2016-12-04, 16:30
Medlem
Hej! håller på med valutaaffärer men stör mig på att så mycket försvinner i skatt. så har funderingar på hur jag ska slippa undan skatten. I england behöver man inte betala skatt för valutavinster.
så kan man avskriva sig från Svergie och säga att man utvandrat men ändå bo kvar i svergie och på så sätt slippa skatta ?
Citera
2016-12-04, 16:44
Bannlyst
Hur skulle det går till menar du?
Citera
2016-12-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalfflashback
Hur skulle det går till menar du?

Jag utvandrar till england. äger inga fastigheter i Svergie men är hemma på semester typ hela tiden och bor hos mina föräldrar.
Citera
2016-12-04, 17:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Jag utvandrar till england. äger inga fastigheter i Svergie men är hemma på semester typ hela tiden och bor hos mina föräldrar.

Man ska vara skriven där man bor. Du kommer garanterat att lämna spår att du bor i Sverige, exempelvis kortspår. Man lurar inte skattemyndigheten så lätt.
Citera
2016-12-04, 18:09
Medlem
Citat:
Hej! håller på med valutaaffärer men stör mig på att så mycket försvinner i skatt. så har funderingar på hur jag ska slippa undan skatten. I england behöver man inte betala skatt för valutavinster.
så kan man avskriva sig från Svergie och säga att man utvandrat men ändå bo kvar i svergie och på så sätt slippa skatta ?

Du menar stanna kvar i sverige och ta del av allt som vi andra skattebetalare betalar för? Vill du att jag ska betala dina julklappar med?

Mitt förslag är att du inte bara skriver dig där utan också flyttar fysiskt. Vi andra har redan fullt upp med att betala för alla andra snyltare.....
Citera
2016-12-04, 18:31
Medlem
rakarnas avatar
Citat:

Men om du bor hos dina föräldrar som bor i sverige så bor ju då också i sverige

Du vet man får inte befinna sig hur länge som helst i ett land och kalla det semester.

och varför skulle england vilja ge dig medborgarskap ifall du bara ska utnyttja deras skattepolitik. ?
Citera
2016-12-06, 05:38
Medlem
Citat:

Hur hög och stabil avkastning har du på dina valutaaffärer?

Jag har inte kollat saken men möjligen finns det någon utländsk kapitalförsäkring som kan öppna depå hos någon valutamäklare. Annars borde det nog gå att hitta någon bolagslösning som får ner skattesatsen ordentligt, hör med gänget i Offshore och skatteplanering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in