Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 04:43
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Och det buffades lika snabbt som nu också...

Det buffades snabbare under nolltoleransen. "Blå målarna" kom också då.
Nu bor jag på pendel linje.
På min linje fanns det innan nolltoleransen , och en bit in på den, inte en enda vägg som var ren, folk körde över varandra för att det inte fanns plats.
Tills slut kördes alla bergen pga platsbrist.
Sedan när bergen var körda så sökte man sig till väggar som var långt i från spåret.
Det var fler stor crews som var aktiva samtidigt.

Sedan som av en slump blev alla gamla , samtidigt som nolltoleransen kom. Plus att det sattes upp bullerplank med träplankor som sög åt sig färgen. SOm gjorde det skittrist att måla på när färgen "försvann" om man inte rollade först.
Jag talar bara för mig själv , jag blev inte semi-inaktiv pga nolltoleransen utan för att mitt jobb liv, och andra kompisar utanför graffen tog över.
Varför de andra la ner vet jag inte.

Efter det buffades ALLT, och 24 timmars regeln infördes. Det i samma veva som Falk blev effektivare i sina olagliga spaningsuppdrag och olaglig kartläggning (med bilder och personuppgifter i ett olagligt arkiv), så yngre förmågor fortsatte inte i samma utstreckning som innan nolltoleransen.
På 90 talet hade vi både Falk och "Kontroll gruppen" anlitat av SL. Kontroll gruppen hade som inofficiell uppgift att spöa klottrare. Den gruppen lades ner när deras metoder uppdagades. Plus att klottrarna tröttnade och samlade ihop alla i Kontroll gruppen för att sedan övermanna dem med folk som låg i bakhåll, plus dem som lurade dit hela gruppen.

Idag körs det mer än under nolltoleransen, men inte alls på samma sätt som förr. Men och andra sidan är nolltoleransen borta igen, så kanske kommer det nya yngre crews och kör.
Nu är det ett gammalt crew som köttar, men på 90a talet var det 10 crews i samma klass som ett crew idag varav ett var Vandals In Motion.
Buffarna hann inte med att buffa.

Så nog kördes det mer och buffades ofta förr också.
Finns inte knappt insidor längre, det var tags från golv till tak, ibland inte en ren plats. Knappt utsidor (tags) heller bortsett från målningar.
__________________
Senast redigerad av 1988 2017-02-25 kl. 05:02.
Citera
2017-02-26, 09:13
  #134
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Nytt avsnitt uppe.
Vem fan är Orak?
Sätter igång och lyssnar nu......
Ytterligare en förväxt tonåring.
Citera
2017-02-27, 13:07
  #135
Avstängd
finns det ens några graffare som inte har knarkat bort alla sina hjärnceller?
Citera
2017-02-27, 14:06
  #136
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettyslinne
finns det ens några graffare som inte har knarkat bort alla sina hjärnceller?
Ja, dom som inte ställer upp i klotterpodden förutom Dasc änsålänge.
Citera
2017-03-15, 19:54
  #137
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bettyslinne
finns det ens några graffare som inte har knarkat bort alla sina hjärnceller?
tyvärr, när graffscenen i sthlm dog runt 2005 så dog deras hjärnceller också.
Citera
2017-03-16, 08:55
  #138
Medlem
skataskatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Ja, dom som inte ställer upp i klotterpodden förutom Dasc änsålänge.
glöm inte pike
Citera
2017-03-16, 09:54
  #139
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skataskata
glöm inte pike
Glömde kung gädda 😊👑
Citera
2017-03-30, 11:00
  #140
Medlem
fjolla666s avatar
En och en halv månad och inget nytt avsnitt.
Kanske är svårt att få tag på nya att intervjua med tanke på samlingen stolpskott som dragit ner programmet i sliten.
Apropå medverkande, är det någon som har psykos på insta? Shiiit vilka inlägg hon gör.
Hon kan fan inte må bra. Hon kommer inte leva många år till.
Citera
2017-03-30, 14:07
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
En och en halv månad och inget nytt avsnitt.
Kanske är svårt att få tag på nya att intervjua med tanke på samlingen stolpskott som dragit ner programmet i sliten.
Apropå medverkande, är det någon som har psykos på insta? Shiiit vilka inlägg hon gör.
Hon kan fan inte må bra. Hon kommer inte leva många år till.

Jo, nog svårt att få någon att ställa upp i kombination av att många målare nowdays kanske inte är de mest pålitliga personerna att bestämma träff med. Samtidigt så finns det ju många lite äldre målare som det är lite "allmänt" känt vilka dem är. Tänker främst på typ Irok, Sad, Ligisd, Leon, Marvel etc. Dessa har ju inget att förlora.

Håller med om att det inte verkar finnas mycket ljus i tunneln för fru psykos, samtidigt blir jag glad över att hon hela tiden gör sin grej och verkar nöjd med de liv hon lever. Äkta att inte anpassa sig efter de keffa samhället vi har idag!
Citera
2017-04-21, 04:52
  #142
Medlem
Xsylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
En och en halv månad och inget nytt avsnitt.

Ja det är för att för få personer har lyssnat igenom avsnittet med KING Spaq...Jag har hört att de vägrar att släppa de nya avsnitten förrän Spack-intervjuen har fått över 10000 spelningar..och man måste lyssna på hela avsnittet (utan att spola) annars registerars inte uppspelningen...så det är bara in och lyssna...

https://www.acast.com/klotterpodden/004---spack

Tillsammans når vi 100000 lyssningar, in & gör din plikt!
Citera
2017-04-24, 11:46
  #143
Avstängd
Kan vi alla vara överens om att Spaq avsnittet var peaken av klotterpodden?
Citera
2017-04-24, 16:57
  #144
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankmemesbro
Kan vi alla vara överens om att Spaq avsnittet var peaken av klotterpodden?
Närmare botten kan dom inte komma!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback