2008-12-28, 23:43
Medlem
leviktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Tja!

Behver lite hjlp med ett problem som mitt guild har. Vi r rtt casual utav oss och raidar ca 1-2 gnger i veckan och kr endast 10manna. Resten av tiden pvpar vissa av oss, andra spelar alts osv. Hur som helst har den stora frgan kommit upp hur vi skall vara rttvisa nr det kommer till att bestmma vilka personer som skall f komma till raiden. Som det r nu har vi tv-tre personer i guilden som tankar och anses vara sjlvskrivna till raiderna, healers har vi kanske 5-6 st av men dr brukar det inte vara s mycket problem men nr vi kommer till DPS'en s brjar det tjorva ihop sig. Folk som r officerare men med dligt gear och dlig dps (de har uppgraderingar i heroics / badgerewards och gr mellan 1400 och 1800 dps) fr frtur ver members med bra gear och bra dps (saknar max en-tv items frn heroics/badgereward, gr tminstonde 2200+ dps) och resterande raidspots lottas ut till de medlemmar som r online.

Vi har pratat lite om att kanske starta ngon typ av anmlan till raids fr att f det rttvisare med raidspots men ingen av oss sitter inne med kunskaper om hur man kodar ngot sdant. S finns det ngon frdig lsning dr folk kan lgga upp raider och dr man sedan kan signa upp sig p? Kommer ihg i min gamla guild s hade en person gjort ngon sida dr man ser kommande raider och kan anmla sig till dem, s hamnar man i rtt "klasskolumn" och i turordning (t.ex warrior som anmlt sig frst till raiden hamnar frst i "warriorkolumnen"). Vi medlemmar r vl rtt desperata ver att komma p ngon lsning fr att f det mer rttvist s att alla skall f raida. Att lmna guilden r ingen lsning d de flesta av oss r IRL-vnner eller har spelat med varandra sedan lnge tillbaka, men tyvrr blir det fortfarande lite orttvist.

Rekomenderar www.wowstead.com, dr kan man signa, dela ut DPK, forum, ja iprincip allting som behvs fr att skta en guild.

Frvrigt s rekryterar min och mina RL polares horde guild p twisting nether member, enbart svenskar d. Vi har frnrvarande ddat allt Normal content som blizztards har att erjbuda och jobbar p Heroic instanserna. Vi r ganska 'casual' har bestmt 3 raid dagar i veckan men blir aldrig mer n 2, vi frvntar oss istllet att alla ska vara fokuserade under raid tiden www.infidelis.wowstead.com om ni har lust och g med eller undrar ver ngot mer.
Citera
2009-01-11, 14:17
Medlem
Sw4rtZs avatar
Jag har en 80 human DK p Xavius och tnkte kolla lite om det finns nn lite casual guild man kan f joina. Funderar ven p att lvla upp en hordekaraktr men vet inte riktigt var, r lite halvsugen p RP (mest fr att komma bort frn idiotungar och ganking). S om ngon knner fr att vlkomna mig nnstans vore det fint

Jag har f inga kamrater som spelar WoW lngre drav mitt frsk att ragga hr
Citera
2009-01-26, 20:35
Medlem
chillgudens avatar
tjena, jag har hrt av en polare att enligt honom har 20 000 account blivit scammade av Questhelper. ngon som vet ngot?
Citera
2009-04-05, 21:25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillguden
tjena, jag har hrt av en polare att enligt honom har 20 000 account blivit scammade av Questhelper. ngon som vet ngot?

Din polare ljuger.
Citera
2009-08-21, 11:06
Medlem
JoliQuZs avatar
Ngon som har en guild p doomhammer?
Citera
2009-08-24, 02:34
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Ngon som har en guild p doomhammer?

Har fan inte det, sorry.
Citera
2009-12-07, 13:33
Medlem
WhiteCats avatar
Jag har en hunter som precis blev lvl 80 och letar nu efter en guild som jag kan g med i som vill gra instancer och dungeon med en grn gearad. Grna en guild som man inte behver lgga ner hela sitt liv. Jag har jobb och spelar bara p kvllarna.

Skulle ocks kunna tnka mig att starta en egen guild med bara svenskar om ngon r sugen p det. Jag har en egen Mumble server som vi kan anvnda om det skulle behvas. Och en egen webbserver om vi behver det.

Gubbe : Rixy
Server : Vashj

http://eu.wowarmory.com/character-sh...r=Vashj&n=Rixy
Citera
2009-12-14, 23:52
Medlem
halfbloodprinces avatar
trttnade p allt serist och startade en guild tsm med 10 vnner. just nu r vi 15 st ganska oserisa killar som sitter p turalyon i guilden <Badande Fjortis at BDB>. Oneshottade ICC10 och de flesta r mkt skillade spelare. om ni sitter p turalyon och kanske e sugna p lite oserist behver vi lite mer mnniskor till ICC25. tar dock inte in vem som helst, behver va klar fr ICC nu direkt helst. skrev hr bara fr jag tnkte att de kanske fanns ngon som e sugen p omogen raiding de som needas mest r priest (alla spec) + warrior (alla specs) men kan ta in nstan vad som helst. nstan alla har krt sedan vanilla men haft uppehll, en del bttre gearade n andra men de flesta r klara fr ICC. de e bara o skicka ett PM om suget r dr
Citera
2009-12-31, 19:45
Medlem
Phaethons avatar
Brjar tappa allt hopp om svenska spelare som fattat att WoW i grunden r ett MMORPG och inte en tvling - s frgan r;

finns det ngot svenskt guild p ngon av RP-servrarna (Argent Dawn, Darkmoon Faire, Earthen Ring, Moonglade, Steamwheedle Cartel eller The Sha'tar) som kr stenhrt p rollspelande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in