganska lyckade i livet. Samtliga klarar av att diskutera Trump (och Biden) och se både positiva och negativa sidor hos bägge ur ett sakligt perspektiv utan känslosås.

Jag tycker faktiskt att det var strongt när han så resolut genomförde uttåget ur Afghanistan och faktiskt stod för beslutet att göra det. En del säger att många for illa i detta och att flera fick sätta livet till. Jag säger att efter omständigheterna så gick det hela ganska oblodigt till. Det kunde ha blivit mycket värre med fullt utvecklat inbördeskrig t.ex. Och Biden ska väl inte lastas för USA:s två decenniers misslyckande även om han kanske varit delaktig i besluten vid något tillfälle.

Men nu är detta en lättsam tråd där vi bashar Biden för vårt nöjes skull. Det tänker jag förbehålla mig rätten till även i fortsättningen.

Uttåget var ju också något som Trump skulle fixa. Där var man uppenbarligen överens.
Sedan är det i grunden förödande när man som +70 är ett alternativ att leda landet hur som helst.
Resterande mandatperiod är bara att sitta av. Lär inte hända så värst mycket
Citera
2022-02-16, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Gör de inte? Gubben är genomkorrupt, rasistisk, dement och har pedofila böjelser! Sannolikt är han även vådtäktsman. Är inte detta illa nog? OCh innan du flänger med ditt djälva TDS-whataboutism (som är ditt ENDA försvar, förr du kan inte försvara Biden på annat sätt) glöm då inte att Biden är den ENDE president i modern tid som HYLLAT och SETT UPP TILL en f.d. klansman! Och det är ett faktum!

Medan Trump TOG AVSTÅND från David Duke, så kallade Biden Robert Byrd för "SIN FAR"! Glöm ALDRIG det!
Joe biden är den bästa presidenten i USA sedan jfk och Roosevelt
Citera
2022-02-16, 14:10
Bannlyst
Citat:

Jag tycker att master palm har flera goda poänger.
Och jag är en del av de som kallar Trumps supporters gör MAGAtroll eller MAGAsekten eller diverse invektiv.
Det stör mig inte att bli kallad för tds eller att få frågor om Joe bidens pedofili eller knarkmissbruk eller att han är ett hologram.

Menar det verkligen.
För ingen här bryr sig om att följa Joe bidens rallies eller dagliga tweets. Han må vara sleepy Joe och det är fantastiskt med en president som gör livet bättre för sina medborgare efter 5 år av orange man's dagliga tirader på sociala media.
Citera
2022-02-16, 14:10
Bannlyst
Citat:
Du är full av skit och extremt fördomsfull.

Ledsen att du tycker så.
Citera
2022-02-16, 21:41
Medlem
PedoJoeBidens avatar
https://justthenews.com/government/white-house/biden-says-he-put-dead-dog-doorstep-woman-different-political-party

Citat:
Biden tells county officials he once put dead dog on woman’s doorstep
Speaking to a conference of county government officials, the president also digressed to share that he is not allowed to have a phone anymore.

Haha vad i helvete, gubben är ju helt väck i huvudet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in