Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-07-27, 21:53
  #73
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Där kom schemat, tidigare än beräknat. Klagar förstås inte på det. Lite för många krockar för min del.


Fy fan vad dåligt, bara krockar eller alldeles för sent. De största hade väl kunnat ströas ut dagtid och inte bara som varje dags sistaakt
Citera
2017-07-27, 23:28
  #74
Medlem
namerlesss avatar
Jag har bara varit på WOW en gång. Då fanns inte Bananpiren, måste man hänga på låset för att komma in där?

Jag hade tänkt att se klart Frank Ocean för att sedan dra till Rondo och kolla på Jireel för att sen åka till Bananpiren och kolla på Lorentz.

Helt omöjligt?
Citera
2017-07-28, 09:49
  #75
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Jag har bara varit på WOW en gång. Då fanns inte Bananpiren, måste man hänga på låset för att komma in där?

Jag hade tänkt att se klart Frank Ocean för att sedan dra till Rondo och kolla på Jireel för att sen åka till Bananpiren och kolla på Lorentz.

Helt omöjligt?
Har inte varit på Bananpiren, så jag är osäker. Kapacitet på 8000, vet inte alls om det blir fullt. Lorentz är ju omåttligt populär.

Att hinna till Rondo och komma in ser jag som osannolikt, men samtidigt borde det inte vara samma tryck på övriga klubbar när Bananpiren-området finns. Det är ju en bit dit, och en bra bit mellan Rondo och Bananpiren. Låter helt enkelt som att det kan bli hektiskt, även om det inte skulle vara överdrivet långa köer.

Jag vill nog inte riskera att inte hinna in på Pustervik, så skippar nog halva Frank, förutsatt att han startar på utsatt tid.
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Fy fan vad dåligt, bara krockar eller alldeles för sent. De största hade väl kunnat ströas ut dagtid och inte bara som varje dags sistaakt
Jag tycker visserligen att det är bra att de största akterna får bäst tider, men det är synd att dessa krockar med vissa klubbakter. Tycker gott att de kunde skjuta på klubbprogrammet en timme. Samtidigt blir det så jäkla sent.

Sen är ju inte vissa av artisterna beroende av mörker och en snygg ljusshow. Exempelvis Lana Del Rey skulle lätt kunna spela tidigare utan att det blir sämre.
__________________
Senast redigerad av Marqueso 2017-07-28 kl. 09:53.
Citera
2017-07-29, 22:58
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Jag har bara varit på WOW en gång. Då fanns inte Bananpiren, måste man hänga på låset för att komma in där?

Jag hade tänkt att se klart Frank Ocean för att sedan dra till Rondo och kolla på Jireel för att sen åka till Bananpiren och kolla på Lorentz.

Helt omöjligt?

Låter lite stressigt måste jag säga men du kan ju alltid försöka, Bananpiren blir nog bra, hoppas vi får fint väder bara, för då finns det få ställen i stan med samma potential, har faktiskt aldrig haft tråkigt där, även festerna och spelningarna på fd The Docks har varit rätt nice, synd att vi har sådana rigida regleringar bara.

Dom har byggt en permanent året-runt-scen inne i Kajskjul 105 nu, har för mig att lokalen tar ca 5000 pers, sedan går det ju in ett antal 1000 till på själva piren och i paviljongerna, skönt häng om vi har vädergudarna med oss.

Läget....

http://media2.goteborgsmagasinet.se....5/thedocks.jpg

Edit: Stora scenen har visst max kapacitet på 3500.

Edit #2:

Citat:
Kajskjul 105

Fokus på konsertverksamhet ligger i det gamla bananlagret, Kajskjul 105. Med en kapacitet på 4000 personer (stående publik vid konsert) fyller arenan ett tomrum i Göteborgs nöjesliv. Med sin råa industriella framtoning och permanenta scenetablering erbjuder lokalen en unik konsertupplevelse i sitt slag. Då takhöjden är relativt låg (6,2 m till balk) skapas en tight klubbkänsla som bidrar till en känsla av intimitet som andra arenor av denna storleken har svårt att skapa.
__________________
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-29 kl. 23:58.
Citera
2017-08-08, 16:10
  #77
Medlem
grasuggan99s avatar
Har jäkligt dålig koll på Dungen och Stay out west akterna. Något uppträdande som kan rekommenderas där det garanteras bra drag?
Citera
2017-08-08, 16:21
  #78
Medlem
grasuggan99s avatar
Var på plats 2015 och tyckte verkligen att Bananpiren var klockren. Dock så var det jävligt packat och "en in - en ut" policy inne på scenerna vilket ju var ganska segt. Var där alla dagar och missade de andra klubbspelningarna i stan. Folk t.ex. - blir det inte snabbt proppfullt där? Är ju ett väldigt litet och intimt ställe.
Citera
2017-08-08, 16:35
  #79
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Har jäkligt dålig koll på Dungen och Stay out west akterna. Något uppträdande som kan rekommenderas där det garanteras bra drag?
På Stay Out tror jag att det blir bra drag på Death Grips och Lorentz. Annars en del DJ:s och så som säker levererar god stämning, om man gillar det. Vad jag rekommenderar och ämnar se är främst Tash Sultana (och Anna of the North precis innan) och Kikagaku Moyo (och Josefin Öhrn efteråt). Osäker på hurdant "draget blir" där.

På Dungen är det väl Jon Hopkins som är det stora affischnamnet. Kornél Kovács är bra också, och slutligen lockar nog även Cashmere Cat en del.
Citera
2017-08-09, 00:32
  #80
Medlem
paras0nics avatar
Okej, har köpt 4 biljetter till mig och min församling, dessa står alla på mitt namn. Kommer de in ändå?
Citera
2017-08-09, 13:53
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Var på plats 2015 och tyckte verkligen att Bananpiren var klockren. Dock så var det jävligt packat och "en in - en ut" policy inne på scenerna vilket ju var ganska segt. Var där alla dagar och missade de andra klubbspelningarna i stan. Folk t.ex. - blir det inte snabbt proppfullt där? Är ju ett väldigt litet och intimt ställe.
Japp, därav att man får skippa sista spelningen(arna) på wow för att komma in. :-)
Citera
2017-08-14, 00:09
  #82
Medlem
Marquesos avatar
Bäst:
  • The Blazes magiska spelning som rundade av festivalen på ett härligt sätt.
  • Sent bokade Vasas flora och faunas karaokeavslutning på en intim och härlig spelning på Pustervik.
  • The xx. Skyhöga förväntningar motsvarades, otroligt att de gång på gång slår en med häpnad. Fantastiska live.
Sämst:
  • Rebecca & Fionas pratstund med Ygeman. Stackars Ygeman...
  • Regnet. Igen. Även om det var en blessing in disguise då det gick smidigare att se The Square. Men regnet sög ändå.
  • Migos. Skrattretande uselt, allt de gjorde var att be publiken skrika Migos. Typ.

Vettetusan hur de ska toppa det här årets artistuppsättning nästa gång. Kommer krävas något jäkligt speciellt.
__________________
Senast redigerad av Marqueso 2017-08-14 kl. 00:11.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback