2016-12-06, 00:12
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Jag provar, - jag är rasist men har inga problem med någon ras/etnicitet/religion som beter sig korrekt mot sin omgivning. Mot alla andra jävlar, som beter sig illa är jag rasist.
Enligt definitionen av rasism som talar om "överlägsen ras" så är man inte rasist för att man tycker att en etnisk grupp mer än andra beter sig som svin.

De har samma människovärde och är lika inför lagen om de nu är i landet men jag vill inte ha dem i min närhet och Sverige bör inte låta fler av dem invandra.

En sådan ståndpunkt säger inget om en överlägsen ras utan bara att man inte trivs med en folkgrupp. Man ser inte ner på någon människa bara för att man inte vill dela sitt liv med henne.
Citera
2016-12-06, 00:16
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hon blev inte rasist för att araberna behandlade henne illa, utan för att samhället tillät att de gjorde det.
Vad bra. Då är det bara att skärpa lagstiftningen, bemanna upp polisen och sedan öppna slussarna igen. Araber är inget problem i sig.

Eller: Problemet med en räv i hönsgården är att den tillåts härja fritt.

Mitt förslag på mer effektiv lösning: Hindra på alla sätt rävar att komma in i hönsgården.
Citera
2016-12-06, 02:10
Medlem
Jofs avatar
Botas bäst genom att hon träffar trevliga och begåvade araber. Träffat en del själv, så dom finns.
Citera
2016-12-06, 03:51
Medlem
Paulabrauns avatar
När politikerna i åratal väljer att ignorera integration och invandringsproblemen av rädsla att bli kallade rasister. Det är då hatet mot div folkgrupper ökar. I dagens Sverige får araber och nordafrikaner bete sig hur som helst utan konsekvens, det är ju så hemskt att ifrågasätta MENA-folkets kultur. Våra svenska politiker blundar för problemen och har gjort det länge. Men det dem inte vet är att även deras fina idyll i deras vackra områden också kommer att drabbas så småningom och då kanske dessa inavlade fanskap till politiker vaknar. Men då är det försent mina vänner.
Citera
2016-12-06, 04:40
Medlem
Pungsvings avatar
Vänstern yrar på om rasism. Det är vänstern som är problemet.
Citera
2016-12-06, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri

- Gör man fel om man tar avstånd från en grupp av människor som behandlar en illa?

Nej, man har rätt till sina gränser och man har rätt att säga ifrån. Det är inte rasism.
Citera
2016-12-06, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Vänstern yrar på om rasism. Det är vänstern som är problemet.

Hur får du det till att vänstern är problemet ?

Det är människorna som är problemet, det är människorna som skapar ordet " rasism " om det ens finns. När andra människor känner sig underlägsen hittar dem på ett ord som egentligen inte finns,
" rasism "

Det finns bara en RAS av människor och det finns inte flera - alltså kan inte människan vara RAS - ism.

Att människor använder sig av ordet " du är rasist " kännetecknar bara Makt.
Så tystar dem munnen på folket och vinner.

SÅ att Vänstern skulle vara problemet, faller...
Citera
2016-12-06, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Botas bäst genom att hon träffar trevliga och begåvade araber. Träffat en del själv, så dom finns.

" begåvade araber "
Jag har själv mött många araber, men att kalla dem begåvade är ett ord jag inte skulle ta i min mun.
Då bor jag ändå i sthlm län
Det andra är med araber att dem är inte ute efter att umgås med dig utan att tjäna på det.
Dem är inte ute efter en vän relation, utan araber umgås bara med araber - andra dissas stenhårt.
Citera
2016-12-06, 06:07
Medlem
Synd att det var den typen av idiotiska invandrare hon lärde känna, men härligt att hon inte är rädd för att benämnas som rasist.
Citera
2016-12-06, 09:09
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
När politikerna i åratal väljer att ignorera integration och invandringsproblemen av rädsla att bli kallade rasister. Det är då hatet mot div folkgrupper ökar.
Integrationen av ostasiater har politiker däremot inte ignorerat för där går det bra. Det måste bero på de många fritidsgårdarna som byggts för ostasiater.
Citera
2016-12-06, 09:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Enligt definitionen av rasism som talar om "överlägsen ras" så är man inte rasist för att man tycker att en etnisk grupp mer än andra beter sig som svin.

De har samma människovärde och är lika inför lagen om de nu är i landet men jag vill inte ha dem i min närhet och Sverige bör inte låta fler av dem invandra.

En sådan ståndpunkt säger inget om en överlägsen ras utan bara att man inte trivs med en folkgrupp. Man ser inte ner på någon människa bara för att man inte vill dela sitt liv med henne.

Jag får tycka illa om skåningar, rökare, svetsare, norrmän, Medlemmar ur Knutbysekten, Jehovas Vittnen, jägare, de som inte blinkar i rondeller, men aldrig i helvete uttala någon form av negativism om araber i synnerhet, och invandrare i allmänhet.
Man får inte kritisera Svenska invandringspolitiken, den misslyckade integrationen eller ökade kriminaliteten där invällarna är inblandade.
Jag blir stämplad som rasist om jag har åsikter som inte stämmer in med den svenska normen
Citera
2016-12-06, 12:37
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
" begåvade araber "
Jag har själv mött många araber, men att kalla dem begåvade är ett ord jag inte skulle ta i min mun.
Då bor jag ändå i sthlm län
Det andra är med araber att dem är inte ute efter att umgås med dig utan att tjäna på det.
Dem är inte ute efter en vän relation, utan araber umgås bara med araber - andra dissas stenhårt.

Flera högutbildade läkare men även intellektuella. Efter att ha varit en del i Turkiet och Egypten trodde jag knappt såna fanns. Mycket idioter där, tyckte jag då. Ville bara luras och daskade damer på rumpan. Plumpa, obildade och ohederliga. Blev överraskad när jag på konferenser ex träffade begåvade och kultiverade exemplar av arten. Samarbetat med några också.
Men exemplaren som kommer hit på andra vägar kanske tillhör träsknivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in