2016-12-05, 19:48
Medlem
Bor ganska ofta på hotell i veckovis pga mitt yrke!
Vad ska jag äta för nyttig/billig mat på kvällarna?!
/Nudge
Citera
2016-12-05, 20:02
Medlem
kraftfoders avatar
Köp färdiggrillat på ICA/Konsum. Kyckling, revben, kotletter etc. Komplettera med något från delikatessen, kanske legymsallad. Köp en baguette. Vill du vara hälsosam, gå till frukt och grönsaker och köp något därifrån. Käka på rummet med några bärs. (OBS! Ej från minibaren, då blir du rånad.)
Citera
2016-12-05, 20:15
Medlem
Kört på färdiggrillade kycklingklubbor å nån banan nu! Blir man lagom mätt av!
Försöker dra ner på pilsnern lite, varje dag i tre veckor är inte så bra för magstorleken tyvärr
Citera
2016-12-05, 20:49
Medlem
psflaxs avatar
Har varit i samma situation.
In på närmaste ICA eller motsvarande.

1 eller 2 ciabatta, ett paket salami milanese, 1 ask småtomater
och ev. en påse ruccola.
Citera
2016-12-05, 21:11
Medlem
Isnatts avatar
Har hotellen restaurang och får du kuponger från din arbetsgivare och vill äta på hotellet? I så fall kan säkert restaurangen hjälpa dig. Hotell brukar vara tillmötesgående.
Citera
2016-12-06, 13:35
Medlem
Nemjungs avatar
Grillad hel kyckling, billigt och nyttigt, baguett å potatissallad, liten side sallad så eru hemma
Citera
2016-12-06, 14:07
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurNudge
Bor ganska ofta på hotell i veckovis pga mitt yrke!
Vad ska jag äta för nyttig/billig mat på kvällarna?!
/Nudge
Bor du på samma hotell så fråga köket, så hittar de säkert på nåt för dig.
Citera
2016-12-06, 15:53
Medlem
ApanBapans avatar
Är det ofta samma hotell du hamnar på? Samma stad eller nya hela tiden? Är det i stadsmiljö eller hur ser omgivningarna ut? Har hotellet egen restaurang? Finns butiker runt om?

Jag är i kategorin som ofta bor på samma två eller tre cityhotell när jag är ute och jag tycker det är grymt skönt att äta på rummet. Mina favoriter är:

- Köpa färdig alt göra egen fylld baguette med goa grejer i
- Hamburgare med en rejäl sidosallad till
- Sushi
- Enstaka pizza
- Kinamat (kan varieras i oändlighet)

Men ja, oavsett hur man gör är det lätt att tröttna. Tyvärr. Även om hotellet har egen restaurang så byter de inte meny SÅ ofta. Om man inte är på exakt samma hotell HELA tiden och kan snacka in sig hos köket att fixa nåt off menu. Men det är ju betydligt dyrare.
Citera
2016-12-06, 16:13
Medlem
Det kan vara allt från scandic till Elite Hotels till nåt privatägt hotell i en trappuppgång!
Men oftast finns där resturang på/nära hotellet!
Men att t.ex smälla 150 :- på en club sandwich som i detta fallet, varje dag, är helt uteslutet!

Ångar väl på med min kyckling/banan eller lite annan frukt å nötter!
Citera
2016-12-06, 17:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurNudge
Det kan vara allt från scandic till Elite Hotels till nåt privatägt hotell i en trappuppgång!
Men oftast finns där resturang på/nära hotellet!
Men att t.ex smälla 150 :- på en club sandwich som i detta fallet, varje dag, är helt uteslutet!

Ångar väl på med min kyckling/banan eller lite annan frukt å nötter!
Bodde tidigare en del på Scandic och där brukar man ju få en voucher på någon femtilapp per dygn, vilket var nästan så att det räckte till en räkmacka, tror jag fick lägga till någon tia. För min del räckte detta om jag ätit en stadig lunch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in