2020-05-11, 13:33
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Kan någon vara snäll och sammanfatta vad hysterin mot de nya spelet handlar om. Ja har inte hängt med...

Tack på förhand!

Well,

I det stora hela så är det blandning mellan <current year> politik i spelet blandat med publikens kräkreflex mot allt som ens har leder till förnimmelse av densamma. Tillsammans med "alternativt bra" PR hantering från Sonys och ND sida.
Citera
2020-05-11, 13:34
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Vem fan bryr sig, säkert skitgrymt lir i alla fall.

Gör ett eget spel om det är så märkvärdigt?
Citera
2020-05-11, 15:06
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Well,

I det stora hela så är det blandning mellan <current year> politik i spelet blandat med publikens kräkreflex mot allt som ens har leder till förnimmelse av densamma. Tillsammans med "alternativt bra" PR hantering från Sonys och ND sida.
Tack, nu förstår ja lite mer.
Jag kommer att köpa spelet ändå efter som man längtat i flera år efter det.
Tror det kommer att vara galet snyggt och välgjort, oavsett ev snedsteg i storyn och ett par karaktärer.
Citera
2020-05-11, 15:32
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tack, nu förstår ja lite mer.
Jag kommer att köpa spelet ändå efter som man längtat i flera år efter det.
Tror det kommer att vara galet snyggt och välgjort, oavsett ev snedsteg i storyn och ett par karaktärer.

Förhoppningsvis så blir andra delar av spelet riktigt bra och även om det luktar lite unket så kan storyn fortfarande vara bra som helhet, även om hämndmotiv med tvist funkar bättre på film än i spel, vet inte Mountain vs Viper funkade i ett spel.

Men då första TLoU var varken bra som stealth eller actionspel så är story och grafik de viktigaste delarna. Tvivlar på att ND kommer helt plötsligt göra en gameplayfokuserat spel.

Citat:

Ärligt talat, anser du verkligen det vara ett bra argument?
1) Alla har rätt att kritisera något, därefter kan kritiken kritiseras i sig
2) Konsumentinformation är inte onödigt bara för att kritiker inte kan bygga en bättre kärnreaktor.
3) Även om kritiker hade skapat ett 11/10, Citizen Kane av Citizen Kanes-spel så skulle denne knappt kunna njuta av den. Brukar du skratta åt dina egna skämt när en stand-up suger?
Citera
2020-05-11, 20:07
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ju mer man bryr sig om första spelet, desto argare blir man. Är en stor käftsmäll mot de som gillade första. Jag kommer låtsas om att historien slutade med första.

Så förstår inte alls hur du tänker. The last of us är ett av mina favoritspel någonsin och därför är jag sjukt besviken på Naughty Dog och kommer inte spela uppföljaren.

Jag gillade också första spelet väldigt mycket. Nu när man kollar runt lite på nätet verkar de flesta läckor vara felaktiga eller ordentligt vinklade negativt utan att ta hänsyn till någon slags story eller helhet. Jag hoppas ju såklart att man kommer bli presenterad en bra story att saker inte bara händer lite random. Är jag säker på att storyn kommer vara lika bra som första? Kanske inte, men jag tänker inte döma ut spelet innan jag spelat det. Det kanske visar sig att spelet är helt okej eller så är det piss, det visar sig. Dock inte för din del del eftersom du redan tycks bestämt dig.
Citera
2020-05-11, 21:21
Medlem
Spurrs avatar
Citat:

Uppenbarligen så är det många som inte håller med dig i din teori.

Citat:

Om, jag säger OM, Last of us 2 är ett dåligt spel, blir det bättre av att jag gör ett spel? Om du hör en sång på radion som du inte gillar, åker du hem och gör en egen låt innan du får uttrycka din åsikt om stycket?
Citera
2020-05-11, 21:27
Medlem
swebarbs avatar
om vi bara skiter i allt kring PK o tramset med att nån är lesbisk eller inte så blir det nog ett bra spel trots allt.
Citera
2020-05-11, 22:13
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
om vi bara skiter i allt kring PK o tramset med att nån är lesbisk eller inte så blir det nog ett bra spel trots allt.

Att "nån är lesbisk" är det är det minsta problemet med spelet även om <current year>-politk i spelen känns lika fräsch, diskret (ironiskt nog funkar den matematiska betydelsen bra) och naturlig som att skapa en cool karaktär i ett 00-talets spel/film genom att göra denne till en h4cker med snabba solbrillor, läderjacka och en frän sk8tboard. Sen att vissa verkar få så grov allergi att de blir triggade av ens blotta nämnande av "alternativ" sexualitet verkar inte riktigt vara rätt väg till toleransen.

Sen är spelet en hollywoodaction som varken är tekniskt krävande eller speciellt djup. Läcker grafik + mainstream story + godtagbar gameplay = klada fläktar. Om du tar bort storyn, så blir det lättare att se igenom hur tomt spelet är. Det är ju ingen smygspel som Splinter Cell, Alien: Isolation eller ens MGS och inte heller någon sandlåda eller bombastisk action. Utan något som man kopplar av efter jobbet när man kopplar av hjärnan och färdigheterna, så om storyn får en att sucka blir det en miss.
Citera
2020-05-12, 00:54
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Jag gillade också första spelet väldigt mycket. Nu när man kollar runt lite på nätet verkar de flesta läckor vara felaktiga eller ordentligt vinklade negativt utan att ta hänsyn till någon slags story eller helhet. Jag hoppas ju såklart att man kommer bli presenterad en bra story att saker inte bara händer lite random. Är jag säker på att storyn kommer vara lika bra som första? Kanske inte, men jag tänker inte döma ut spelet innan jag spelat det. Det kanske visar sig att spelet är helt okej eller så är det piss, det visar sig. Dock inte för din del del eftersom du redan tycks bestämt dig.
Jag har sett hela läckan, finns 95min klipp. Inte direkt felaktigt.. Det är klart och tydligt vissa grejer som händer. Andra saker har möjligtvis vinklats. Men det som läckt ut förstör det totalt. Spelar ingen roll om resten är hur bra som helst.

Stödjer heller inte denna SJW-utveckling. Även om det mest störande inte nödvändigtvis passar in där.

Naughty Dog har gjort bort sig totalt. Även om gameplay och story visar sig vara grymt bra i övrigt finns det vissa grejer som läckt som inte går att förlåta.
Citera
2020-05-12, 20:55
Medlem
Besvärjarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsindans
Ladda ner Telegram till mobilen eller PC och sök efter "The Last Of Us Leaks", där finns allt.

Jag är en av väldigt många som jag sett, som har avbokat mitt Collector's Edition. Tänker inte ens spela skiten om det så blir gratis med PS Plus i framtiden, så djävulskt trött på att få SJW upptryckt i ansiktet.

Har nu också sett mer en timme av läckt material, jag hade planer på att köpa ett nytt ex, kommer nu istället köpa begagnat och återsälja snabbt efter att ha klarat det, allt för att inte belöna den här typen av absolut idioti.
Senast redigerad av Besvärjaren 2020-05-12 kl. 21:06.
Citera
2020-05-13, 01:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
https://youtu.be/mfNTN8YCpU4

Nu sysslar de med massa Damage control.

Pinsamt beteende av Naughty Dog.
Citera
2020-05-16, 17:18
Medlem
aina08s avatar
Såg just Inside The Last of Us Part II, del 1.
Man berättar att spelet startar när Ellie är 19 år, 25 år efter utbrottet, som startade i början av första spelet.
Funkar de med tiden där? Mins inte hur det var i 1an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in