Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 10:07
  #3145
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Upplevt samma. Tror inte det räcker med bara nofap. Utan fokusera på allt du kan.

Häromveckan var jag påväg till gymmet. Full utav energi. Fick impuls att börja sprinta i varje uppförsbacke. Kändes som att jag rörde mig i 200km/h. Hade glömt hur kul det är att springa i intervaller. Inte sprungit så hårt sen jag var liten och jag sket högaktningsfullt i vem som såg.
Älskade att springa snabbt när jag var ung. Det bästa jag visste och det var få som kunde hålla takten.
Nu kickade hjärtat igång som fan och man kände att man levde.

Därefter in på gymmet och lägga samma energi under vikterna. Folket på gymmet verkade bli mer taggade utav min blotta närvaro och jag fick många leenden, blickar och nickningar.
Påväg hem den dagen drog jag på musik och luva. Varje person jag mötte log jag bemötande åt och dom sken upp. En blondin som jag tror var vrålsnygg kom mötandes och sökte ögonkontakt. Såg henne snabbt i periferin och drog iväg ett leende, såg att hon log tillbaka.

Därefter kom det en kille som såg ut som en badass, han log och hälsade på en han gick förbi, sen när han kom närmare mig så fick han allvarlig blick. Typiskt staredown moment. Tittade upp på honom och han började le, jag log tillbaks.


Kändes som att "le och hela världen ler emot dig". Så skönt efter 10 års socialfobi.
Bjud på ett leende. Ni kan göra någons dag! Le ifrån hjärtat. Vardagen blir lite trevligare då.
Det är det som är alfa. Inte sura miner, det är att försöka hävda sig.

Skadat knät under bowling så har inte kunnat röra mig på ett tag. Relapse på det. Låg energi som fan. Ska tillbaka nu när knät har läkt. Samt införskaffa löparskor så man har till sommaren. Därefter pusha varenda komfortzon man har.
Ska se om en ny vän ska hänga med och springa tidiga lördagmorgonar. Kan passa på att lära honom svenska

Kommer bli bra.

precis så som du beskriver ska det va...trevligt o höra att du har hittat rätt !!
Citera
2017-03-17, 12:22
  #3146
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
precis så som du beskriver ska det va...trevligt o höra att du har hittat rätt !!

Tack så mycket! Var trevligt att läsa om dina framgångar också! Det lät riktigt härligt

Tyvärr har jag relapsat och dragit på mig en massa värk i kroppen.
Det har tagit mig helt ur zonen för tillfället. Men är fast besluten att ta mig tillbaka dit igen.
Ska köra hårt igen så snart jag fått gå till kotknäckaren! Fick tid nästa vecka och efter det blir det helkropps check så man kan se vad man har kapacitet till, styra upp en diet och satsa på en ny garderob. Ska även passa på att byta jobb till något mer utvecklande.

Blir spännande som fan

Ha det fint!
Citera
2017-03-17, 12:39
  #3147
Medlem
När jag började läsa på den här tråden för ett par dagar sen tyckte jag bara allt lät helt sjukt haha! But, efter att ha läst igenom allt ni skrivit + alla sidor ni länkat så är jag nu påläst och helt convinced. Är tjej och kan nog säga att efter att jag läst allt att jag tillfredställer mig själv så att säga för ofta. Kollar dock sällan på porr. Jag är med från och med idag, utanför listan då Har kille och tror jag kommer njuta ännu mer av sexet pga detta!

Har dock en fråga, jag måste stimulera klitoris under sex för att kunna komma, får Jag göra det själv under sex eller är det bara killen som får va där och pilla?
Citera
2017-03-17, 13:03
  #3148
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snipergirl
När jag började läsa på den här tråden för ett par dagar sen tyckte jag bara allt lät helt sjukt haha! But, efter att ha läst igenom allt ni skrivit + alla sidor ni länkat så är jag nu påläst och helt convinced. Är tjej och kan nog säga att efter att jag läst allt att jag tillfredställer mig själv så att säga för ofta. Kollar dock sällan på porr. Jag är med från och med idag, utanför listan då Har kille och tror jag kommer njuta ännu mer av sexet pga detta!

Har dock en fråga, jag måste stimulera klitoris under sex för att kunna komma, får Jag göra det själv under sex eller är det bara killen som får va där och pilla?

