2016-12-05, 18:47
Medlem
Tsanwhalars avatar
Hej!

Nu brjar det krisa ihop sig med arbetslivet fr mig. Jag har bara en mnad kvar p mitt nuvarande jobb, och jag har en massa rkningar och hyra och csn ln och snart ska jag in i rttegng, vilket betyder att en bter kommer att delas ut, s jag r i stort behov utav arbete med andra ord.

Nu har jag hittat ett arbete, hyffsat i nrheten. Jag har skrivit att jag har arbetat inom samma omrde innan (Processindustri, Papper). Jag har arbetat inom industri och lager och liknande, men har ingen direkt erfarenhet ifrn tjnsten.

Dock behver dom vldigt mycket folk, nrmare 20 pers.

Ska man ndra och skriva att man praktiserat p pappersbruk istllet, fr det har jag faktist gjort. Vill ju helst inte att dom ska be om referenser eller ringa fretaget jag nmnt i min anskan
Citera
2016-12-05, 18:54
Medlem
RingInteSnutens avatar
Utifall du ska ljuga i ditt CV, se till s att du vet vad du ljuger om.
Jag ljg sjlv i mitt CV ifrn brjan d jag inte hade ngot att skriva.

S jag anser sjlvklart att du ska ljuga om det hjlper dig att f ett jobb, men se till s att du inte torskar p det.
Citera
2016-12-05, 19:52
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Utifall du ska ljuga i ditt CV, se till s att du vet vad du ljuger om.
Jag ljg sjlv i mitt CV ifrn brjan d jag inte hade ngot att skriva.

S jag anser sjlvklart att du ska ljuga om det hjlper dig att f ett jobb, men se till s att du inte torskar p det.

Nu r det s att, dom vill ha CV och personligt brev p plats i samband med en intervju. Jag har ju inga referenser till de fretaget som jag psttt jag arbetat hos

problemet blir ju om de vill ha ngon referens, de lr ju mjligtvis ha koll p dom som arbetar p de fretaget eftersom det r samma branch.
Citera
2016-12-05, 19:54
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Nu r det s att, dom vill ha CV och personligt brev p plats i samband med en intervju. Jag har ju inga referenser till de fretaget som jag psttt jag arbetat hos

problemet blir ju om de vill ha ngon referens, de lr ju mjligtvis ha koll p dom som arbetar p de fretaget eftersom det r samma branch.

Lmna en polare som referens.
Han kan vara ding gamla skiftledare, men han jobbar inte kvar dr lngre.
Citera
2016-12-05, 19:57
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Lmna en polare som referens.
Han kan vara ding gamla skiftledare, men han jobbar inte kvar dr lngre.

Ska ju helst vara ngon som har koll inom processindustrin, som kan svara p eventuella frgor... ett annat problem r om de skulle frga om jag har anstllningspapper ifrn fretaget... smidigaste r vl att skriva att jag praktiserat
Citera
2016-12-05, 20:00
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Ska ju helst vara ngon som har koll inom processindustrin, som kan svara p eventuella frgor... ett annat problem r om de skulle frga om jag har anstllningspapper ifrn fretaget... smidigaste r vl att skriva att jag praktiserat

Jag har aldrig varit med om att dom stller tekniska frgor frn en referens, utan det r alltid samma strunt om skulle du anstlla honom igen, r han punklig, hur fungerar han i ett team, bla bla bla.

Dessa uppgifter skts av HR tanter.

Se det s hr, utifall det knns bekvmast med att sga att du praktiserat gr det, men utifall dom vill ha referens i vilket fall lmna en polare.
Citera
2016-12-05, 20:22
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Jag har aldrig varit med om att dom stller tekniska frgor frn en referens, utan det r alltid samma strunt om skulle du anstlla honom igen, r han punklig, hur fungerar han i ett team, bla bla bla.

Dessa uppgifter skts av HR tanter.

Se det s hr, utifall det knns bekvmast med att sga att du praktiserat gr det, men utifall dom vill ha referens i vilket fall lmna en polare.

Hur vanligt r det att dom ringer referenser r frgan? Har skt mnga jobb, och enbart tv av mina referenser har meddelat mig om att de ftt ett samtal angende mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in