2016-11-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1

Hitta någon ämne som intresserar dig och läs på om det! Hade en kompis som var sjukskriven i 4 mån pga. ryggoperation. Han har aldrig vart motiverad till träning, men under sin sjukperiod pluggade han till PT på distans. Ganska coolt. Idag är han förvandlat sitt överflödiga fett till muskler och besitter en riktigt schyst kropp.

Jag har varit lite inne på det men har svårt att hitta något!

Starkt av din kompis!
Citera
2016-11-28, 11:34
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkypromise
Jag har netflix och sådär! Tycker om att läsa men har svårt att komma till ro, det blir som en ond cirkel. Orolig för att jag inte har något att göra --> för orolig för att fokusera på något att göra

Men jag visste att jag skulle ha svårt med sjukskrivningen så jag har en kurator jag ska gå till 1 gång i veckan, det är bra!

Jag försöker tänka på om det finns nåt man kan göra.. lära sig.. plugga.. men alla kurser börjar i januari och då är jag redan tillbaka på jobbet!

dela gärna med dig om du kommer på något at göra/lära sig!

Jag kan ringa över en kompis så kan vi baka! Jag kan delegera så får hon göra det mesta av jobbet, mohaha!

Ja... Du kan ju lösa korsord och sådant också.

Du kanske skulle kunna öva dig på att sy tavlor.
(Bara en tokig tanke)

Ja men baka, träffa vänner om det går, mat måste du ju ha så du kan ju pyssla med storkok hela dagarna om du orkar.
Citera
2016-11-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Lite mindre orolig nu än tidigare då jag gjort en del undersökningar utan att hitta något konstigt, men visst är man ändå bekymrad.

Jag gissar på att din läkare har gjort som alla andra alltid gör, alla kroppsliga smärtor som de inte kan förklara skyller de på ångest/panikångest
Citera
2016-11-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ja... Du kan ju lösa korsord och sådant också.

Du kanske skulle kunna öva dig på att sy tavlor.
(Bara en tokig tanke)

Ja men baka, träffa vänner om det går, mat måste du ju ha så du kan ju pyssla med storkok hela dagarna om du orkar.

Bra tips med korsord! Då får jag träna på att skriva bokstäver med min icke-dominanta hand haha! det kommer se ut som om ett barn har fyllt i

jag började sticka en halsduk innan op, sen kom jag på nu att det ju behövs 2 händer till det :
Citera
2016-11-28, 11:42
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Bra tips med korsord! Då får jag träna på att skriva bokstäver med min icke-dominanta hand haha! det kommer se ut som om ett barn har fyllt i

jag började sticka en halsduk innan op, sen kom jag på nu att det ju behövs 2 händer till det :

Ja men det kan bli kul att öva det.

Jag kan sy med en hand så jag tror att det kan bli lätt för dig. Eller så kan du börja med makramé. Det behöver du bara en säkerhetsnål och en hand till om du ska göra enkla saker. Som typ vänskapsarmband.

Vad bra idéer jag har till andra. Och själv sitter jag med ångest och nästan gråter för att jag inte blir frisk och har det tråkigt hemma.
Jag är ju bra lustig.
Citera
2016-11-28, 11:43
Medlem
Citat:
Jag har varit lite inne på det men har svårt att hitta något!

Starkt av din kompis!

Finns olika akiteutb. på nätet via videoform. Ganska intressanta. Man kan läsa på om sin privatekonomi. Det kommer du garanterat dra nytta av!
Citera
2016-11-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ja men det kan bli kul att öva det.

Jag kan sy med en hand så jag tror att det kan bli lätt för dig. Eller så kan du börja med makramé. Det behöver du bara en säkerhetsnål och en hand till om du ska göra enkla saker. Som typ vänskapsarmband.

Vad bra idéer jag har till andra. Och själv sitter jag med ångest och nästan gråter för att jag inte blir frisk och har det tråkigt hemma.
Jag är ju bra lustig.

Bra idé!

Men lilla vännen Jag förstår att det känns tungt! Det är en sak att komma på roliga saker att göra, men jag vet att när man mår dåligt så känns inget bra att göra! En person som mår bra kan vara nöjd med att sitta och ta en kopp kaffe och titta ut genom fönstret och laga middag typ.. medan jag får panik om jag inte sysselsätter mig konstant! Samtidigt som inget känns kul att göra! När man inte har något att göra kommer deppiga/ångestrelaterade tankar..

