2016-11-28, 21:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Var är alla Stockholmskändisar, volontärer och DN-läsare som gärna ville ha en inneboende flykting? DN konstaterade att en fjärdedel av svenskarna kunde tänka sig ha en flykting hemma hos sig. Det är nu ni behövs!
Var det inte hela 70 stycken som hade anmält sig som frivilliga? Varav en del blivit ratade som "fodervärdar".
(Avd. Put your money where your face is )
Citera
2016-11-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ja vad bra. Är det centrala hotell vi pratar om? Är det något hotell i nårheten av Henrik Schyffert?

Inga hotell i vårt kvarter...visst finns Dalagatan Hostel mitt emot ICA..men det är mest förvirrade vänster backpackers och fattiga turister (riktiga...inga lycksökare). Södra Vasaparken är så skönt ren
Citera
2016-11-28, 21:48
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Oftast har de avtal med hotellen, så har hotellet 1 rum för t.ex, 350kr/natt så betalar migrationsverket 1/4 del av vad det egentligen kostar, alltså ca. 87kr/natt.

Men då hs r det ju gällt hotell som ligger i småstäder/höglandet där det inte så så mkt turism under vinterhalvåret..

Dock vet jag inte hur det ser ut i Stockholmsområdet förutom att de inte kunnat bygga upp tillfälliga modulhus någonstans p.g,a protester från boende i närheten.
Det hade varit en billigare lösning, men eftersom de nu inte fått bygga sådana har de inte mkt kvar att välja mellan.

Antar att det gäller de boenden som t.ex Täby, Danderyd avvisat.
Vidrigt att de två rikaste delarna av sthlm inte kan ta sitt ansvar.

Sen när hittade du ett hotellrum för 350:-/natt? Priserna börjar väl ändå på runt 700:- upp till 3-4000:-/natt. Naturligtvis kan man förhandla till sig storavtalsrabatt.

Personligen skulle jag aldrig boka in mig på ett hotell som jag vet har använts som flytkingboende - för att tala om att köra sitt varumärke i botten
Citera
2016-11-28, 21:56
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Sen när hittade du ett hotellrum för 350:-/natt? Priserna börjar väl ändå på runt 700:- upp till 3-4000:-/natt. Naturligtvis kan man förhandla till sig storavtalsrabatt.

Personligen skulle jag aldrig boka in mig på ett hotell som jag vet har använts som flytkingboende - för att tala om att köra sitt varumärke i botten

Detta gällde som sagt småstäd kring höglandet, småland.
Där de hade boende på 1 våning av hotellet. Bodde då på våningen under och märkte inte av dom någonting, de betedde sig som helt vanliga hotellgäster.

Just nu sitter jag på ett hotell, där kostade ett rum 1250/natt, så visst är det skillnad.
Citera
2016-11-28, 22:02
Medlem
Citat:
Oftast har de avtal med hotellen, så har hotellet 1 rum för t.ex, 350kr/natt så betalar migrationsverket 1/4 del av vad det egentligen kostar, alltså ca. 87kr/natt.

Men då hs r det ju gällt hotell som ligger i småstäder/höglandet där det inte så så mkt turism under vinterhalvåret..

Dock vet jag inte hur det ser ut i Stockholmsområdet förutom att de inte kunnat bygga upp tillfälliga modulhus någonstans p.g,a protester från boende i närheten.
Det hade varit en billigare lösning, men eftersom de nu inte fått bygga sådana har de inte mkt kvar att välja mellan.

Låt lycksökarna betala sina egna rum! Dessa är inte personer som flyr för sina liv, som Lövijn sa i lördagsintervjun, utan personer som vill leva arbetsfritt mot bidrag i evigheters evighet. På skattebetalarnas evigt sinande kassor.
Citera
2016-11-28, 22:05
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Detta gällde som sagt småstäd kring höglandet, småland.
Där de hade boende på 1 våning av hotellet. Bodde då på våningen under och märkte inte av dom någonting, de betedde sig som helt vanliga hotellgäster.

Just nu sitter jag på ett hotell, där kostade ett rum 1250/natt, så visst är det skillnad.

