2016-12-06, 12:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag får tycka illa om skåningar, rökare, svetsare, norrmän, Medlemmar ur Knutbysekten, Jehovas Vittnen, jägare, de som inte blinkar i rondeller, men aldrig i helvete uttala någon form av negativism om araber i synnerhet, och invandrare i allmänhet.
Man får inte kritisera Svenska invandringspolitiken, den misslyckade integrationen eller ökade kriminaliteten där invällarna är inblandade.
Jag blir stämplad som rasist om jag har åsikter som inte stämmer in med den svenska normen

Precis.Motsägelsefullt. Själv hatar jag skåningar, men ingen verkar tycka att det är rasistiskt. fast det är det ju.

Så varför får man inte tycka illa om araber ex v.?
En hypotes. Man tycker själv illa om ex v araber, i grund och botten, men tränger bort det. Det blir tabu. Men påtagligt som elefanten i rummet.
Jmf. John Cleese i avsnittet Don´t mention the war. När han skulle få besök av tyskar på hotellet.
Så bortträngd egen avsky mot någon folkgrupp blir grunden för att kalla något för rasism.

Så PK folk verkar alltså ha något emot negrer, lappar, araber.

För att underlätta bortträngning av den egna avskyn tycker man synd om dessa grupper! Allt för att slippa avsky dom.
Så. De flesta man tycker synd om avskyr man egentligen. Fattiga, uteliggare, invällare, negrer et6c etc.

Så SD och PK folk känner därmed likadant, fast tycker olika.

Blev lite OT kanske detta. Men kunde inte låta bli att dra analysen ett stycke.

Konsekvens för TS? Får jag överlåta till någon annan.
Citera
2016-12-06, 15:01
Medlem
Pungsvings avatar
"Det finns bara en RAS av människor och det finns inte flera - alltså kan inte människan vara RAS - ism."

Och det finns inga hundraser heller...
Citera
2016-12-06, 15:08
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
För att vara tydlig bor vi på ett ställe med väldigt lite invandrare. Det var kanske det som gjorde att de invandrare som fanns i skolan var i det närmaste assimilerade.

Jag är inte orolig för hon kallar sig rasist. Jag förstår henne enligt dagens norm blir man kallad rasist om man inte accepterar dåligt beteende från invandrare. Därför är jag också rasist, det ordet biter inte alls på mig, jag verkligen avskyr människor som beter sig illa. Jag blir inte mindre bedrövat över hur jävla illa det står till med bilbränder, våld och rån för att man kallar mig rasist, snarare tvärtom.

Det finns folk dom raljerar med de som säger "Jag är inte rasist men..."

Det kanske är bättre att säga "Jag är rasist men ..."

Jag provar, - jag är rasist men har inga problem med någon ras/etnicitet/religion som beter sig korrekt mot sin omgivning. Mot alla andra jävlar, som beter sig illa är jag rasist.

/Rasisten

Rasism per idag är precis som du säger ett lite mer skällsord man tar till mot oliktänkande oavsett vad det är... allt utanför åsiktskorridoren. Se videon på judetuben när ett par tjejer får en kärring till att bli rasist för att hon bett de lugna ner sig och inte vara så högljudda. Masspsykos, efterblivenhet eller hjärnskada kallar detta men det finns säkert andra ord. Jag har aldrig känt någon rasist trots jag rört mig i "SD" kretsar i över 20 år nu... Ingen jag har träffat på har någonsin brytt som om hudfärg, tills nu för några år sedan när Glassar och Pippi Långstrump och Julkalendern plötsligt var rasistiska. Någonting skedde där... media, internet, osanningar blev sanningar för att tillräckligt många fick taltid i media... Jag vennene.
Citera
2016-12-07, 15:58
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Flera högutbildade läkare men även intellektuella. Efter att ha varit en del i Turkiet och Egypten trodde jag knappt såna fanns. Mycket idioter där, tyckte jag då. Ville bara luras och daskade damer på rumpan. Plumpa, obildade och ohederliga. Blev överraskad när jag på konferenser ex träffade begåvade och kultiverade exemplar av arten. Samarbetat med några också.
Men exemplaren som kommer hit på andra vägar kanske tillhör träsknivån.
Det är idioterna som bestämmer hur en folkgrupp betraktas av omvärlden.
Citera
2016-12-07, 21:27
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Det är idioterna som bestämmer hur en folkgrupp betraktas av omvärlden.

Ja högst troligt.
Citera
2016-12-07, 22:36
Medlem
Du ger ju själv svaret på frågan. När vi hade få invandrare i Sverige så blev det aldrig något problem.
Ingen bryr sig om det går någon adopterad asiat eller negroid i en skola. Eller om det fanns några andra generationens juggar/finnar i klassen.

När däremot det kommer mängder av svår integrerade utomeuropéer och skapar egna samhällen inom samhället och beter sig dåligt - Klart folk tröttnar och blir "rasister".

Inte svårare än så.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in