Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-23, 22:51
Medlem
Skön hets på Brignone-Drev på pinnen. Drev har varit uppe på 3.32 och vänt ner till 2.41. Galen marknad. Tog själv till 3.08.

Citat:
Ursprungligen postat av kubwa
Exakt. Pre-pinnen så håller man tyst Sen om det finns något kvar på andra ställen som inte korrelerar med ens egna intressen så är en post här på sin plats.

Hehe, precis så
Citera
2016-11-24, 09:20
Medlem
rainbowias avatar
Ett par frågor till er storfräsare:

Hur många spel lägger ni på en vintersäsong? Och hur fördelar ni spelen? Och vilken roi är ni nöjda med?

Annars måste väl marknaden totalt sett ha en relativt liten omsättning. Skidfolket i gemen är ett ganska försiktigt folk, t ex norskarns största nöje är att äta mackor i sin husbil Eller är det fördomar, finns det ett stort spelintresse på skidor?
Citera
2016-11-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ett par frågor till er storfräsare:

Hur många spel lägger ni på en vintersäsong? Och hur fördelar ni spelen? Och vilken roi är ni nöjda med?

74 H2Hs förra vintersäsongen. Uteslutande längdskidor. Ingen möjlighet att spela annat än H2Hs. 124,2 % ROI. Hade 121,1 % två säsonger tidigare med betydligt fler spel, inte minst mtp OS. Slarvat bort siffrorna från säsongen däremellan men var 110-115 % ROI. Förväntar mig att ROIn ska vara hög (betydligt högre än andra sporter) men i slutändan är det SEK-kolumnen man kollar på.

Var lite väl defensiv förra säsongen, så blev hög ROI. Räknar den här säsongen med klart över 100 stycken H2Hs, lite lägre ROI, på betydligt högre omsättning. Större vinst mao. Vill förresten minnas att en viss MacReady hade flera hundra spel med typ halva säsongen kvar. Inte sant? Visserligen med många olika sporter men ändå.

Citat:
Annars måste väl marknaden totalt sett ha en relativt liten omsättning. Skidfolket i gemen är ett ganska försiktigt folk, t ex norskarns största nöje är att äta mackor i sin husbil Eller är det fördomar, finns det ett stort spelintresse på skidor?

Vet inte varför bettingen på vintersport inte tagit fart. Obefintlig aktivitet på börserna. Tycker själv att längdskidor är svårslaget om man ser till själva bettingupplevelsen, även om det också är min favoritsport rent sportsligt. Gissar att den typiske Vinterstudio-tittaren är äldre än jag, men visst bettas det även bland den mindre unga generationen? Kanske är det för att folk gillar vintersport en helgmorgon så mycket att det inte behövs betting för att man ska vara nöjd?
Citera
2016-11-24, 15:45
Medlem
Bra initiativ att starta denna tråd.

Jag antar att vi som skriver i denna tråd har bra koll på skidsporten. I andra trådar rörande betting är det oftast mest snack om fotboll och det kan vara svårt att hitta likasinnade.

Nåväl, skidskytte och ländskidor är det jag mest lirar på, det händer att jag lirar alpint dock nästan uteslutande vinstmarginal.
Skidskytte är väldigt nyckfullt och har du koll på åkform och skyttet så kan du hitta riktigt fina odds, t.om på topp6.

I längd skräller det inte speciellt ofta, här lirar jag oftast h2h eller prispall.
Oddsen till helgens tävlingar i Ruka börja så smått dyka upp.
Vid en snabb anblick tycker jag just nu att oddset på att Flugstad Oestberg hamnar på pallen i damernas 10 km k är intressant.
Hennes genrep i beitos var onekligen bra, 1.60 ggr, dvs 60% avkastning tar jag alla dagar i veckan.

Vilka spelformer lirar ni helst?
Citera
2016-11-24, 18:15
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Bra initiativ att starta denna tråd.

