2008-12-28, 23:43
Medlem
leviktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Tja!

Behöver lite hjälp med ett problem som mitt guild har. Vi är rätt casual utav oss och raidar ca 1-2 gånger i veckan och kör endast 10manna. Resten av tiden pvpar vissa av oss, andra spelar alts osv. Hur som helst har den stora frågan kommit upp hur vi skall vara rättvisa när det kommer till att bestämma vilka personer som skall få komma till raiden. Som det är nu har vi två-tre personer i guilden som tankar och anses vara självskrivna till raiderna, healers har vi kanske 5-6 st av men där brukar det inte vara så mycket problem men när vi kommer till DPS'en så börjar det tjorva ihop sig. Folk som är officerare men med dåligt gear och dålig dps (de har uppgraderingar i heroics / badgerewards och gör mellan 1400 och 1800 dps) får förtur över members med bra gear och bra dps (saknar max en-två items från heroics/badgereward, gör åtminstonde 2200+ dps) och resterande raidspots lottas ut till de medlemmar som är online.

Vi har pratat lite om att kanske starta någon typ av anmälan till raids för att få det rättvisare med raidspots men ingen av oss sitter inne med kunskaper om hur man kodar något sådant. Så finns det någon färdig lösning där folk kan lägga upp raider och där man sedan kan signa upp sig på? Kommer ihåg i min gamla guild så hade en person gjort någon sida där man ser kommande raider och kan anmäla sig till dem, så hamnar man i rätt "klasskolumn" och i turordning (t.ex warrior som anmält sig först till raiden hamnar först i "warriorkolumnen"). Vi medlemmar är väl rätt desperata över att komma på någon lösning för att få det mer rättvist så att alla skall få raida. Att lämna guilden är ingen lösning då de flesta av oss är IRL-vänner eller har spelat med varandra sedan länge tillbaka, men tyvärr blir det fortfarande lite orättvist.

Rekomenderar www.wowstead.com, där kan man signa, dela ut DPK, forum, ja iprincip allting som behövs för att sköta en guild.

Förövrigt så rekryterar min och mina RL polares horde guild på twisting nether member, enbart svenskar då. Vi har förnärvarande dödat allt Normal content som blizztards har att erjbuda och jobbar på Heroic instanserna. Vi är ganska 'casual' har bestämt 3 raid dagar i veckan men blir aldrig mer än 2, vi förväntar oss istället att alla ska vara fokuserade under raid tiden www.infidelis.wowstead.com om ni har lust och gå med eller undrar över något mer.
Citera
2009-01-11, 14:17
Medlem
Sw4rtZs avatar
Jag har en 80 human DK på Xavius och tänkte kolla lite om det finns nån lite casual guild man kan få joina. Funderar även på att lvla upp en hordekaraktär men vet inte riktigt var, är lite halvsugen på RP (mest för att komma bort från idiotungar och ganking). Så om någon känner för att välkomna mig nånstans vore det fint

Jag har f ö inga kamrater som spelar WoW längre därav mitt försök att ragga här
Citera
2009-01-26, 20:35
Medlem
chillgudens avatar
tjena, jag har hört av en polare att enligt honom har 20 000 account blivit scammade av Questhelper. någon som vet något?
Citera
2009-04-05, 21:25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillguden
tjena, jag har hört av en polare att enligt honom har 20 000 account blivit scammade av Questhelper. någon som vet något?

Din polare ljuger.
Citera
2009-08-21, 11:06
Medlem
JoliQuZs avatar
Någon som har en guild på doomhammer?
Citera
2009-08-24, 02:34
Medlem
komnata622s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Någon som har en guild på doomhammer?

Har fan inte det, sorry.
Citera
2009-12-07, 13:33
Medlem
WhiteCats avatar
Jag har en hunter som precis blev lvl 80 och letar nu efter en guild som jag kan gå med i som vill göra instancer och dungeon med en grön gearad. Gärna en guild som man inte behöver lägga ner hela sitt liv. Jag har jobb och spelar bara på kvällarna.

Skulle också kunna tänka mig att starta en egen guild med bara svenskar om någon är sugen på det. Jag har en egen Mumble server som vi kan använda om det skulle behövas. Och en egen webbserver om vi behöver det.

Gubbe : Rixy
Server : Vashj

http://eu.wowarmory.com/character-sh...r=Vashj&n=Rixy
Citera
2009-12-14, 23:52
Medlem
halfbloodprinces avatar
tröttnade på allt seriöst och startade en guild tsm med 10 vänner. just nu är vi 15 st ganska oseriösa killar som sitter på turalyon i guilden <Badande Fjortis at BDB>. Oneshottade ICC10 och de flesta är mkt skillade spelare. om ni sitter på turalyon och kanske e sugna på lite oseriöst behöver vi lite mer människor till ICC25. tar dock inte in vem som helst, behöver va klar för ICC nu direkt helst. skrev här bara för jag tänkte att de kanske fanns någon som e sugen på omogen raiding de som needas mest är priest (alla spec) + warrior (alla specs) men kan ta in nästan vad som helst. nästan alla har kört sedan vanilla men haft uppehåll, en del bättre gearade än andra men de flesta är klara för ICC. de e bara o skicka ett PM om suget är där
Citera
2009-12-31, 19:45
Medlem
Phaethons avatar
Börjar tappa allt hopp om svenska spelare som fattat att WoW i grunden är ett MMORPG och inte en tävling - så frågan är;

finns det något svenskt guild på någon av RP-servrarna (Argent Dawn, Darkmoon Faire, Earthen Ring, Moonglade, Steamwheedle Cartel eller The Sha'tar) som kör stenhårt på rollspelande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in