Allt är tillåtet under sex vad jag förstått

Förövrigt är jag osäker på vad nofap gör för kvinnor. Men såg att det utövas på youtube så folk har ju snappat upp det där med
Citera
2017-03-17, 13:05
  #3149
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snipergirl
När jag började läsa på den här tråden för ett par dagar sen tyckte jag bara allt lät helt sjukt haha! But, efter att ha läst igenom allt ni skrivit + alla sidor ni länkat så är jag nu påläst och helt convinced. Är tjej och kan nog säga att efter att jag läst allt att jag tillfredställer mig själv så att säga för ofta. Kollar dock sällan på porr. Jag är med från och med idag, utanför listan då Har kille och tror jag kommer njuta ännu mer av sexet pga detta!

Har dock en fråga, jag måste stimulera klitoris under sex för att kunna komma, får Jag göra det själv under sex eller är det bara killen som får va där och pilla?

Ärligt talat, gör det som känns bäst för dig! Det finns inga regler egentligen (om man bortser från just ordet Nofap). Anledningen till att vi gör det här som du säkert förstår är att det försämrar sexlivet pga av ett missbruk. Bara en sådan sak att du inte kollar på porr ofta är ju positivt. Men om du känner att ditt sexliv blir bättre ifall du låter bli att pilla på dig själv så testa det och utvärdera men försök att inte tänka i banorna "får jag göra detta?" etc

Det är ju några i tråden som har insett att de blivit botade och återgått till att onanera med förnuft utan porr. Så jag kan personligen tycka att det läggs för stor vikt i Nofap av att inte få röra vid sig själv än mer vad man fokuserar på porrtittande, eller artificuell sexuell stimulans med ett finare ord.

Så länge man har en hälsosam inställning till sex och njuter av det utan att missbruka sexet samt att man inte har några förhinder att utföra det så ser jag det bara som dumt att sätta sig i celibat (allmänt riktat). Huvudsaken är att man inte faller in i "lustmode" och börjar missbruka sex och har sex enbart för klimaxets skull.
__________________
Senast redigerad av motionside 2017-03-17 kl. 13:09.
Citera
2017-03-17, 15:33
  #3150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Allt är tillåtet under sex vad jag förstått

Förövrigt är jag osäker på vad nofap gör för kvinnor. Men såg att det utövas på youtube så folk har ju snappat upp det där med


Okej, vad bra! Ja jag kollade oxå på youtube när tjejer som provat förespråkade det och pratade om att de mådde så mycket bättre av det, så vi får väl se om det blir någon skillnad! Värt att testa iaf
Citera
2017-03-17, 15:50
  #3151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motionside
Ärligt talat, gör det som känns bäst för dig! Det finns inga regler egentligen (om man bortser från just ordet Nofap). Anledningen till att vi gör det här som du säkert förstår är att det försämrar sexlivet pga av ett missbruk. Bara en sådan sak att du inte kollar på porr ofta är ju positivt. Men om du känner att ditt sexliv blir bättre ifall du låter bli att pilla på dig själv så testa det och utvärdera men försök att inte tänka i banorna "får jag göra detta?" etc

Det är ju några i tråden som har insett att de blivit botade och återgått till att onanera med förnuft utan porr. Så jag kan personligen tycka att det läggs för stor vikt i Nofap av att inte få röra vid sig själv än mer vad man fokuserar på porrtittande, eller artificuell sexuell stimulans med ett finare ord.

Så länge man har en hälsosam inställning till sex och njuter av det utan att missbruka sexet samt att man inte har några förhinder att utföra det så ser jag det bara som dumt att sätta sig i celibat (allmänt riktat). Huvudsaken är att man inte faller in i "lustmode" och börjar missbruka sex och har sex enbart för klimaxets skull.


Tack för svar! Ja, jag får väl prova mig fram till vad som känns bäst helt enkelt. Har läst och sett klipp av kvinnor som förespråkar det och säger att det endast påverkat dom positivt så ska i alla fall testa och se hur det känns! Ser inget negativt att testa nåt som kan få en att må bättre. Förstår att det är porren som är boven, men kul att testa ändå för att se om det blir någon skillnad. Tror sexlivet kommer påverkas väldigt positivt då jag märker skillnad när jag inte vart där och pillat själv på ett par dagar. Ska försöka lura in killen på detta oxå då han säkert skulle behöva det mer än mig då han nog tittar på porr betydligt oftare än mig haha

