Citat:
Jag får tycka illa om skåningar, rökare, svetsare, norrmän, Medlemmar ur Knutbysekten, Jehovas Vittnen, jägare, de som inte blinkar i rondeller, men aldrig i helvete uttala någon form av negativism om araber i synnerhet, och invandrare i allmänhet.
Man får inte kritisera Svenska invandringspolitiken, den misslyckade integrationen eller ökade kriminaliteten där invällarna är inblandade.
Jag blir stämplad som rasist om jag har åsikter som inte stämmer in med den svenska normen
Man får inte kritisera Svenska invandringspolitiken, den misslyckade integrationen eller ökade kriminaliteten där invällarna är inblandade.
Jag blir stämplad som rasist om jag har åsikter som inte stämmer in med den svenska normen
Precis.Motsägelsefullt. Själv hatar jag skåningar, men ingen verkar tycka att det är rasistiskt. fast det är det ju.
Så varför får man inte tycka illa om araber ex v.?
En hypotes. Man tycker själv illa om ex v araber, i grund och botten, men tränger bort det. Det blir tabu. Men påtagligt som elefanten i rummet.
Jmf. John Cleese i avsnittet Don´t mention the war. När han skulle få besök av tyskar på hotellet.
Så bortträngd egen avsky mot någon folkgrupp blir grunden för att kalla något för rasism.
Så PK folk verkar alltså ha något emot negrer, lappar, araber.
För att underlätta bortträngning av den egna avskyn tycker man synd om dessa grupper! Allt för att slippa avsky dom.
Så. De flesta man tycker synd om avskyr man egentligen. Fattiga, uteliggare, invällare, negrer et6c etc.
Så SD och PK folk känner därmed likadant, fast tycker olika.
Blev lite OT kanske detta. Men kunde inte låta bli att dra analysen ett stycke.
Konsekvens för TS? Får jag överlåta till någon annan.