Citat:
Ursprungligen postat av
SvartaBjorn
Håller med!
När jag ringde för att fråga om utbetalningsdagarna så var även hon i kundtjänst helt "lost" och det tog henne säkert 10 minuter att leta fram vad som gällde.
Skulle det vara så otroligt svårt att skriva ut på hemsidan vilka datum som gäller?

Jag fick ju beskedet genom dig, vilket visade sig stämma, men jag var ändå lite osäker tills jag såg beskedet på "Mina sidor".
Det handlar om en myndighet som helt har tappat förståelsen för, och förmodligen inte alls bryr sig om, vad som är viktigt för folk. Ligger man precis på marginalen ekonomiskt, som många med sjukpenning gör, är det viktigt att få veta om sjukpenningen betalas ut före jul så att man har pengar till någon slags julfirande.
För min del är Försäkringskassan öht den värsta myndigheten att ha att göra med. En gång i världen tog människor anställning där för att man ville hjälpa människor. De sista 5-10 åren tror jag att nyrekryteringen mest handlar om utpräglade sadister som har insett att en anställning vid Försäkringskassan är guld värd för den som gillar att trycka dit folk.