2016-12-01, 13:49
Medlem
Enligt mina erfarenheter så blandar nästan alla ut sitt gräs eller hasch med tobak när de ska röka det i en cigarett-variant. Jag förstår att det är nödvändigt när det gäller hasch, men när det kommer till gräs så hör jag ofta halvdana ursäkter såsom "jag vill inte slösa" eller "det smakar godare". Själv tycker jag att ruset blir betydligt mycket slöare och dimmigare när jag blandar. Jag brukar tobak dagligen så det är inte att jag är ovan att konsumera tobak. Detta fenomen förekommer inte ifall jag röker en cigarett efter jag rökt cannabis, endast när det röks i exakt samma stund , i samma rök. Jag röker hellre en liten ren än en fet utblandad, men det är bara min åsikt.

Någon som upplever samma sak som jag gör? Brukar ni blanda och isåfall varför?
Citera
2016-12-01, 14:01
Medlem
Därför rullar jag små jointar som man ser på film, säkert typ American Pie. Tar 10 minuter att röka upp och innehåller 0.10g? Har en påse med säkert 60 stycken.

Fuck "spliffar".
Citera
2016-12-01, 14:23
Medlem
Dodsknarks avatar
Cigarretten brinner långsammare ju mer cannabis du lägger i men frågan är om man får i sig mer eller mindre när det är mindre cannabis å mer tobak i än tvärtom??
Citera
2016-12-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknark
Cigarretten brinner långsammare ju mer cannabis du lägger i men frågan är om man får i sig mer eller mindre när det är mindre cannabis å mer tobak i än tvärtom??

Man får nog i sig mer av cannabisen när det är blandat. Jag tror detta på grund av att röken som "smiter", alltså den som kommer från glöden, inte är 100% cannabis utan även lite tobak.
Citera
2016-12-01, 21:55
Medlem
rebekks avatar
Röka brunt eller grönt gör jag i en bowl, alltså en "torr-bong".

Tobak är enligt mig en skitdrog och ett rus jag varken gillar eller mår bra på, så avstår från den. Visst blir ruset annorlunda, men det är såklart en grym feeling att sitta med en riktigt fet rullad istället för att stå med en liten pipa och känna sig som en riktig Knarkare med stort K.

Ekonomiskt är det bra mycket bättre att röka i bowl/pipa, gentemot att rulla en spliff. Det mest ekonomiska är väl att vapa, men det går icke med brunt såvitt jag förstått.
Citera
2016-12-03, 16:08
Medlem
När det nästan bara finns bruning till hands och man vill ut och vara social så är spliff nästan obligatoriskt.
Visst funkar det att passa en pipa eller så, men fortfarande inte samma sak.
Handlar inte så mycket om just att bli stekt för min del, mer den grejen att ses över en splirre. Som att ta en bärs!
Citera
2016-12-03, 16:29
Medlem
Bluepants avatar
Ja tobak smutsar definitivt ner ruset lite, å andra sidan känner man sig snarare lite mer bäng pga hur nikotinet känns i hjärnan när man får ett lätt nikotinrus. Det kan vara både positivt och negativt. Men rent känns betydligt mer bekvämt och "clean" i ruset.

Kan relatera till känslan att man känner sig mer trött och seg när man rökt med tobak i, men jag får samma känsla om jag röker t.ex 2 cigaretter i rad i nyktert tillstånd.
Citera
2016-12-03, 17:39
Medlem
Concubines avatar
Utblandat men kanske mer nice med rent egentligen. Har fortfarande inte lyckats rulla ordentligt trots 4-5 års rökande, rullar en ocb runt en penna och slickar igen, sen roach och fylla helt enkelt. Upplever ett mindre slöseri på röka om jag har det utblandat med tanke på att mina ofta brinner lite väl snabbt. Fast borde verkligen ta tag i rullandet, haha.
Citera
2016-12-04, 13:45
Medlem
Skulle inte rulla en spliff med tobak någonsin igen.

Skulle jag dock vilja röka brunt i spliff så rostar man ju och tar bort det mesta av nikotinet, varken smakar eller luktar tobak när man röker en bra mekad bruning.
Senast redigerad av Getyourmindright 2016-12-04 kl. 14:25.
Citera
2016-12-09, 19:46
Medlem
Antagonist88s avatar
Utblandat är bäst när man vill spara in/har lite och en ren jävel när man vill lyxa till det.
Citera
2016-12-10, 07:47
Medlem
zammas avatar
Blandar alltid eftersom det är den smaken jag gillar bäst. Är inte alls förtjust i den rena gräs smaken. Tobak är det enda jag rent gillar smaken av.
Sen gillar jag att sitta en bra stund och fundera och puffa. Kan tycka att jag saknar nikotinet om jag röker rent med. Det liksom ingår nikotin i det rus jag vill åt. Alla rus.
Citera
2016-12-10, 07:49
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Utblandat är bäst när man vill spara in/har lite och en ren jävel när man vill lyxa till det.
Eller hur. Vet inte om det stämmer. Men inbillar mig att det blir mer bänghet för mängden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in