2016-12-05, 19:33
Medlem
Rasism finns och har alltid funnits, men Sverige har den senaste årtiondena varit enormt duktiga på att komma tillrätta med rasismen. Jag minns för tio år sedan när mina barn gick i mellanstadiet hur duktiga skolan var på att stävja rasism. Det fanns svarta och asiater i klasserna och inte tillstymmelse till rasism, mina barn förstod inte ens vad rasism var. En lugn harmonisk skola helt utan rasism.

Tyvärr så verkar nu det arbete som skolan och samhället gjort för att minska rasism vara ogjort. Min dotter som uppfostrades till att vara helt fördomsfri och inte hade ett spår av rasism, kom hem till mig för något halvår sedan och sa "Jag är rasist!". Bakgrunden är att hon går på folkhögskola och där går också några araber. Araberna är tydliga med att tala om för henne att Sverige är skit, svenska skolor är skit, svensk mat är skit och att de inte bryr sig om svenskar för de skall ta över landet. Dessutom stjäl de hennes mat och gör aldrig rent efter sig i det gemensamma köket.

Jag frågade henne om hon verkligen var rasist, bara för att vissa araber inte skötte sig. Men hon hade på ett år själva bildat sig en uppfattning om araber som betedde sig illa i olika sammanhang. 12 år av förskolans och grundskolans antirasism smulades sönder på mindre än ett år av möten med människor som betedde sig illa.

Jag frågade igen, är du verkligen rasist! Ja svarade hon jag är rasist! Jag tycker inte om araber, så då är jag rasist!

- Hur många av dagens unga som har gått i antirasistiska skolor, blir rasister av att möta människor med dåligt beteende?

- Gör man fel om man tar avstånd från en grupp av människor som behandlar en illa?
Citera
2016-12-05, 19:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Man botar rasism genom att hålla folk inlåsta i någon bur där de inte behöver få intryck från den verkliga Världen.

Tror är bästa sättet, vilket bevisats då miljöpartister och FIare känner minst utomeuropeiska invandrare.
Citera
2016-12-05, 19:41
Medlem
pampussas avatar
Media har gjort mye for å fremme rasismen med sin mørklegging av fakta.
Citera
2016-12-05, 19:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
... hon hade på ett år själva bildat sig en uppfattning om araber som betedde sig illa i olika sammanhang. 12 år av förskolans och grundskolans antirasism smulades sönder på mindre än ett år av möten med människor som betedde sig illa.

Egen empiri trumfar skolans teori.
Citera
2016-12-05, 19:50
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Faktumet att SD sneglar på 20% beror inte på en slump. Det beror inte på JÅ's charm. Det beror inte heller på dålig mobiltäckning som Göran Persson antydde i någon intervju.

Arvet efter ww2 och antirasismen är en ideologi som spårat ut totalt. Det är fånigt att försöka reglera vad folk gillar och ogillar. Om TS dotter ogillar araber så beror det på något. Alla har rätt att generalisera och ha vilka åsikter om vilka etniciteter man vill. Att försöka reglera det är totalitärt och sjukligt.

Vad är nästa steg? Förbjuda att folk ogillar vissa partier och gillar andra?

Ska en politisk elit få bestämma vad folk får ha för åsikter?
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-12-05 kl. 19:57.
Citera
2016-12-05, 20:27
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
- Gör man fel om man tar avstånd från en grupp av människor som behandlar en illa?

Det verkligt stora felet, som i synnerhet svenskar är världsledande experter på att begå, är att vara så skitnödigt rädd för andra människors åsikter att man går till andra än sig själv för att ställa frågan om ens beteende är "rätt" eller "fel".

Det finns självklart skillnader mellan olika kulturer, och de består lika självklart av både positivt och negativt. Lyckas man identifiera något negativt man inte gillar och vill ta avstånd från i en annan kultur/grupp av människor, så är det bara klokt att göra det, för man lär ju knappast lyckas ändra på dem i första taget, särskilt om de varit som de är i många generationer.

Det absolut nyttigaste vore om folk bara lärde sig skita i ifall någon annan sätter etiketter på dem, oavsett om det råkar vara "rasist" eller någon annan "ist".

Det är aldrig fel att undvika tydliga hotbilder eller freda sig själv och sin egen familj från dem, men att däremot utsätta sig själv och sina nära och kära för en massa skit bara för att undvika en viss etikett är tragiskt ointelligent.
Citera
2016-12-05, 20:49
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Gör en kvinna fel om hon skiljer sig och tar avstånd från en man som slår henne? Nej.

Citat:
Hur man skapar en rasist

Man importerar en massa inavlade idioter som begår våldsbrott och går på bidrag i mycket högre utsträckning än den inhemska befolkningen sen använder man media för att övertala lokalbefolkningen att de är rasister för att de tycker att utvecklingen är negativ.

Citat:
vems är felet?
Politikerna som tagit besluten, idioterna som beter sig illa, journalisterna som ljuger och rättsväsende som inte gör tillräckligt mycket för städa upp kriminella element.

