2017-12-01, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Oj, Piotr Johansson till Göteborg? Hoppades att Wesström och AIK hade ögonen på honom som ett alternativ till Sundgren beroende på hans situation men Mats Gren och Göteborg verkar fortsätta ta bättre beslut än på länge. Johansson hade ju Poya Ashbaghi som tränare i Gefle, är nog en stor anledning.

Har du en källa på Piotr Johansson?

Läste bara på något forum om dessa 3 namn. Kommer inte håg var.
Johansson 3 mål och 11 ass som ytter.
Hummet 12 mål och 3 ass. Låter som att detta kan vara bra värvningar. Om dom nu går hem.
Citera
2017-12-01, 01:38
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Oj, Piotr Johansson till Göteborg? Hoppades att Wesström och AIK hade ögonen på honom som ett alternativ till Sundgren beroende på hans situation men Mats Gren och Göteborg verkar fortsätta ta bättre beslut än på länge. Johansson hade ju Poya Ashbaghi som tränare i Gefle, är nog en stor anledning.

Har du en källa på Piotr Johansson?
https://www.expressen.se/gt/sport/ifk-goteborg-ute-efter-talangduon/
Citera
2017-12-01, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Läste bara på något forum om dessa 3 namn. Kommer inte håg var.
Johansson 3 mål och 11 ass som ytter.
Hummet 12 mål och 3 ass. Låter som att detta kan vara bra värvningar. Om dom nu går hem.

Och detta i ett bottenlag som Gefle dessutom.
Nu blir jag inte lyrisk över dessa grabbar men det känns iaf bra att Poya har grym koll på grabbarna efter sin tid där och det är ju utvecklingsbara killar iaf.

Nu har det ju iofs ryktats ett tag men det verkar ju av diverse instagram-kommentarer att döma som om Rieks nu tveklöst lämnar. Jakob Ankersen hade skrivit något om det iaf och Rieks kontrakt går ju ut, så det är ju snarare så att vi inte ansett det värt att förlänga.
Det känns lite som en skilsmässa där vi första var ett otroligt fint kärlekspar men att vi efterhand mer och mer "bara" övergått till vänner så det är lika bra att skiljas.
Citera
2017-12-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Och detta i ett bottenlag som Gefle dessutom.
Nu blir jag inte lyrisk över dessa grabbar men det känns iaf bra att Poya har grym koll på grabbarna efter sin tid där och det är ju utvecklingsbara killar iaf.

Nu har det ju iofs ryktats ett tag men det verkar ju av diverse instagram-kommentarer att döma som om Rieks nu tveklöst lämnar. Jakob Ankersen hade skrivit något om det iaf och Rieks kontrakt går ju ut, så det är ju snarare så att vi inte ansett det värt att förlänga.
Det känns lite som en skilsmässa där vi första var ett otroligt fint kärlekspar men att vi efterhand mer och mer "bara" övergått till vänner så det är lika bra att skiljas.
Helt rätt att Sören går. Blåvitt måste se framåt och utvecklas. Hitta nya vägar och spelare.
Citera
2017-12-01, 11:34
Medlem
Quiz till blåvita: Piotr Johansson är uppvuxen i Skurup, var hamnar man om man kör norrut från Skurup?

För övrigt så deltog Piotr i svt-programmet Blågula Drömmar för ett gäng år sedan. Finns kanske på nätet någonstans.
Citera
2017-12-01, 14:18
Medlem
Plebeiis avatar
Är det bara jag som börjar bli lite orolig med Jesper Jansson vid rodret? Tycker hans intresse för att spendera pengar börjar märkas.

Tydligen är Aidoo-pengarna slut och det enda av värde vi fick för det var Svendsen (vill minnas att det ryktatdes om att han kostade 4 mkr). Krusnell kan inte kostat mycket. Troligtvis kostade i så fall Tankovic väldigt mycket och han gör ju ingen glad.

Sen verkar han omförhandla kontrakt för att ge duktiga spelare högre lön. Är det kutym att göra så? Visst har Junior redan fått löneförhöjning eller minns jag fel?

Ska erkänna att jag inte lyssnade så noggrant när han var med i 3-5-2-podden men visst vill han ha kortare beslutsvägar, alltså (som jag tolkade det) att endast sportchef och tränare ansvarar för värvningar? Det skulle ju onekligen bli lättare att köpa dyra spelare då.

Uppfattade det också som att han var ganska anti att lyfta upp och ge akademispelare chansen?

Hoppas att inte bufferten som Mats sparade ihop ska spenderas nu.
Citera
2017-12-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Är det bara jag som börjar bli lite orolig med Jesper Jansson vid rodret? Tycker hans intresse för att spendera pengar börjar märkas.

