2016-11-22, 21:35
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Kan man blockera mail så den som skickar får ett automatiskt genererat meddelande att adressen inte är i bruk eller liknande?
Vill slippa se mailet ens från en viss firma. Lurendrejare från estland som bråkar och bråkar.

Kanske skall man inte blocka från klienten t. ex outlook utan gå in på själva mailen. Dvs. gmail om man har en gmailadress? Gå till roten så att säga?
Citera
2016-11-22, 21:37
Medlem
Sätt upp en regel att det direkt ska hamna i skräppost från den specifika domänen?
Citera
2016-11-22, 21:43
Medlem
Går nog inte blockera personen om du inte äger mailservern men du kan ju filtrera bort det som spam/skräppost
Citera
2016-11-22, 21:51
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteelektrikeriaf
Går nog inte blockera personen om du inte äger mailservern men du kan ju filtrera bort det som spam/skräppost

Det skulle ju klart vara fetast om de direkt fick ett svar att deras mail studsade.
DÅ blir de ju dissade utan att jag ens vet att de skickat.
Citera
2016-11-22, 21:52
Medlem
WhaleMales avatar
Man skulle ju kunna fejka det också oh skicka ett svar som ser ut som de man får när man skickar till en ogiltig adress, men man kan ju inte sitta vid mailen 24/7...
Citera
2016-11-23, 01:52
Medlem
RingInteSnutens avatar
1. Logga in direkt på gmail via webben.
2. I sökrutan skriv in domänen det gäller.
3. Det kommer nu dyka upp en liten pil längst till höger i sökrutan, klicka där.
4. Längst ner i högra hörnet kommer det finnas en länk: Create filter for this search (jag har mitt konto inställt på engelska, men du kommer se vad jag menar).
5. Skapa ett filter

Personligen skulle jag ha vidarebefodrat det tillbaka till dom, och sedan automatiskt radera det.

Lycka till!
Citera
2016-11-23, 16:33
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
1. Logga in direkt på gmail via webben.
2. I sökrutan skriv in domänen det gäller.
3. Det kommer nu dyka upp en liten pil längst till höger i sökrutan, klicka där.
4. Längst ner i högra hörnet kommer det finnas en länk: Create filter for this search (jag har mitt konto inställt på engelska, men du kommer se vad jag menar).
5. Skapa ett filter

Personligen skulle jag ha vidarebefodrat det tillbaka till dom, och sedan automatiskt radera det.

Lycka till!

Grymt svar!! Tusen tack mannen!

Hur gör man det senare du sa?
"Personligen skulle jag ha vidarebefodrat det tillbaka till dom, och sedan automatiskt radera det.
"
Citera
2016-11-24, 23:26
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Grymt svar!! Tusen tack mannen!

Hur gör man det senare du sa?
"Personligen skulle jag ha vidarebefodrat det tillbaka till dom, och sedan automatiskt radera det.
"

Sorry för sent svar, sitter bara här när jag är på kneget.

På engelska står det "Forward it add forwarding address.
Klicka i där och lägg till deras e-mail address som forwarding.
Citera
2016-12-05, 19:29
Medlem
Vilken mailtjänst använder du? Lättare att blocka på servern, så slipper man blockera samma adress flera ggr. Vet inte om blockeringar i t.ex. thunderbird speglas till servern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in