Kommer följa eran resa under året och heja på er!!
Citera
2017-03-17, 16:02
  #3152
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snipergirl
Tack för svar! Ja, jag får väl prova mig fram till vad som känns bäst helt enkelt. Har läst och sett klipp av kvinnor som förespråkar det och säger att det endast påverkat dom positivt så ska i alla fall testa och se hur det känns! Ser inget negativt att testa nåt som kan få en att må bättre. Förstår att det är porren som är boven, men kul att testa ändå för att se om det blir någon skillnad. Tror sexlivet kommer påverkas väldigt positivt då jag märker skillnad när jag inte vart där och pillat själv på ett par dagar. Ska försöka lura in killen på detta oxå då han säkert skulle behöva det mer än mig då han nog tittar på porr betydligt oftare än mig haha

Kommer följa eran resa under året och heja på er!!

Låter sunt huvudsaken är att man inte blir "obsessed" och låter Nofappandet få negativa konsekvenser i sexlivet, men det verkar inte vara några problem. Så länge man är medveten om varför man gör något så det inte bara blir till en grej för att andra sagt så eller för många andra gör på ett vis .

Bugar och bockar, ser fram emot det här året! Lycka till er också
Citera
2017-03-17, 16:33
  #3153
Medlem
Jag gör min avstämning för mars. Idag är det dag 132 utan porr och onani. Hittills har det verkligen varit en berg- och dalbana. För det mesta har det gått bra, men under vissa perioder har det krävt en enorm viljestyrka för att inte öppna upp en inkognitoflik. Det är lätt att komma på tusen anledningar till varför man kan "unna" sig bara den här gång, men jag har efter många misslyckanden lärt mig att oavsett anledning så ångrar jag min varje gång. Detta är vad som fått mig att avstå.

Jag vill tacka alla i den här tråden. Det känns som att man hålls ansvarig av någon annan, vilket verkligen har boostat viljestyrkan. Oavsett om ni är kvar på listan eller inte, så kör hårt. Nu håller vi oss mars ut, så hörs vi i april!
Citera
2017-03-17, 17:32
  #3154
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venicer
Jag gör min avstämning för mars. Idag är det dag 132 utan porr och onani. Hittills har det verkligen varit en berg- och dalbana. För det mesta har det gått bra, men under vissa perioder har det krävt en enorm viljestyrka för att inte öppna upp en inkognitoflik. Det är lätt att komma på tusen anledningar till varför man kan "unna" sig bara den här gång, men jag har efter många misslyckanden lärt mig att oavsett anledning så ångrar jag min varje gång. Detta är vad som fått mig att avstå.

Jag vill tacka alla i den här tråden. Det känns som att man hålls ansvarig av någon annan, vilket verkligen har boostat viljestyrkan. Oavsett om ni är kvar på listan eller inte, så kör hårt. Nu håller vi oss mars ut, så hörs vi i april!
Ibland krävs viljestyrka ja! Tycker det som funkar bäst är att tänka är att man inte vill waste:a sin progression man gjort och behöva börja om i sitt räknande av dagar. För dig som har hela 132 dagar vore det drygt att behöva börja om från början.😰
Citera
2017-03-17, 17:45
  #3155
Medlem
Jag hade en dröm inatt att jag surfade porr.. Och mitt i porrsurfandet så kom jag på att jag inte "fick".. haha ... va typ en mardröm för jag hann att känna ångest över att jag misslyckats trots min säkerhet på att aldrig mer kolla på porr.. Var lättad när jag vaknade Sexlivet för övrigt fortsätter bra med mycket ligga... dock vissa svårigheter kvar med att "komma" ibland.. men det går bättre å bättre... Har inte just nu den energin jag hade i början av nofap man tror det kan hänga ihop med förkylningen.. + att jag därför inte tränat på nästan två veckor... Strax åker jag till tjejen och mitt porrfria liv fortsätter
Citera
2017-03-17, 20:53
  #3156
Medlem
snivlems avatar
hej igen...

Måste bara skryta lite...Har börjat återförenas med mitt ex som dumpa mig för ganska exakt ett och ett halvt år sedan och det blev ligga idag. så himla gött, har varit med några andra sen dess men inget har levt upp till minnet av henne. Men det är svårt att vara glad ändå, hon känns lite off ändå

ni som varit med om en liknande situation, har ni några tips....??

jag känner tydligt att om jag pressar henne nu så sabbas allting.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback