2016-11-25, 23:22
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
99% övertygad om att han inte var den som startade bråket. Alla har rätt att försvara sig!

Att någon anmäler honom för ett eller annat borde inte leda till avstängning från ett mandat i Sveriges riksdag. Sjukt.

Ska man kunna starta bråk med en förtroendevald och sedan följa upp med en anmälan och på så sätt få honom avstängd från sin förtroendepost? Då har man lämnat alla makt till gatans parlament.

F ö känns Ekeroths lite för mycket politiker och ränkspelare för att jag ska tycka om dem.
Det handlar ju också om att titta på tidigare händelser för att kunna få en bild om hur Kent är. Då kan man knappast säga att han har rent mjöl i påsen.
Citera
2016-11-26, 01:52
Medlem
Hoppas killen blir utkastad. Då får vi en mindre Israelälskare i partiet som vill sälja Sverige till Israel.

Alltid kul och titta på alla SD-försvarare i denna tråd. Kent Ekeroth skulle kunnat gå fram och klippt till er farmor, ni hade endå förlåtit och försvarat honom.
Citera
2016-11-26, 08:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
På vilket sätt menar du att han inte sköter sitt politiska uppdrag?

Står man berusad i en krogkö kl 3 på en torsdagsmorgon några timmar innan han skall vara på jobbet så företräder han inte mig som väljare.

Jag har förresten kollat upp om han gick till jobbet den dagen, det gjorde han inte, trots att han bor bara några hundra meter från sin arbetsplats (dvs mitt i Gamla Stan).

Jag antar att du också röstade SD 2014, tycker du att han på detta sätt representerar dig bra?
Citera
2016-11-26, 08:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Jag känner inte Kent och hans relationsstatus, men övriga kanske har en familj att komma hem till?
Är Kent singel så kan jag mycket väl förstå krogbesöken. Kanske behöver han varva ner efter en hektisk arbetsdag, vad vet jag? Det jag vet är att det saknar betydelse om varför han stod i en krogkö.

Känner du till Kents arbetsschema? Det gör i alla fall inte jag.

Jämförelsen visar att alla Sverigedemokrater är utsatta.

Edit: Vi delar inte uppfattning om Kent. Vänta tills utredningen är färdig, då kan du peka finger.

V fan snackar du om? Vad skulle en familj (vilket Kent inte har) ha att göra med att han står i en krogkö några timmar innan han skall vara på sin arbetsplats att göra?

Varva ner är en sak, att supa kl 3 på en morgon några timmar innan jobbet (som han inte ens gick till) är en annan sak.

Jag kan inte hans arbetsschema i detalj, men jag har talat med människor på hans arbetsplats och jag vet med säkerhet att han skulle vara på jobbet på torsdagen och inte var det. Tycker du att det är bra?
Citera
2016-11-26, 09:35
Medlem
JanTalibans avatar
Jag är ytligt bekant med Kent (jag HAR tex festat med honom). Jag kan vittna om att han är häpnadsväckande ointresserad av fylleri. (Inte ens på ”järnrörsnatten”, där syftet var att brutalsupa, kan Kent beskrivas som okontrollerat berusad.)

Ändå ser man sida upp och sida ner med folk som vittnar om hur skitfull Kent är. Finns det sidor hos Kent som jag har missat, eller är Flashback nedlusat av falskvittnare?

Örfilen, måste jag dock erkänna, kan nog tyvärr vara i linje med Kents sämre sidor; hätskhet och brist på självkritik.

Hans mani på att umgås med folk – dygnet runt – behöver väl inte vara så himla dåligt, ”opassande för en riksdagsledamot”, osv, som många vill påstå? Det är väl i så fall lika olämpligt med riksdagsmän som ska stifta lagar, tex om alkohol, som aldrig någonsin själva ”varit i farten”?
Citera
2016-11-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
eller är Flashback nedlusat av falskvittnare?

Svar, ja. De var inte ens där när det hände utan fabulerar friskt.
Senast redigerad av hogwild 2016-11-26 kl. 09:53.
Citera
2016-11-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
V fan snackar du om? Vad skulle en familj (vilket Kent inte har) ha att göra med att han står i en krogkö några timmar innan han skall vara på sin arbetsplats att göra?

