Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-12-05, 11:20
Bannlyst
Numera är det väl snarare negrer som driver dessa men oavsett vilket - hur är priserna om man jämför med typ Ica maxi?
Sen undrar jag om jag som svensk riskerar att få betala"svenne-pris" medan hans negerkompisar betalar ett lägre pris.

Mvh
Svensken
Citera
2016-12-05, 11:34
Medlem
Tänk dig Ica och pressbyrån, där nånstans emellan ligger priserna ungefär. Något mer åt pressbyrån men på ett ungefär.
Enligt mina egna erfarenheter då såklart.
Citera
2016-12-05, 11:42
Medlem
burialhexs avatar
Det säger väl sig självt att desto mindre produkter desto högre pris.
Jämför priserna på Ica Maxi med Ica supermarket t.ex.

Tycker det är bra att det finns små Livsbutiker i bostadsområdena om man behöver något och inte orkar gå långt. betalar jag hellre 5kr mer.
Citera
2016-12-05, 11:43
Bannlyst
sällan jag ser negrer driva sådana butiker, mest iranier/araber/indier/pakistanier.
Citera
2016-12-05, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Det säger väl sig självt att desto mindre produkter desto högre pris.
Jämför priserna på Ica Maxi med Ica supermarket t.ex.

Tycker det är bra att det finns små Livsbutiker i bostadsområdena om man behöver något och inte orkar gå långt. betalar jag hellre 5kr mer.

Jojo. Om de säljer svensk ost och mjölk osv. Men om de har kompisar i utlandet som utan mellanhänder skickar hit en container ris och olja och vadfan det nu är de säljer så är det en annan situation. Krydda det med lite smuggelcigg och stöldgods så kanske priserna är humana.
Citera
2016-12-05, 12:06
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungrattan
Jojo. Om de säljer svensk ost och mjölk osv. Men om de har kompisar i utlandet som utan mellanhänder skickar hit en container ris och olja och vadfan det nu är de säljer så är det en annan situation. Krydda det med lite smuggelcigg och stöldgods så kanske priserna är humana.

Livsmedelsbutiker har jävligt stor koll på sig nuförtiden i sverige, mindre kiosker däremot kan det kanske förekomma smuggelcigg. Men jag som bor i sthlm har aldrig sett smuggel någonstans.'

sen om det säljs till vänner är det väl inte värre än nån svensson som åker till tyskland o säljer till vänner?
Citera
2016-12-05, 12:59
Medlem
RabiatModerats avatar
Många små "turk-butiker" har hyfsat låga priser med tanke på hur små de är. Pressbyrån är oftast dyrare.

Men det kan bero på att "turken" har mindre krav på sig med vinst och att betala ut löner. De jobbar oftast själva typ 60 h/v eller har någon släkting som arbetar billigt. Bra arbetsmoral och de tycks ställa friheten att äga högre än tryggheten att vara anställd.
Citera
2016-12-05, 13:14
Moderator
evilhoneys avatar
Som jag upplevt det beror det på vilka varor man handlar. De vanliga kända "svenska" märkena brukar ligga snäppet över, åt pressbyrån-hållet, medans de märken de importerar själva och är ganska okända i sverige är väsentligt billigare.
Bönor, linser, ris, kryddor osv brukar man kunna köpa billigt i liknande butiker.
Citera
2016-12-05, 13:34
Medlem
CaptainNemos avatar
Den lokala turkbutikens ägare brukar inhandla sina produkter på ICA Supermarket där jag bor. Trots prispåslag typ pizzeria så verkar han inte vara direkt fattig. Dyrt så det förslår men många nyanlända som handlar hos honom, de vet nog inte om att det är betydligt billigare någon km längre bort på ICA ...
Citera
2016-12-06, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungrattan
Numera är det väl snarare negrer som driver dessa men oavsett vilket - hur är priserna om man jämför med typ Ica maxi?
Sen undrar jag om jag som svensk riskerar att få betala"svenne-pris" medan hans negerkompisar betalar ett lägre pris.

Mvh
Svensken
Det är väl bara o gå in i en butik och fråga? Finns ju priser på varorna. Ställ frågan rakt ut som du ställde den här, passa även på att säga neger till den som jobbar. Eller det kanske du inte vågar?
Jag tror iallafall du är en liten smygare som inte har ballsen och då väljer att vara en cool invandrarhatare och skriva på flashback. Men hej, va vet jag.
Citera
2016-12-06, 01:08
Medlem
Elementarts avatar
Vissa saker kan man hitta billigt, som exempelvis 33 cl läskeblask. Däremot borde man kolla upp utgångsdatumet på sakerna man köper, har hänt mig att jag i efterhand upptäckt att varan hade gått ut.
Citera
2016-12-06, 05:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Det är väl bara o gå in i en butik och fråga? Finns ju priser på varorna. Ställ frågan rakt ut som du ställde den här, passa även på att säga neger till den som jobbar. Eller det kanske du inte vågar?
Jag tror iallafall du är en liten smygare som inte har ballsen och då väljer att vara en cool invandrarhatare och skriva på flashback. Men hej, va vet jag.

Har aldrig varit inne i en sån butik (känns som att de inte riktar sig till svenskar). Men jag funderar på saken och då vill jag ju först veta om det finns någon poäng med att gå dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in