Har Trygg-Hansa hemförsäkring och behöver deras hjälp för första gången. Bakgrunden är den att min son på 4 år har slagit sönder två fönsterrutor hemma + tv:n.
Bor i hyresrätt och ska kontakta fastighetsvärden på måndag. Ringde Trygg-Hansa igår när han slagit sönder den andra rutan. Första rutan slog han sönder för nån månad sen och tv:n igår efter att jag ringt.
Det jag undrar är: hur ser försäkringsbolaget på upprepade "olyckor" eller vad man ska kalla det för när barn tar sönder saker. För antagligen har min son fått mersmak av att ta sönder saker och det är ju då uppsåtligt från hans sida även om man tar hänsyn till hans ålder, jag menar visst om man är 10 år, då förstår man bättre vad man håller på med.
Alltså kommer försäkringsbolaget att se dessa tre olika tillfällen som något som ska ersättas eller kommer de anse att vi får skylla oss själva och att allt är min sons fel?
När jag ringde igår berättade jag om rutorna då han inte slagit sönder tv:n än och då lät det som att de skulle ersätta. Men nu med tv:n också kanske det blir för mycket? Ska jag skylla tv:n på nån av hans yngre bröder kanske?
Nån med erfarenhet av något liknande?
Har gömt undan alla leksaker nu och bara lämnat kvar mjuka saker typ gosedjur