Varva ner är en sak, att supa kl 3 på en morgon några timmar innan jobbet (som han inte ens gick till) är en annan sak.

Jag kan inte hans arbetsschema i detalj, men jag har talat med människor på hans arbetsplats och jag vet med säkerhet att han skulle vara på jobbet på torsdagen och inte var det. Tycker du att det är bra?

Vad av det jag skriver är det du inte förstår?

Har man en familj så vill man troligen hellre hem till den än att gå på krogen o hänga med några polare.
Eftersom Kent (enligt din utsago) är singel så vad har han att komma hem till då? En tom lägenhet är kanske inte så uppmuntrande att komma hem till. Då är en öl på en krog/pub mer lockande, att träffa vänner helt enkelt.

Är det någon som vet med säkerhet Kents berusningsgrad? Hade han tagit en öl eller tio öl?
Han kanske hade svårt att sova o bestämde sig för att träffa någon på krogen?
Man kan bara spekulera i vad han gjorde där. Men det saknar ändå relevans. Sverige är ett fritt land och man får gå och komma hur man vill.

Om du inte känner till Kents arbetsschema så kanske du inte ska uttala dig så självsäkert om att han skulle varit på plats under torsdagen.
Även jag kan påstå att jag talat med "människor på hans arbetsplats" om att han skulle arbeta hemifrån denna dag.
Se, en anonym person hävdar en sak, är det sant för det? Troligen inte.
Citera
2016-11-26, 11:19
Medlem
Citat:
Står man berusad i en krogkö kl 3 på en torsdagsmorgon några timmar innan han skall vara på jobbet så företräder han inte mig som väljare.

Jag har förresten kollat upp om han gick till jobbet den dagen, det gjorde han inte, trots att han bor bara några hundra meter från sin arbetsplats (dvs mitt i Gamla Stan).

Jag antar att du också röstade SD 2014, tycker du att han på detta sätt representerar dig bra?

Riksdagsledamöter har den förmånen att de inte behöver befinna sig på sin arbetsplats, utan de kan arbeta hemifrån.
Jag känner inte till Kents arbetsschema så jag kan inte uttala mig var han skulle ha befunnit sig en viss dag.
Så länge Kent sköter sitt arbete har jag inga synpunkter på var han befinner sig kl 03 en onsdagsnatt.
Har du några belägg för att han missköter sina arbetsuppgifter?

Jag tycker Kent sköter sig alldeles utmärkt i de debatter som sänds i SVT.
Jag tycker även han har många bra idéer.
Jag har förtroende för att ledningsgruppen håller koll på om någons arbetsuppgifter inte blir utförda och agerar efter det.
I övrigt så väntar jag på utredningen innan jag har någon annan åsikt.
Citera
2016-11-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår

Hur menar du nu?

Vilken del av meningarna är det du inte förstår? Kanske jag kan klargöra det för dig om du specificerar dig mer.
Citera
2016-11-26, 12:33
Medlem
Citat:
Jo, men det är bara Kent som har detta problem på krogen ggång på gång på gång på gång? Vem annan SD:are har blivit anmäld för misshandel i en krogkö kl 3 på en morgon några timmar innan ghan skall vara på jobbet?

Hur kan du ens jämföra det med vad som hänt Jomshof och andra SD:are?

Riksdagsmän har inga fasta tider då dom skall inställa sig på jobbet. De har rätt att arbeta hemifrån.
Citera
2016-11-26, 12:42
Medlem
Kent Ekeroth har fortfarande kvar sin plats i riksdagen. Det enda som har hänt är att Ekeroth inte representerar SD i justitieutskottet under utredningens gång, som tar cirka två veckor.
Det enda som händer är att en suppleant tillfälligt tar över Ekeroths ordinarie plats i utskottet.
Citera
2016-11-26, 12:59
Medlem
SD kanske kan ge Ekeroth ännu en chans till bot och bättring. Skicka honom på en i sammanhanget adekvat kurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in