2008-04-03, 15:38
Medlem
vators avatar
Tnkte kolla om det var ngon som vill vara med i ett slappt guild p Sporeggar, RPPVP-server.

Guildet heter The Hard Core, vi vill att fler skna och mogna typer hnger p oss. Finns ju ganska mnga likasinnade p Flashback, och det r ju bara kul om fler lirar lite ihop och snackar lite skit. Det r mest ett socialt guild, allts inga level-reqs.

Kan kontakta mig, "Teacher" om ngon r intresserad.

http://eu.wowarmory.com/guild-info.x...+Hard+Core&p=1
Citera
2008-10-02, 02:13
Medlem
man_whores avatar
PvE p Talnivarr

(70) hunter sker PvE guild p _Talnivarr_ fr en pve-nybrjare ( =

Skriv om du r med i eller bara vet ngon guild, grna hemsida
Citera
2008-10-02, 08:37
Bannlyst
t4 human paladin p trollbane letar efter pve guild och 24 horde hunter letar plevel guild p laughing skull!
Citera
2008-10-02, 12:25
Medlem
Siljas avatar
Jag och ett gng kompisar frn vran stad har startar upp en kompisguild p Ragnaros, som vi spelat p i 3 r allyside, nu spelar vi horde dr.

Vrat ml r att kunna raida 10 manna instancer i Wotlk ungefr 2-4 dagar i veckan, spela andra instancer och pvp nr vi inte raidar.

Det problemet vi sttt p r att vi inte har en healing priest till vra framtida raids, och ingen vi knner spelar priest eller kan tnka sig att gra det.
S nu har vi valt att lgga ut lite smtrdar p olika sidor dr det finns svenskar som spelat ett bra tag och som r intresserad av att spela men inte spela p absoluta toppniv.

S, har du en horde priest med inriktning p healing och sitter sjlv p en server skriv ett PM s kan vi talas vid mer.

Vi r ett gng p ungefr 20 st IRL kompisar i ett riktigt sknt gng, dr mnga har raidat mycket, alla har spelat sen release, vissa till och frn.
Jag personligen har raidat hela naxxramas PreTBC och hela BT TBC.
Nu lvlade jag upp en mage som jag pvpat lite smtt med tillsammans med kompisarna i guilden.

Nu blev det hr mycket lngre n vad jag trodde att det skulle bli, ven grtigare, men om du r intresserad skicka ett PM

MVH

Silja.
Citera
2008-10-03, 16:55
Medlem
lurventusss avatar
Kommer brja spela Blood Elf snart och undrar om det finns ngon trevlig, social guild bland er Vilken server som helst funkar, har inte gjort karaktren n...
Citera
2008-10-03, 17:05
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Jag och ett gng kompisar frn vran stad har startar upp en kompisguild p Ragnaros, som vi spelat p i 3 r allyside, nu spelar vi horde dr.

Vrat ml r att kunna raida 10 manna instancer i Wotlk ungefr 2-4 dagar i veckan, spela andra instancer och pvp nr vi inte raidar.

Det problemet vi sttt p r att vi inte har en healing priest till vra framtida raids, och ingen vi knner spelar priest eller kan tnka sig att gra det.
S nu har vi valt att lgga ut lite smtrdar p olika sidor dr det finns svenskar som spelat ett bra tag och som r intresserad av att spela men inte spela p absoluta toppniv.

S, har du en horde priest med inriktning p healing och sitter sjlv p en server skriv ett PM s kan vi talas vid mer.

Vi r ett gng p ungefr 20 st IRL kompisar i ett riktigt sknt gng, dr mnga har raidat mycket, alla har spelat sen release, vissa till och frn.
Jag personligen har raidat hela naxxramas PreTBC och hela BT TBC.
Nu lvlade jag upp en mage som jag pvpat lite smtt med tillsammans med kompisarna i guilden.

Nu blev det hr mycket lngre n vad jag trodde att det skulle bli, ven grtigare, men om du r intresserad skicka ett PM

MVH

Silja.

Ni behver inte andra klasser? r rtt intresserad av att brja spela igen med trevliga personer d min lngsta wowdebut var med ett bra sammansvetsat gng svenskar. Dock lirar jag inte prst utan shaman eller hunter =).
Citera
2008-10-03, 18:25
Medlem
Kyotos avatar
skulle vilja hitta en svensk guild p Frostmane (Horde)
Citera
2008-10-19, 20:38
Medlem
budgetJs avatar
letar svensks guild, skiter i faction o server, vill bara ha nn att lira med >.<
har ngra hg-lvl allys p Defias Brotherhood
Citera
2008-12-05, 18:41
Medlem
Hokkans avatar
Letar efter svensktalande gille p Burning Legion, ngra svenskar mste det vl finnas i denna ocean av polacker.