Jag kan tänka mig att det är likadant för dig?
Citera
2016-11-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1
Finns olika akiteutb. på nätet via videoform. Ganska intressanta. Man kan läsa på om sin privatekonomi. Det kommer du garanterat dra nytta av!

Det var rätt smart! Jag har lite svårt att finna motivation om man ska lära sig något bara för lärandet skull, men det kan vara en motivation om det är något man faktiskt drar nytta av!
Citera
2016-11-28, 11:51
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Bra idé!

Men lilla vännen Jag förstår att det känns tungt! Det är en sak att komma på roliga saker att göra, men jag vet att när man mår dåligt så känns inget bra att göra! En person som mår bra kan vara nöjd med att sitta och ta en kopp kaffe och titta ut genom fönstret och laga middag typ.. medan jag får panik om jag inte sysselsätter mig konstant! Samtidigt som inget känns kul att göra! När man inte har något att göra kommer deppiga/ångestrelaterade tankar..

Jag kan tänka mig att det är likadant för dig?

Jag är hemma för att jag har ryggskott med ischias. Men jag håller ändå på att galnaste och inte tar det lugnt. Och det blir inte bättre och jag får ångest för att jag redan har varit sjuk så mycket i förkylning detta året. Och nu detta.
Jag känner mig värdelös. Och så blir jag stressad av att jag inte blir bättre och så blir jag stressad av att sjukskrivningen går ut på onsdag och jag känner mig inte bra. Så jag går och mår skit när jag borde försöka må bättre.

Sen kan jag knappt handla då jag inte orkar bära och benet inte gör som jag vill. Så ja, det är min sjukskrivning det.

Och orkar inte baka fast jag vill då jag inte kan stå.
Citera
2016-11-28, 11:53
Medlem
Tack för era svar allihopa! Det känns lite bättre när jag såg att jag inte var ensam om detta! Jag lär skriva en del i denna tråd, speciellt när jag känner mig nere och behöver skriva av mig! Ni andra får gärna göra likadant om ni behöver lite stöttning och klapp på axeln!
Citera
2016-11-28, 11:55
Medlem
Citat:
Jag är hemma för att jag har ryggskott med ischias. Men jag håller ändå på att galnaste och inte tar det lugnt. Och det blir inte bättre och jag får ångest för att jag redan har varit sjuk så mycket i förkylning detta året. Och nu detta.
Jag känner mig värdelös. Och så blir jag stressad av att jag inte blir bättre och så blir jag stressad av att sjukskrivningen går ut på onsdag och jag känner mig inte bra. Så jag går och mår skit när jag borde försöka må bättre.

Sen kan jag knappt handla då jag inte orkar bära och benet inte gör som jag vill. Så ja, det är min sjukskrivning det.

Och orkar inte baka fast jag vill då jag inte kan stå.

Men fy vad jobbigt! Jag har också haft problem med ischias (och har det fortf i perioder) känner verkligen igen frustrationen att inte kunna styra benet alltid! och det gör ont också

Du kanske borde be om att få bli sjukskriven längre, även om du kanske vill komma tillbaka till arbete/plugg?
Citera
2016-11-28, 12:07
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Men fy vad jobbigt! Jag har också haft problem med ischias (och har det fortf i perioder) känner verkligen igen frustrationen att inte kunna styra benet alltid! och det gör ont också

Du kanske borde be om att få bli sjukskriven längre, även om du kanske vill komma tillbaka till arbete/plugg?

Ja jag känner att jag måste krypa till korset. Jag är så tjurskallig i vanliga fall. Jag har nämligen ont konstant i vanliga fall mellan 7 - 9 på en skala varje dag. Och går ändå till jobbet. Men nu när jag inte kan stå är det ju lite svårt att jobba och när benet inte vill vara med. Men jag känner mig som en mes.
Det är där skon klämmer. Att jag inte kan ta mig igenom smärtan som jag kan göra med den andra.
Och att inte kroppen lyder alls.

Men sen antar jag att om jag ska förnya så måste jag lunka till vc igen och det är ett helvete att lunka dit. Normalt tar det 5 min att gå. Men för mig tar det en halvtimme att släpa mig dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in