Vilken vettig människa vill inkvartera sig på samma boende som en eventuell utvisningshotad ( ta bara knivhuggningen på IKEA, eller boendet för "ensamkommande" i Mölndal där en ur personalen blev dödad). Skulle inte vilja att någon smög upp till min dörr på hotellet som jag betalat 1000K för/natt för att få "credit" som "godhetsknarkare". Hoppas det slutar riktigt illa för dig.
Citera
2016-11-28, 22:05
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
jag röstar gärna för flyktingar och folk som söker asyl. inga som helst problem.
Det jag inte vill betala för är utbildning och sjukvård för människor som är nazister och till deras barn.
De lever idag på bidrag, samtidigt som de fått skola, vård och omsorg sen de var barn. Miljontals kronor som kastas bort på bittra sorgliga "människor", som om det finns en kryssruta för nazisas så kommer jag klicka i den och så får vi se hur många människor som gör likande.

Jasså, hushlittledarling förespråkar apartheid mot politiskt oliktänkande. Hur var det med värdegrunden och mänskliga rättigheter din tokiga vänsterflummare? Du ska veta att dina meningsmotståndare inte har så höga tankar om dig heller.

Självklart är det sanslöst att slösa samhällets resurser på lyxflyktingar. Om du hade något i skallen så skulle du förstå att det drabbar dig och dina avkommor i längden. Så långt tänker du inte för din sort menar att staten ska bekosta allt.
Citera
2016-11-28, 22:09
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Vilken vettig människa vill inkvartera sig på samma boende som en eventuell utvisningshotad ( ta bara knivhuggningen på IKEA, eller boendet för "ensamkommande" i Mölndal där en ur personalen blev dödad). Skulle inte vilja att någon smög upp till min dörr på hotellet som jag betalat 1000K för/natt för att få "credit" som "godhetsknarkare". Hoppas det slutar riktigt illa för dig.

Dra alla människor över en kam?

Jag är ingen godhetsknarkare, men att gå runt och vara rädd för alla människor för att 2st har mördat de senaste 2 åren låter jävligt jobbigt.

Hur överlever du dagen? med tanke på att det sker ca.100 mord /per år i Sverige.
Citera
2016-11-28, 22:11
Medlem
HC47s avatar
Citat:

Jag tror du har missat det där med hur svensk upphandling ser ut. Det är inte en chans i världen att Migrationsverket hur hotellrum för en fjärdedel av priset. Det är mer sannolikt att de betalar MER än normalpris. Kolla bara hur det brukar se ut när de hyr lägenheter för 30 000+ kr/månad per lägenhet.
Citera
2016-11-28, 22:17
Medlem
S.Kandals avatar
http://www.di.se/nyheter/klart-stock...for-nyanlanda/

”Ska man hitta bostäder på den här korta tiden som är kvar på året så är det hotell och vandrarhem eller sovsalsliknande lösningar som gäller”

Enligt de siffror som nämns bör det bli ca 50 000 kr/person, hoppas att denna siffra åtminstone är per år.
Senast redigerad av S.Kandal 2016-11-28 kl. 22:20.
Citera
2016-11-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Än sen då?
Det är ju bara skattemedel - tycker sosseriet..
Höj skatterna! - Allt under 100% skatt är orättvist.
Vi måste, annars kan vi inte förbli en "humanitär stormakt"!!

Kasta gärna ut lite pensionärer ur deras lägenheter också, de ska ju ändå snart dö.

Allt för nyadeln, det är bara att betala, svenne j-ar, ni har ju röstat för att ha det så!

Du tar munnen full.

Alliansen slog upp dörrarna till vårt land på vid gavel. Så de är inte ett jävla dugg bättre än det du kallar "sosseriet".

Men nu har ju 87% av de som röstade i riksdagsvalet fått som de ville. Bara att gratulera då till att politikerna höll sina löften.

Vi som redan för minst tio år sedan visste att detta skulle inträffa - är ohyggligt bedrövade över att vi hade rätt.

Svensken och dennes mentala låsning torde föräras ett eget kapitel i kommande historieskriving...
Citera
2016-11-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
http://www.di.se/nyheter/klart-stock...for-nyanlanda/

”Ska man hitta bostäder på den här korta tiden som är kvar på året så är det hotell och vandrarhem eller sovsalsliknande lösningar som gäller”

Enligt de siffror som nämns bör det bli ca 50 000 kr/person, hoppas att denna siffra åtminstone är per år.

Kostnaden är troligtvis inklusiv mat så jag tror vi kollar på ett månadsbelopp, alternativt den period som dom tror det tar för dom sökande att komma in på en riktig flyktingförläggning. Priset är garanterat inte per år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in