Citat:
Ursprungligen postat av
Pinkypromise
Bra idé!
Men lilla vännen

Jag förstår att det känns tungt! Det är en sak att komma på roliga saker att göra, men jag vet att när man mår dåligt så känns inget bra att göra! En person som mår bra kan vara nöjd med att sitta och ta en kopp kaffe och titta ut genom fönstret och laga middag typ.. medan jag får panik om jag inte sysselsätter mig konstant! Samtidigt som inget känns kul att göra! När man inte har något att göra kommer deppiga/ångestrelaterade tankar..
Jag kan tänka mig att det är likadant för dig?
Jag är hemma för att jag har ryggskott med ischias. Men jag håller ändå på att galnaste och inte tar det lugnt. Och det blir inte bättre och jag får ångest för att jag redan har varit sjuk så mycket i förkylning detta året. Och nu detta.
Jag känner mig värdelös. Och så blir jag stressad av att jag inte blir bättre och så blir jag stressad av att sjukskrivningen går ut på onsdag och jag känner mig inte bra. Så jag går och mår skit när jag borde försöka må bättre.
Sen kan jag knappt handla då jag inte orkar bära och benet inte gör som jag vill. Så ja, det är min sjukskrivning det.
Och orkar inte baka fast jag vill då jag inte kan stå.