Citat:
Ursprungligen postat av 30rocks
Hacking handlar bara om att kunna dra nytta av väldigt stor kunskap om systemet. Det kan ta lite tid.
Skaffa en server med cpanel för att göra saken lättare. Sätt upp stränga regler som att inte tillåta shell , då kan man inte installera konstiga saker.. Glöm ffmpeg, stäng anonyma ftp:er och sätt regler på alla kända konstiga irc klienter som finns. Glöm inte att sätta regler för att man inte kan parkera domäner från nätet och så vidare, håll systemet uppdaterat - Be en polare ändra porten till ssh från 22 och sätt bara ditt ip som tillgång till root och konton ( när du hackar så använder du någon Anonymitetstjänst). Ställ in iptables för portarna om man använder centos, här måste man veta vad man gör annars kan man bli helt utelåst från sitt system.
Användarkonton ger man konstiga namn som hazzlurixbullesats så script kidsen har något att göra..
Nu är det bara att sätta igång och hacka - kasta alla inloggningsuppgifter till serven och ha tolv månader i bindningstid så man håller sig sysselsatt. Installera bara det nödvändigaste för att kunna köra sajter... zend går bra..
Lycka till
Vetefan om de där är de bästa sättet att lära sig på. Din lustig Kurre.
Nu ska jag berätta den trista sanningen för er som inte vet.
Inte dig jag quota då.
Hitta en bok med grunderna i hur en dator fungerar. Helst börjar du på hårdvaru nivå. Lär dig kanske lite matte. Lite till sen efter de kan va bra.
Skapa ett genuint intresse för allt med datorer att göra. Plus en bunt programering.
Sitt en dag hemma och bara inse.. Fan undrar va som händer om jag deklarerar en massa minne i min jboss snurra utan att avdeklarera de. För att sen osv osv bara för att se vad som händer. Detta är en del av intresset av att bara se hur saker funkar!!
Nu när du vet hur saker funkar kan du börja testa ta dig förbi saker som försöker hålla dig ute. Bara för att de är en kul grej.
Nu ska du helst också få ett intresse för att ta dig in i system.
Och du är nu på väg att bli en cool hacker!
PS. Glöm inte nätverk, databaser, OS samt de du vill ta dig in i!!!