Citat:
Ursprungligen postat av
Plebeii
Är det bara jag som börjar bli lite orolig med Jesper Jansson vid rodret? Tycker hans intresse för att spendera pengar börjar märkas.
Tydligen är Aidoo-pengarna slut och det enda av värde vi fick för det var Svendsen (vill minnas att det ryktatdes om att han kostade 4 mkr). Krusnell kan inte kostat mycket. Troligtvis kostade i så fall Tankovic väldigt mycket och han gör ju ingen glad.
Sen verkar han omförhandla kontrakt för att ge duktiga spelare högre lön. Är det kutym att göra så? Visst har Junior redan fått löneförhöjning eller minns jag fel?
Ska erkänna att jag inte lyssnade så noggrant när han var med i 3-5-2-podden men visst vill han ha kortare beslutsvägar, alltså (som jag tolkade det) att endast sportchef och tränare ansvarar för värvningar? Det skulle ju onekligen bli lättare att köpa dyra spelare då.
Uppfattade det också som att han var ganska anti att lyfta upp och ge akademispelare chansen?
Hoppas att inte bufferten som Mats sparade ihop ska spenderas nu.
Hade jag varit Bajare hade jag varit lite orolig efter att ha lyssnat på den pod:en. Ska 2018 bli som ni spelade i slutet av 2017? Vad kan vi vänta oss 2018, bättre placering än 2017, övre halvan, eurooa, guld....? Hur ska ni spela?
- En långsiktighet är viktig.
- Vart ska ni långsiktigt?
- Vet inte.
Det är väl ok att inte vilja svara, men varför då vara med i en sådan pod?