• 4
  • 5
2017-02-03, 03:24
Medlem
00sjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Allts man lgger ju inte halva tobak, utan mer typ 10 % tobak 90 % weed. Jag finner att joint bara p weed r seg att rka, palla sitta med tndaren. Sen r det lite sknt att kunna rka det som en cigg.

Rker inte annars, men hade grna hittat ngot att ta istllet fr tobak.
Ett tips r att mecka med rosa blend, otroligt klena cigg.
Citera
2017-02-03, 06:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Anledningen till att jag blandar ut grnt till och frn r fr att det brinner bttre.
Du inbillar dig bara att tobak skulle pverka ruset.

r man inte van vid nikotin s klart det pverkar ruset, i alla fall en liten, liten stund.
Som 00sju skrev, rosa Blend r sjukt klena, en 5/6del s mycket nikotin som en "normal" cigg.
Jag blandar med tobak fr att det ska brinna bttre och i en bra takt, fr man vl kurerat grnt (vilket r mkt ovanligt i Sverige, ingen har tid/rd att kurera i 6 mnader innan dom sljer) s gr det mycket bttre att rka rent n "nyskrdat".
Citera
2017-02-03, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
r man inte van vid nikotin s klart det pverkar ruset, i alla fall en liten, liten stund.
Som 00sju skrev, rosa Blend r sjukt klena, en 5/6del s mycket nikotin som en "normal" cigg.
Jag blandar med tobak fr att det ska brinna bttre och i en bra takt, fr man vl kurerat grnt (vilket r mkt ovanligt i Sverige, ingen har tid/rd att kurera i 6 mnader innan dom sljer) s gr det mycket bttre att rka rent n "nyskrdat".

En nikotinkick sitter i ngon minut
Citera
2017-02-05, 17:42
Medlem
NaCC.s avatar
Rker oftast pipa eller bong, d kr jag rent oavsett om det r brunt eller grnt.

Spliffar rks alltid blandade, dels fr att det brinner bttre men ven fr att jag r ciggtorsk.
Citera
2017-02-06, 14:57
Medlem
GreenGreens avatar
r jag hemma blir det rent oavsett grnt/brunt. Hnder ibland att det rullas men d r det knaster som gller. r tobaksrkare men rker cigg numera enbart p jobb.

Blir det rent brunt i bongen s krs rken frst via aktivt kol, sedan ner i en diffuser i bongvattnet, sedan via "bonghalsen" fylld med krossad is och in i mr GreenGreen.

Man kan ta riktigt feta dragonhits utav fint brunt utan problem. Har blivit bra mycket bttre i lungorna sedan det aktiva kolet och bongen r sjukt mycket frschare under lngre tid.

En del sger att det aktiva kolet suger upp en del av thc'n, men det r inget jag mrkt av p lika delar med eller utan filter.

Sedan s har jag ngot krngel med lungorna, s fr mig ett godtyckligt hjlpmedel.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in