2016-11-27, 21:09
Medlem
Freixenets avatar
Jag skulle behöva lite tips om hur man byter termostatgivare för kylfläkten på min Audi A4 (B5).
Var sitter den? Behöver man tappa av kylvätskan för att byta den? Andra saker man bör tänka på när man ger sej på detta projekt?
Citera
2016-11-27, 22:17
Medlem
TeEsErs avatar
Vilken motor har du?

/T
Citera
2016-11-27, 22:32
Medlem
Min gissning är att den sitter längst bak och högt upp. Brukar vara väldigt trångt att byta termostatgivaren och få dit en ny. Byt alltid clipsen om det skall vara en sån och o-ring

Edit: Liknande placering som den här motorn https://www.youtube.com/watch?v=rkVmgJJAE0M
kan sitta lite längre ner och på sidan.

Ej tappa ur vatten, det kommer att rinna lite grand under bytesprocessen men kolla noga efter läckage efter byte så att o-ringen sitter i rätt och givaren fast. Du får givetvis efterfylla med glykol och vatten men rör sig knappt om en 0,5 1 liter
Senast redigerad av h-user 2016-11-27 kl. 22:37.
Citera
2016-11-28, 08:22
Medlem
Freixenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Vilken motor har du?

/T
1.6 liter, 74 kW, ADP/AHL
Citera
2016-11-28, 08:24
Medlem
Freixenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Min gissning är att den sitter längst bak och högt upp. Brukar vara väldigt trångt att byta termostatgivaren och få dit en ny. Byt alltid clipsen om det skall vara en sån och o-ring

Edit: Liknande placering som den här motorn https://www.youtube.com/watch?v=rkVmgJJAE0M
kan sitta lite längre ner och på sidan.

Ej tappa ur vatten, det kommer att rinna lite grand under bytesprocessen men kolla noga efter läckage efter byte så att o-ringen sitter i rätt och givaren fast. Du får givetvis efterfylla med glykol och vatten men rör sig knappt om en 0,5 1 liter
Tack. Ja ser ju lite trångt ut på videon, men helt görbart ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in