Citat:
Har själv inte spelat spelet, men tycker ungefär samma sak som du, att det kändes som att det var viktigare att klämma in hbtq-skit. Har inget emot sånt, men när det förstör en uppföljare till ett spel som man väntat på såpass länge så är det skit.
På något sätt kändes det som att dom fick skynda sig att slänga ihop en story och att det inte är samma team som gjorde första spelet. Jag har verkligen sett fram mot en bra uppföljare till slutet som vi fick och detta förstörde allt.
Mitt PS4 har i princip stått orört ända sedan jag spelade klart TLOU1 och det lär nog fortsätta att stå orört, eftersom jag inte tänker köpa uppföljaren. Har enbart tittat på när Pewdiepie spelat genom det och skippade ganska friskt när man spelade som Abby, det kändes verkligen som en enda lång språngbräda fram till slutet.
Och slutet....?
På något sätt kändes det som att dom fick skynda sig att slänga ihop en story och att det inte är samma team som gjorde första spelet. Jag har verkligen sett fram mot en bra uppföljare till slutet som vi fick och detta förstörde allt.
Mitt PS4 har i princip stått orört ända sedan jag spelade klart TLOU1 och det lär nog fortsätta att stå orört, eftersom jag inte tänker köpa uppföljaren. Har enbart tittat på när Pewdiepie spelat genom det och skippade ganska friskt när man spelade som Abby, det kändes verkligen som en enda lång språngbräda fram till slutet.
Och slutet....?
så jävla ologiskt att Ellie vill återvända och hämnas på Abby... Att lämna sin familj på det sättet. Hon borde ju förstått efter det senaste mötet att hämnd inte funkar och att oskyldiga bara dör, men ändå ger hon sig av. Helt otroligt. Att sedan Tommy inte ens verkar förstå att Ellie först inte vill är också en grej jag inte fattar..
Allt detta känns ju helt förhastat.
Allt detta känns ju helt förhastat.
Nja, de hade många år på sig så de har inte skyndat ihop nåt. Spelet sög för att allt kretsade runt dess politiska agenda med hbtq, inkludering och sånt skit. Druckmann är den som bestämmer och alla vet att han är pk och han hämtade in Anita Sarkeesian så hon kunde vara med och påverka (och allt hon rör blir till skit), det finns att läsa om anställda i studion som inte höll med med vart spelet var på väg men vågade inte öppna munnen för att man på sekunden blev stämplad som homofob, transfob, nazi, kvinnohatare osv.
Sen om man tar de 2 huvudpersonerna Ellie och Abby samt de 2 största sidokaraktärerna Dina och Lev:
Ellie är lebb.
Abby ser väldigt maskulin ut och är biffigare än män. Hennes armar kan mångs män bara drömma om, speciellt i en post apocalyptic värld.
Dina: En helt ny karaktär och typ det enda vi får veta är att hon bi/homo och Ellies tjej. Inget annat. Ingen bakgrundshistoria alls, varken i början eller senare in på spelet. Visst snackar hon och Ellie lite smått vad jag minns i början om henne när de rider mot där de ska patrullera och thats it, sen kastas vi in i en lesbisk sex scen.
Ärligt talat, det säger mig att Dina som karaktär är helt oviktig, det viktiga är att hon är bi/homo och det är allt.
Lev: samma sak som med Dina. Man får inte veta nånting alls förutom att hon ville vara soldat, att hon identifierar sig som en kille, därför rakade hon håret och därför är sekten ute efter att döda henne. Thats it.
Med tanke på hur stora roller Dina och Lev har, så tycker jag att mer tid borde ha lagts på karaktärsutveckling, nu är de ju helt platta.
Så de största karaktärerna är ett gäng maskulina kvinnor.
Och så slutet
Ja, helt sjukt vad det känns som att allt som hände blev helt onödigt. Ellie ger sig ut på en sjukt farlig resa för att ge igen på Abby och hennes vänner. Tar sig igenom många zombies, bad guys och har absolut inga problem att döda nån av Abbys vänner. Hon knäppte dem en efter en fram tills den hon egentligen var ute efter... hon får gå trots att hon dödade Joel, sköt Tommy i benet och bet av Ellies fingrar.
Så inte nog med att hela resan gjordes helt i onödan, utan Ellie svek sig själv, Dina, Tommy och Joel. Allt gick förlorat.
Så inte nog med att hela resan gjordes helt i onödan, utan Ellie svek sig själv, Dina, Tommy och Joel. Allt gick förlorat.
Så med allt det sagt så tycker jag det är svårt att se det på något annat sätt än att spelet fokuserade huvudsakligen på hbtq och att allt styrdes kring det och därför blev allt bajsdåligt.
Edit: en anna kul grej jag kom på är trots de hårda försöken att vara inkluderande så fanns det många hbtq-personer som blev sura på ND för att det kändes så påtvingat och de kände sig som slagträn. Nåt sånt var det, ska försöka hitta nån länk.
Senast redigerad av C0w 2020-07-21 kl. 23:29.
Senast redigerad av C0w 2020-07-21 kl. 23:29.