2016-11-26, 11:23
Medlem
TarzansFarsas avatar
En moské Stockholm ska ha blivit nerklottrat med hakkors och smällare inkastade genom fönstren vid 8.00 tiden.

Det ska ha också stått ''död åt muslimer'' på väggen.

Finns inga vittnesuppgifter. Livesänding hos AB är i full rulle och denna incident kom som en skänk från ovan efter en tuff vecka för dom.

Här är mina tre spekulationer angående GM

Kan vara Nazister som låg bakom detta.

Eventuellt kan det vara Vänsterslabb som klottra hakors på moskén i hopp om att få ett nytt slagträ att använda.

Kan också vara muslimer själva som klottra hakkors och kasta in smällare i hopp om att eventuellt få ett saftigt skadestånd till Moskén för hets mot folkgrupp och skadegörelse.
Senast redigerad av TarzansFarsa 2016-11-26 kl. 11:36.
Citera
2016-11-26, 11:32
Medlem
Jo, det är väl en kamp mellan muslimer och nazister. Båda vill väl ha världsherravälde och ser andra gupper som smuts.
Citera
2016-11-26, 11:33
Medlem
Ännu ett försök av de själva att ses om offer?
Citera
2016-11-26, 11:34
Medlem
LaScalas avatar
2016-11-26 07:58, Skadegörelse, Stockholm
Bredängstorget. Skadegörelse på moské.

Polis beordrades till platsen efter uppgifter om att smällare kastats in i lokalen samt att hakkors och rasistiska uttryck skrivits på fasaden. Lokalen öppen för morgonbön.

Det finns inga uppgifter om att några iakttagelser avseende förövare gjorts.

Anmälan om skadegörelse och hets mot folkgrupp upprättad.

Organisation
Polisen Stockholms län
Syd
Text: Sven-
Citera
2016-11-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Anmälan om skadegörelse och hets mot folkgrupp upprättad.

Vad för folkgrupp? Är muslimer en folkgrupp?
Citera
2016-11-26, 11:47
Medlem
Newas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
En moské Stockholm ska ha blivit nerklottrat med hakkors och smällare inkastade genom fönstren vid 8.00 tiden.

Det ska ha också stått ''död åt muslimer'' på väggen.

Finns inga vittnesuppgifter. Livesänding hos AB är i full rulle och denna incident kom som en skänk från ovan efter en tuff vecka för dom.

Här är mina tre spekulationer angående GM

Kan vara Nazister som låg bakom detta.

Eventuellt kan det vara Vänsterslabb som klottra hakors på moskén i hopp om att få ett nytt slagträ att använda.

Kan också vara muslimer själva som klottra hakkors och kasta in smällare i hopp om att eventuellt få ett saftigt skadestånd till Moskén för hets mot folkgrupp och skadegörelse.

Har du källan på att det det var nazist som stod bakom detta? Ska vi sitta här å spekulera kan jag ckså dra en. Det kan ha varit en Miljöpertist i 65 års oldern
Citera
2016-11-26, 11:50
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newa
Har du källan på att det det var nazist som stod bakom detta? Ska vi sitta här å spekulera kan jag ckså dra en. Det kan ha varit en Miljöpertist i 65 års oldern

Nej jag har inte källa på det men när hakkors klottras så brukar det vara anhängare till nazismen eller människor som tycker det är tufft att vara kontroversiella.
Citera
2016-11-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cqo
Vad för folkgrupp? Är muslimer en folkgrupp?
Beror på. Många inom juridiken är av den uppfattningen. Södertärn tingsrätt tycker det t. ex.
Citat:
Tingsrätten konstaterar att muslimer som grupp omfattas av bestämmelsen om hets mot folkgrupp på grund av deras trosbekännelse. Det framgår redan av bestämmelsens ordalydelse.
Citera
2016-11-26, 11:52
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Frågan är väl om dom är folk ens?

Jadu, känns lite oklart i den frågan faktiskt...
Citera
2016-11-26, 11:54
Medlem
Är det någon som kan åka förbi mosken och kolla är det här sant? Jag nämligen tror inte för att det finns inte några bilder om hakkors osv..
Citera
Medlem
Newas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Nej jag har inte källa på det men när hakkors klottras så brukar det vara anhängare till nazismen eller människor som tycker det är tufft att vara kontroversiella.

du hare en poäng eller. men man ska inte dra alla över en kam
Citera
Bannlyst
Men muslimer är ju de största nazisterna som finns, det är ingen hemlighet. Varför skulle någon nazist klottra solguds ikonen på en moské? Känns som något en musse gjort själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in