• 1
  • 2
2016-11-22, 14:26
Bannlyst
Jo, det är så att jag o min familj är kristna, men jag är ej så värst troende. Hur som haver så känner jag mig hatad överallt vart jag än går, pga den massiva invandringen och man läser titt som tätt nya ämnen om muslimer osvosv. Jag röstade på sd o kommer fortfarande rösta på sd. Så för o sammanfatta detta så känner jag att jag är känner mig hatad pga av många blickar av svenskar, liksom hat blickar.

Hur ska jag få detta att gå över?
Citera
2016-11-22, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KeepGrindingzy
Du gör oss alla en tjänst och åker tillbaka.

Fast nej..

Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Din posthistorik får mig att tro, nej veta, att du trollar. Snyggt försök dock!

Trollar ej dock.
Citera
2016-11-22, 15:09
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Jo, det är så att jag o min familj är kristna, men jag är ej så värst troende. Hur som haver så känner jag mig hatad överallt vart jag än går, pga den massiva invandringen och man läser titt som tätt nya ämnen om muslimer osvosv. Jag röstade på sd o kommer fortfarande rösta på sd. Så för o sammanfatta detta så känner jag att jag är känner mig hatad pga av många blickar av svenskar, liksom hat blickar.

Hur ska jag få detta att gå över?

Du skulle kunna bleka ditt hår och köpa tors-hammare som smycke att ha runt halsen.

Gå med i nån förening. Skaffa reko polare. Intressen? Skaffa söt hund. (ej pitbúll)
Citera
2016-11-22, 15:18
Medlem
smellyproofs avatar
Var extrovert och vissa att du står för västerländska värderingar så kommer "normalt folk" gilla dig och muslimer kommer gilla dig mindre.
Citera
2016-11-22, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du är inte Arab.

Vad är jag då? om jag inte är arab? Är ju från ett arab land dock. Fast vi är kristna.
Citera
2016-11-22, 15:38
Bannlyst
Hur många kristne araber finns det? Jag ser inget hot i dig som är kristen

Europa bör bara ge asyl till kristna mindretal, som förfölls på grund av sin tro....

http://www.dagen.se/dokument/100-kri...manad-1.100934
Citera
2016-11-22, 15:43
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Saken är att du hävdar att du är från Mellanöstern. Det är just där skon klämmer. Din religion spelar mindre roll, du är fortfarande en arab - med stor sannolikhet delar du och din "muslimska" granne likadana värderingar och kulturella skillnaderna är små. Det finns människor med muslimsk bakgrund som är helt vanliga människor, som har västerländska värderingar men kommer inte från MENA (som majoriteten av fb folket verkar tro). Så det ligger i ditt arabiska DNA inte i religionen. Jämför Rosengård där det bor en stor andel irakier med en muslimsk bakgrund kontra Södertälje där det bor en stor del kristna irakier / syrianer / assyrier whatever. Likheterna är slående. Skillnaderna är ytterst små.
Citera
2016-11-22, 16:21
Medlem
Koljarovs avatar
Jag ropar troll.

Kristna i mellanöstern kallar sig inte araber utan maroniter, kopter, syrianer eller assyrier m.m.
Vilket samfund tillhör din familj?...låt mig gissa svenska kyrkan och är helsvennar.
Citera
2016-11-22, 16:24
Medlem
SituationReports avatar
Luktar Svarab lång väg.
Citera
2016-11-22, 16:25
Medlem
Det finns tyvärr en utbredd Islamofobi i Sverige idag. Folk tror i sin enfald att du är muslim eftersom du är rasifierad. Det är därför du får onda blickar.
Citera
2016-11-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Jag ropar troll.

Kristna i mellanöstern kallar sig inte araber utan maroniter, kopter, syrianer eller assyrier m.m.
Vilket samfund tillhör din familj?...låt mig gissa svenska kyrkan och är helsvennar.

Jag har mött många kristna araber i både Libanon och Israel, så visst finns de. Vad gäller TS har jag dock ingen aning... Det bästa är naturligtvis att fortsätta rösta SD, få din familj och vänner att göra samma sak.
Citera
2016-11-22, 16:51
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Jag har mött många kristna araber i både Libanon och Israel, så visst finns de. Vad gäller TS har jag dock ingen aning... Det bästa är naturligtvis att fortsätta rösta SD, få din familj och vänner att göra samma sak.
Kristna i Libanon kallas maroniter och dom i Israel kan vara lite vad som helst beroende på vilket samfund dom tillhör men dom kan kallas araber men jag har aldrig träffat en kristen från mellanöstern som kallar sig arab utan dom brukar vara stolta över sin särart.
Men visst finns det säkert undantag men TS ger inte intrycket av att vara genuin direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in