2016-11-28, 19:53
Medlem
Hej gott folk!

Jag och min äldre bror vi är sugna på att starta ett företag där vi säljer företags produkter eller tjänster via telefon. Både jag och min bror är båda väldigt målinriktade och vi har även jobbat inom telefonförsäljning så vi vet att vi inte är värdelösa iaf.

Min fråga till er är då hur vi ska gå till väga för att få omsättning?
Vi har sökt runt lite och det verkar som att det inte finns någon tydlig plattform för att hitta företag som vill ha hjälp, det är rättare sagt vi som ska kontakta företagen för att göra deals med dem. Frågan är då ifall ni tror att det skulle gå att försöka fixa ett avtal med något bolag där vi kör provisions baserat och så sitter bara jag och min bror och säljer hemifrån med telefonkatalogen. Vi vill alltså först få en deal som vi själva kan börja sälja för att så fort vi märker att det iaf går att säja så är vi villiga att hyra lokal köpa datorer och anställa några säljare. Det känns som lite risky business att vi hyr lokal anställer människor och köper datorer utan att vi vet ifall vi kommer få något avtal.

vet någon vad programen kostar som man brukar använda sig av när man säljer via datorn?

Hur skulle ni själva gjort?
Alla tips är välkomna
Tack på förhand // VulkaniHa
Citera
2016-12-10, 13:08
Medlem
Såg nån annons från www.telemarkify.com på Facebook. Pröva!
Citera
2023-01-08, 23:56
Medlem
Hur gick det för er? Jag och en vän är i samma situation som du var för 7 år sedan, hur gick ni tillväga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in