Tydligen är Aidoo-pengarna slut och det enda av värde vi fick för det var Svendsen (vill minnas att det ryktatdes om att han kostade 4 mkr). Krusnell kan inte kostat mycket. Troligtvis kostade i så fall Tankovic väldigt mycket och han gör ju ingen glad.

Sen verkar han omförhandla kontrakt för att ge duktiga spelare högre lön. Är det kutym att göra så? Visst har Junior redan fått löneförhöjning eller minns jag fel?

Ska erkänna att jag inte lyssnade så noggrant när han var med i 3-5-2-podden men visst vill han ha kortare beslutsvägar, alltså (som jag tolkade det) att endast sportchef och tränare ansvarar för värvningar? Det skulle ju onekligen bli lättare att köpa dyra spelare då.

Uppfattade det också som att han var ganska anti att lyfta upp och ge akademispelare chansen?

Hoppas att inte bufferten som Mats sparade ihop ska spenderas nu.
Hade jag varit Bajare hade jag varit lite orolig efter att ha lyssnat på den pod:en. Ska 2018 bli som ni spelade i slutet av 2017? Vad kan vi vänta oss 2018, bättre placering än 2017, övre halvan, eurooa, guld....? Hur ska ni spela?
- En långsiktighet är viktig.
- Vart ska ni långsiktigt?
- Vet inte.

Det är väl ok att inte vilja svara, men varför då vara med i en sådan pod?
Citera
2017-12-01, 22:59
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hade jag varit Bajare hade jag varit lite orolig efter att ha lyssnat på den pod:en. Ska 2018 bli som ni spelade i slutet av 2017? Vad kan vi vänta oss 2018, bättre placering än 2017, övre halvan, eurooa, guld....? Hur ska ni spela?
- En långsiktighet är viktig.
- Vart ska ni långsiktigt?
- Vet inte.

Det är väl ok att inte vilja svara, men varför då vara med i en sådan pod?
Tycker ändå det framgick att vi ska spela ungefär som vi gjorde i bortamatchen mot Örebro och slåss om europaplats. Jag saknar dock en röd tråd och får inte riktigt känslan av att klubben är i harmoni. Tror det kan bli stökigt om 2018 floppar.
Citera
2017-12-02, 08:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Helt rätt att Sören går. Blåvitt måste se framåt och utvecklas. Hitta nya vägar och spelare.

Helt rätt. Han har varit bra även iår men det har ändå gått ner sig en del. Givetvis påverkar hela lagets prestation även honom men det är verkligen rätt tid att "skiljas" nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Quiz till blåvita: Piotr Johansson är uppvuxen i Skurup, var hamnar man om man kör norrut från Skurup?

För övrigt så deltog Piotr i svt-programmet Blågula Drömmar för ett gäng år sedan. Finns kanske på nätet någonstans.

Det beror på hur långt man kör men det finns väl nån besöksparkering i närheten av treriksröset antar jag?
Det skall bli intressant vad vi plockar in under vintern. Nystarten bör märkas även om vi tar en förlängning med MSD som verkar nära. Det blir en billig backup på såväl hb som mitten. Han kommer ju inte direkt gnälla på utebliven speltid heller.
Citera
2017-12-02, 09:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vore kul med Brännström i allsvenskan av den enkla anledningen att de två antagligen står för samma skola av fotboll men nu ytterst tveksamt är vänner och därmed kan stå för en del rivalitet. Brännström i Häcken vore ju coolt men Häcken borde nog gå för det säkra valet i Jörgen Lennartsson.

Sveriges vassaste tränarhjärna, han brinner verkligen för fotboll och tittar på otroligt mycket "maccher".
Jag tror faktiskt inte det. Du är medveten om att Lennartsson redan varit i Häcken, eller? Dom har nog rätt bra koll på honom, och om det är något dom vill ha eller ej.

Jag tror nog Brännström helt klart är ett alternativ där.
Citera
2017-12-02, 09:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tror faktiskt inte det. Du är medveten om att Lennartsson redan varit i Häcken, eller? Dom har nog rätt bra koll på honom, och om det är något dom vill ha eller ej.

Jag tror nog Brännström helt klart är ett alternativ där.

Jag var en aning sarkastisk.
Citera
2017-12-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Tycker ändå det framgick att vi ska spela ungefär som vi gjorde i bortamatchen mot Örebro och slåss om europaplats. Jag saknar dock en röd tråd och får inte riktigt känslan av att klubben är i harmoni. Tror det kan bli stökigt om 2018 floppar.
- Hur ska ni spela 2018?
- Vet inte.
- Det såg bra ut mot Örebro bort, ska ni in spela så?
- Jo, så ska vi spela
😉

Följdfrågan som inte ställdes.
- Varför spelade ni bara en match (mot Örebro borta) som ni skulle spela?
- Vi jobbar som att Jakob ska vara kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in