Citat:
- Hur många av dagens unga som har gått i antirasistiska skolor, blir rasister av att möta människor med dåligt beteende?
Efter tillräckligt lång tid runt mångkulturen så blir nog de flesta det.
Citera
2016-12-05, 20:59
Medlem
Hur känner man själv i verkligheten när man kliver in i ett rum fullt med främmande afrikaner?
Man blir helt ställd -fysiologiskt- i kroppen, vare sig man vill eller inte.
Man får generellt inte samma reaktion med människor som delar förhållandevis samma ursprung.
I verkligheten söker sig människor spontant till sina egna grupper utifrån etnicitet, kultur, ursprung, historia etc. Det är inget konstigt med det. Inget hat i det.

Det är biologi?
Inget konstigt med det egentligen.
Det är politiken som till varje pris, precis varje precis, syftar till att driva igenom (nyspråk)"mångfald". Globalism, kulturmarxism eller vad det nu bygger på.

Här presenteras det svart på vitt i en studie som bygger på intevjuer med 30 000! amerikaner.

"People in diverse urban regions tend to seek shelter in their own little worlds. “Diversity, at least in the short run, seems to bring out the turtle in all of us. … The more ethnically diverse the people we live around, the less we trust them.”
http://vancouversun.com/news/staff-blogs/ethnic-diversitys-inconvenient-truths

författaren till studien är tom vänster tror jag.
Citera
2016-12-05, 21:20
Medlem
--Rasist och rasist, säger min gamla kompis som tycker det är kul med multi-kulti (hon har för övrigt inget val vid det här laget, grejen är nog att hon mår bättre av att känna kvinnor som sitter i en ännu sämre båt än den hon själv satte sig i för 25 år sen).

--När du säger att du är rasist så låter det ju som att det är dig det är fel på, och så är det inte. Du har blivit allergisk helt enkelt, det är inte konstigare än så, man blir allergisk.
Citera
2016-12-05, 21:28
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
...
Skolan gav din dotter en skyddad verkstad. Sedan kom hon ut i verkligheten.

Rasism är ett missbrukat ord och det saknas entydig definition trots att alla slänger ordet omkring sig, men enligt vanligaste definitionen är att ogilla araber inte i sig rasistiskt. Det är först om man börjar tala om överlägsna raser som man är rasist.

Du är rolig som upprörs mer av att din dotter kan betraktas som rasist än av att araberna hon mött beter sig som svin.
Citera
2016-12-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Skolan gav din dotter en skyddad verkstad. Sedan kom hon ut i verkligheten.

Rasism är ett missbrukat ord och det saknas entydig definition trots att alla slänger ordet omkring sig, men enligt vanligaste definitionen är att ogilla araber inte i sig rasistiskt. Det är först om man börjar tala om överlägsna raser som man är rasist.

Du är rolig som upprörs mer av att din dotter kan betraktas som rasist än av att araberna hon mött beter sig som svin.
För att vara tydlig bor vi på ett ställe med väldigt lite invandrare. Det var kanske det som gjorde att de invandrare som fanns i skolan var i det närmaste assimilerade.

Jag är inte orolig för hon kallar sig rasist. Jag förstår henne enligt dagens norm blir man kallad rasist om man inte accepterar dåligt beteende från invandrare. Därför är jag också rasist, det ordet biter inte alls på mig, jag verkligen avskyr människor som beter sig illa. Jag blir inte mindre bedrövat över hur jävla illa det står till med bilbränder, våld och rån för att man kallar mig rasist, snarare tvärtom.

Det finns folk dom raljerar med de som säger "Jag är inte rasist men..."

Det kanske är bättre att säga "Jag är rasist men ..."

Jag provar, - jag är rasist men har inga problem med någon ras/etnicitet/religion som beter sig korrekt mot sin omgivning. Mot alla andra jävlar, som beter sig illa är jag rasist.

/Rasisten
Citera
2016-12-05, 23:11
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Rasism finns och har alltid funnits, men Sverige har den senaste årtiondena varit enormt duktiga på att komma tillrätta med rasismen. Jag minns för tio år sedan när mina barn gick i mellanstadiet hur duktiga skolan var på att stävja rasism. Det fanns svarta och asiater i klasserna och inte tillstymmelse till rasism, mina barn förstod inte ens vad rasism var. En lugn harmonisk skola helt utan rasism.

Tyvärr så verkar nu det arbete som skolan och samhället gjort för att minska rasism vara ogjort. Min dotter som uppfostrades till att vara helt fördomsfri och inte hade ett spår av rasism, kom hem till mig för något halvår sedan och sa "Jag är rasist!". Bakgrunden är att hon går på folkhögskola och där går också några araber. Araberna är tydliga med att tala om för henne att Sverige är skit, svenska skolor är skit, svensk mat är skit och att de inte bryr sig om svenskar för de skall ta över landet. Dessutom stjäl de hennes mat och gör aldrig rent efter sig i det gemensamma köket.

Jag frågade henne om hon verkligen var rasist, bara för att vissa araber inte skötte sig. Men hon hade på ett år själva bildat sig en uppfattning om araber som betedde sig illa i olika sammanhang. 12 år av förskolans och grundskolans antirasism smulades sönder på mindre än ett år av möten med människor som betedde sig illa.

Jag frågade igen, är du verkligen rasist! Ja svarade hon jag är rasist! Jag tycker inte om araber, så då är jag rasist!

Hon blev inte rasist för att araberna behandlade henne illa, utan för att samhället tillät att de gjorde det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in