Edit: Hordesidan.
Citera
2008-12-05, 20:31
Medlem
Siljas avatar
Som jag skrev fr typ 1 mnad sen s skulle vi starta en guild, vi har nu gjort det men sker ngra members.
Vi sker en aktiv Shadow Priest och en aktiv Warlock.
Gear krav, HC gear osv ngra Naxx grejer r ett plus.
Vi har tagit hela naxx 10-manna och Sartharion.
Vi r bara svenskar, typ 15 kompisar hrifrn sen har vi fyllt p med typ 6-7 IRLare frn STHLM.

Skriv PM d den hr trden har en tendens att frsvinna.
Citera
2008-12-28, 23:06
Tja!

Behver lite hjlp med ett problem som mitt guild har. Vi r rtt casual utav oss och raidar ca 1-2 gnger i veckan och kr endast 10manna. Resten av tiden pvpar vissa av oss, andra spelar alts osv. Hur som helst har den stora frgan kommit upp hur vi skall vara rttvisa nr det kommer till att bestmma vilka personer som skall f komma till raiden. Som det r nu har vi tv-tre personer i guilden som tankar och anses vara sjlvskrivna till raiderna, healers har vi kanske 5-6 st av men dr brukar det inte vara s mycket problem men nr vi kommer till DPS'en s brjar det tjorva ihop sig. Folk som r officerare men med dligt gear och dlig dps (de har uppgraderingar i heroics / badgerewards och gr mellan 1400 och 1800 dps) fr frtur ver members med bra gear och bra dps (saknar max en-tv items frn heroics/badgereward, gr tminstonde 2200+ dps) och resterande raidspots lottas ut till de medlemmar som r online.

Vi har pratat lite om att kanske starta ngon typ av anmlan till raids fr att f det rttvisare med raidspots men ingen av oss sitter inne med kunskaper om hur man kodar ngot sdant. S finns det ngon frdig lsning dr folk kan lgga upp raider och dr man sedan kan signa upp sig p? Kommer ihg i min gamla guild s hade en person gjort ngon sida dr man ser kommande raider och kan anmla sig till dem, s hamnar man i rtt "klasskolumn" och i turordning (t.ex warrior som anmlt sig frst till raiden hamnar frst i "warriorkolumnen"). Vi medlemmar r vl rtt desperata ver att komma p ngon lsning fr att f det mer rttvist s att alla skall f raida. Att lmna guilden r ingen lsning d de flesta av oss r IRL-vnner eller har spelat med varandra sedan lnge tillbaka, men tyvrr blir det fortfarande lite orttvist.
Citera
2008-12-28, 23:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Tja!

Behver lite hjlp med ett problem som mitt guild har. Vi r rtt casual utav oss och raidar ca 1-2 gnger i veckan och kr endast 10manna. Resten av tiden pvpar vissa av oss, andra spelar alts osv. Hur som helst har den stora frgan kommit upp hur vi skall vara rttvisa nr det kommer till att bestmma vilka personer som skall f komma till raiden. Som det r nu har vi tv-tre personer i guilden som tankar och anses vara sjlvskrivna till raiderna, healers har vi kanske 5-6 st av men dr brukar det inte vara s mycket problem men nr vi kommer till DPS'en s brjar det tjorva ihop sig. Folk som r officerare men med dligt gear och dlig dps (de har uppgraderingar i heroics / badgerewards och gr mellan 1400 och 1800 dps) fr frtur ver members med bra gear och bra dps (saknar max en-tv items frn heroics/badgereward, gr tminstonde 2200+ dps) och resterande raidspots lottas ut till de medlemmar som r online.

Vi har pratat lite om att kanske starta ngon typ av anmlan till raids fr att f det rttvisare med raidspots men ingen av oss sitter inne med kunskaper om hur man kodar ngot sdant. S finns det ngon frdig lsning dr folk kan lgga upp raider och dr man sedan kan signa upp sig p? Kommer ihg i min gamla guild s hade en person gjort ngon sida dr man ser kommande raider och kan anmla sig till dem, s hamnar man i rtt "klasskolumn" och i turordning (t.ex warrior som anmlt sig frst till raiden hamnar frst i "warriorkolumnen"). Vi medlemmar r vl rtt desperata ver att komma p ngon lsning fr att f det mer rttvist s att alla skall f raida. Att lmna guilden r ingen lsning d de flesta av oss r IRL-vnner eller har spelat med varandra sedan lnge tillbaka, men tyvrr blir det fortfarande lite orttvist.

Finns frdiga raidsignup tools fr hemsidor, kolla p olia DKP stllen, dom brukar ha snt med

fins bla en dr man signar up och fr en 1-100 roll och ordnas klassvis efter roll.
Senast redigerad av Sereena 2008-12-28 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in