2022-01-28, 01:08
Medlem
Running_mans avatar
Är hon dödförklarad nu? Hittade inget om det på Kristianstadsbladet. Dom borde ju ha tagit upp det tycker man.

Kommer ihåg det tydligt när jag hjälpte till vid en flytt i Kristianstad 2016, folk satte upp lappar på lyktstolpar överallt i stan just den dagen. Vi blev ju givetvis nyfikna så vi läste vad som stod på dem.

Det var i princip bara en bild på henne och texten "Har du sett Julia?".
Citera
2022-03-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Är hon dödförklarad nu? Hittade inget om det på Kristianstadsbladet. Dom borde ju ha tagit upp det tycker man.

Kommer ihåg det tydligt när jag hjälpte till vid en flytt i Kristianstad 2016, folk satte upp lappar på lyktstolpar överallt i stan just den dagen. Vi blev ju givetvis nyfikna så vi läste vad som stod på dem.

Det var i princip bara en bild på henne och texten "Har du sett Julia?".

Nej, hon är inte dödförklarad och en bild och "har du sett Julia?" är ungefär nivån på all info som delats, tyvärr.
Citera
2022-05-19, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Nej, hon är inte dödförklarad och en bild och "har du sett Julia?" är ungefär nivån på all info som delats, tyvärr.

Jag kan heller inte släppa detta fallet. Ena dottern bor i Stockholm nu och andra ska medverka i den tunna blå linjens nya säsong som polis.

Vad hände med Julia?
Citera
2022-06-05, 13:21
Medlem
Någon som vet eller hört något annat i detta fallet ?

En fråga som jag har funderat över är , varför säljer man Julias bil efter en månad?

Något jag med har undrat över är varför man inte pressar maken mer . Jag tror han vet mer angående hennes försvinnande.

Motivet till hennes försvinnande, tror jag är ekonomiskt.

Detta kommer vara hårt att läsa , ensak tror jag och det kan många av oss här inne hålla med mig om att Julia inte lever längre vilket är tragiskt.

Detta försvinnande borde enligt mig ändras till människorov / alternativ mord .

Detta försvinnande är inte frivilligt .

Hade Julia varit i livet hade hon hört av sig på något sätt. Det har gått sex år och inte ett ljud från Julia .

Är det någon som har något att tillägga så man kan få detta fall uppklarat ?
Citera
2022-08-05, 08:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Kan detta vara Julia?

(FB) Död kvinna som hittades på Söderåsen i Skåne, maj 2022, VEM ÄR HON?
Citera
2022-08-06, 08:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jag tror att antingen har hon får en psykos, mår psykiskt dåligt på annat sätt, och håller sig undan.
Att hon är rädd för andra människor osv. Hon har haft kurser i överlevnad, så den biten kan hon väldigt bra.
Eller det mindre troliga, så har något hänt, som gör att hon vill hålla sig undan, har planerat det, och har tex hyrt en stuga i annat namn, satt dit mat innan osv.
Men jag tror på några få av vittnena som säger sig ha sett henne. Och säkert har många av vittnena tagit fel... Men jag tror ändå på några av vittnena och att hon finns där, jag tror på att id hundarna markerar rätt, sen orsaken är mycket svår att tänka sig.

Citat:
Ursprungligen postat av hennke

Hade Julia varit i livet hade hon hört av sig på något sätt. Det har gått sex år och inte ett ljud från Julia.

Är det någon som har något att tillägga så man kan få detta fall uppklarat ?

Jag lägger denna blänkare specifikt till er båda som verkar ha varit aktiva i tråden om J:s försvinnande. Det vore intressant om ni har några synpunkter på historien kring den oidentiferade kvinnan som i maj hittades avliden i Söderåsens nationalpark:

(FB) Död kvinna som hittades på Söderåsen i Skåne, maj 2022, VEM ÄR HON?

Finns det någonting i uppgifterna kring beskrivningen/fynden som tyder på att det skulle kunna röra sig om samma kvinna?
Citera
2022-08-06, 20:34
Medlem
Jag tror det är osannolikt att det är Julia, Åhus är en bra bit ifrån Söderåsen och även om hon hade bott ute en längre tid så känns 6 år som en väldigt lång tid utan att bli upptäckt... Dessutom så tänker jag väl att polisen har stämt av med försvunna personer som matchar och avfört de som inte passar innan de går ut och ber om hjälp?
Citera
2022-08-07, 00:04
Medlem
Hade liket legat länge eller hade personen "bott ute" (varit hemlös?) länge?

Jag tänker mig att om liket legat länge kan det kanske vara Juli@...
Låt säga att hon skulle ha levt ett år ute med "påstådda överlevnadskunskaper" efter det datum hon försvann, sedan dött omkring ca 2017/2018 - och resterande 5 år har liket legat orört.

En annan sak jag funderar på är människans fria rätt att hålla sig undan (inte för att jag tycker att det är rätt mot oroliga anhöriga att göra så, men) finns det någon/några som hon kan tänkas ha fått hjälp av att hålla sig undan, t.ex. någon som låtit henne sova på soffan/i källare under extremväder? Någon som har bidragit med mat/kläder?

Jag tror inte att Juli@ är i livet längre, men det visades en bild på ett klädesplagg i samband med det hittade liket. Finns det någon uppgift om att Juli@ kan ha ägt ett sådant plagg? Någon annan som känner igen plagget som tillhörande någon annan individ annars?
Citera
2022-08-07, 03:22
Medlem
Ossans avatar
Vi kan nog förutsätta att polisen har kontrollerat ev samband med Julia. Allt annat vore en skandal.
Citera
2022-08-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Vi kan nog förutsätta att polisen har kontrollerat ev samband med Julia. Allt annat vore en skandal.

Jag är personligen inte så säker (att de har gjort det). Enligt egen utsago är polisen överbelamrade med uppgifter.

Såhär efter 6 år är det knappast ett prioriterat fall (tyvärr) och inte medialt/politiskt intressant (än). Nu är det gängskjutningar o sånt som är på tapeten

Det ligger säkert på nåt bord i Linköping men tar väl några vändor innan analyserna är klara.
Citera
2022-09-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jag är personligen inte så säker (att de har gjort det). Enligt egen utsago är polisen överbelamrade med uppgifter.

Såhär efter 6 år är det knappast ett prioriterat fall (tyvärr) och inte medialt/politiskt intressant (än). Nu är det gängskjutningar o sånt som är på tapeten

Det ligger säkert på nåt bord i Linköping men tar väl några vändor innan analyserna är klara.

Jag sökte upp hennes namn på mrkoll och fick upp att hon flyttat 2018 och bor med sin make. Har de bara gjort en adressändring eller hittades hon tillslut?
Citera
2022-09-22, 16:18
Medlem
Hon är fortfarande försvunnen. Har inte hört något annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här