2017-02-08, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om vi bortser från utflykten till Serie B så verkar han mest ha hållit till i lägre divisioner i Kroatien. Under tiden i Hajduk Split verkar han främst ha huserat i B-laget.

Dessutom en tung skada bakom sig från tiden i Pescara. Pajat ledbandet på höger sida, samt problem med menisken på samma sida. Men av det lilla jag läst så verkar han vara ganska offensivt lagd då han startade karriären som yttermitt.

Citat:
Ni tackade väl nej på grund av hans ekonomiska anspråk?

Verkar så, har faktiskt inte jättekoll på alla turer fram och tillbaka. Annars kan jag säga så här, hade jag velat ha honom i laget, ja. Till det priset som det ryktats om, nej.
Citera
2017-02-08, 16:19
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Stökig chansvärvning av BW. Fler östeuropéer till Gnaget!

Koppling till försäljningen av Isak? Långskott kanske, men inte helt otänkbart att jugge-agenten slängde in lite tips som en bonus.

"Testa honom, han har det i sig, är billig, kan lyckas"
Citera
2017-02-08, 16:24
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Koppling till försäljningen av Isak? Långskott kanske, men inte helt otänkbart att jugge-agenten slängde in lite tips som en bonus.

"Testa honom, han har det i sig, är billig, kan lyckas"
Acke ska ha sett honom live flertalet gånger enligt AIK play men med det skrivet behöver du inte vara fel ute. Låg risk för Gnaget med en förhoppning om att träffa rätt, jag gillar det! Sen är det skamligt få balkanboys i AIK, hoppas det blir ändring nu i och med detta
Citera
2017-02-08, 16:38
Avslutad
Jag skulle gärna se Källström i Häcken men inte om han blir för dyr, vilket verkar vara fallet. Det är väl inte så förvånande egentligen med tanke på att han valde pengarna i en "skitklubb" som Grasshoppers istället för att vända hem när han lämnade Spartak. Det är knappast en gubbe som har några större känslor för vare sig Häcken eller DIF.
Citera
2017-02-08, 16:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Mycket bitterhet från MFF-fansen över att deras forna lagkapten gått till Bajen tydligen...

Inte det minsta, jag är glad att han inte kom till MFF. Likadant med Thern de platsar inte i MFF f.n.
Citera
2017-02-08, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Försökt Google translata en text om honom. Stor talang i juniorleden, trasigt knä som förstörde Pescara-tiden, flopp i split och sen startat om i en ort med knappt 5000 invånare.

Tränat med AIK nu under Dubai-tiden. Jag litar på Acke! Och som du skriver, känns inte som ngn hög kostnad och ekonomisk risk för Gnaget

Nej, inte alls mycket info kring honom. Har försökt hitta ytterligare info på diverse sidor då jag kan språket men hittar tyvärr inget förutom det du redan skrivit.
Citera
2017-02-08, 16:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Inte det minsta, jag är glad att han inte kom till MFF. Likadant med Thern de platsar inte i MFF f.n.

Ni behöver väl en ny innermittfältare?
Citera
2017-02-08, 16:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ni behöver väl en ny innermittfältare?

Vi har Rakip, Lewicki, AC och Eikrem sedan tror jag att Svanberg skulle kunna spela där i kris.
Citera
2017-02-08, 16:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Vi har Rakip, Lewicki, AC och Eikrem sedan tror jag att Svanberg skulle kunna spela där i kris.

Rakip är sanslöst överskattad och är i mina ögon en ganska så medelmåttig spelare. Lewicki gjorde ingen glad förra säsongen och är på väg neråt snarare än uppåt. AC och Eikrem är dock utmärkta spelare men den sistnämnde är väl tänkt som en kantspelare?
Citera
2017-02-08, 17:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nej, inte alls mycket info kring honom. Har försökt hitta ytterligare info på diverse sidor då jag kan språket men hittar tyvärr inget förutom det du redan skrivit.

Denna korta artikel kanske innehåller nåt matnyttigt om du nu inte redan läst den. Google Translate hjälpte verkligen inte till...
Citera
2017-02-08, 17:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Rakip är sanslöst överskattad och är i mina ögon en ganska så medelmåttig spelare. Lewicki gjorde ingen glad förra säsongen och är på väg neråt snarare än uppåt. AC och Eikrem är dock utmärkta spelare men den sistnämnde är väl tänkt som en kantspelare?

Lewicki gör det han ska göra och gör det förbannat bra. Han är ingen spelfördelare utan en bollvinnare och en hälskavare. Rakip får lite speltid så jag tycker det är svårt att bedöma honom. Idag var han helt okej. Mycket fint instick till Bergets 1-0.
Varför Eikrem ska vara kantspelare förstår jag inte riktigt då han oftast viker in för att öppna för Anton.
Jag är en stor vän av 3-5-2 och jag tror att Eikrem skulle göra sig bra som innermitt där.
Citera
2017-02-08, 17:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Lewicki gör det han ska göra och gör det förbannat bra. Han är ingen spelfördelare utan en bollvinnare och en hälskavare. Rakip får lite speltid så jag tycker det är svårt att bedöma honom. Idag var han helt okej. Mycket fint instick till Bergets 1-0.
Varför Eikrem ska vara kantspelare förstår jag inte riktigt då han oftast viker in för att öppna för Anton.
Jag är en stor vän av 3-5-2 och jag tror att Eikrem skulle göra sig bra som innermitt där.

Ett innermittfält bestående av Christiansen, Eikrem och Thern hade väl smakat mumma? Som sagt, Lewicki är inte lika bra som tidigare. Han verkade oerhört bekväm och nonchalant mer än en gång förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in