Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
H2H är smartast, fast kan inte låta bli pall eller vinsttips när jag är på det humöret.
Kul du tog upp just palltipset med Östberg. Är ganska kluven när det gäller spel på andrahandsfavoriter, känns som det är dåligt lönt att betta en pallplats för typ 1,50 med tanke på risken man tar. Iaf i ditt fall så verkar det för mycket chans trots chans på 60%ig avkastning. Har hon inte bättre chans på sprinten, 2,00 där?
Fast jag ska inte säg något, har lagt in ett palltips på Kläbo

Du har en poäng. Skulle dock Östberg ta ytterligare kliv denna säsong på distanslopp, och med tanke på Johaugs frånvaro, lär hon max stå i 1,30(pallplats) nästa gång hon startar i ett distanslopp. 1,60 är väl gränsfall för mig. Men vilka har hon emot? Weng och Björgren såklart, Kowa? nja. Kalla, nej. Finskorna, tvek där också.
I sprinten har hon såklart en bra chans att nå pallen, så 2 ggr är bra. Men det kan hända för mkt i en sprint, bruten stav, ramla, hamna i en dålig position etc.....Dock gillar hon ju att styra loppen i en sprint och är hon i form försöker hon nog att just göra detta. Och då är ju chanserna avsevärt bättre.
Fan.
Nu fick du mig att tveka vilket som blir mitt maxspel
Och hur står sig Sundby? Nyligen sjuk men tränat som en tok i ren frustration iom avstängningen.
Skulle han vara i form är 2.50 som vinnare hur bra som helst.
Ponera att han skulle vinna, då lär han inte stå högre än 1.50 i ALLA återstående distanslopp med intervallstart.
Väntar ivrigt på att fler h2h läggs ut på spelsidorna.