Jag antar att vi som skriver i denna tråd har bra koll på skidsporten. I andra trådar rörande betting är det oftast mest snack om fotboll och det kan vara svårt att hitta likasinnade.

Nåväl, skidskytte och ländskidor är det jag mest lirar på, det händer att jag lirar alpint dock nästan uteslutande vinstmarginal.
Skidskytte är väldigt nyckfullt och har du koll på åkform och skyttet så kan du hitta riktigt fina odds, t.om på topp6.

I längd skräller det inte speciellt ofta, här lirar jag oftast h2h eller prispall.
Oddsen till helgens tävlingar i Ruka börja så smått dyka upp.
Vid en snabb anblick tycker jag just nu att oddset på att Flugstad Oestberg hamnar på pallen i damernas 10 km k är intressant.
Hennes genrep i beitos var onekligen bra, 1.60 ggr, dvs 60% avkastning tar jag alla dagar i veckan.

Vilka spelformer lirar ni helst?

H2H är smartast, fast kan inte låta bli pall eller vinsttips när jag är på det humöret.

Kul du tog upp just palltipset med Östberg. Är ganska kluven när det gäller spel på andrahandsfavoriter, känns som det är dåligt lönt att betta en pallplats för typ 1,50 med tanke på risken man tar. Iaf i ditt fall så verkar det för mycket chans trots chans på 60%ig avkastning. Har hon inte bättre chans på sprinten, 2,00 där?
Fast jag ska inte säg något, har lagt in ett palltips på Kläbo
Citera
2016-11-24, 18:51
Medlem
vad tror ni om Pärmäkoski topp 3 till 9 gånger ? känns som hon kommer vara med där uppe
Citera
2016-11-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
H2H är smartast, fast kan inte låta bli pall eller vinsttips när jag är på det humöret.

Kul du tog upp just palltipset med Östberg. Är ganska kluven när det gäller spel på andrahandsfavoriter, känns som det är dåligt lönt att betta en pallplats för typ 1,50 med tanke på risken man tar. Iaf i ditt fall så verkar det för mycket chans trots chans på 60%ig avkastning. Har hon inte bättre chans på sprinten, 2,00 där?
Fast jag ska inte säg något, har lagt in ett palltips på Kläbo

Du har en poäng. Skulle dock Östberg ta ytterligare kliv denna säsong på distanslopp, och med tanke på Johaugs frånvaro, lär hon max stå i 1,30(pallplats) nästa gång hon startar i ett distanslopp. 1,60 är väl gränsfall för mig. Men vilka har hon emot? Weng och Björgren såklart, Kowa? nja. Kalla, nej. Finskorna, tvek där också.

I sprinten har hon såklart en bra chans att nå pallen, så 2 ggr är bra. Men det kan hända för mkt i en sprint, bruten stav, ramla, hamna i en dålig position etc.....Dock gillar hon ju att styra loppen i en sprint och är hon i form försöker hon nog att just göra detta. Och då är ju chanserna avsevärt bättre.
Fan.
Nu fick du mig att tveka vilket som blir mitt maxspel

Och hur står sig Sundby? Nyligen sjuk men tränat som en tok i ren frustration iom avstängningen.
Skulle han vara i form är 2.50 som vinnare hur bra som helst.
Ponera att han skulle vinna, då lär han inte stå högre än 1.50 i ALLA återstående distanslopp med intervallstart.

Väntar ivrigt på att fler h2h läggs ut på spelsidorna.
Citera
2016-11-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
vad tror ni om Pärmäkoski topp 3 till 9 gånger ? känns som hon kommer vara med där uppe

Det behöver inte vara fel, även om jag inte personligen tror det.
Dock så är det säsongsöppning och man är lite osäker på åkarna.
Hon genrepade ju finfint i Rovaniemi.
Citera
2016-11-24, 19:24
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa

Ja, det är bra odds. Hon ligger på 7 hos Unibet i nuläget. En topp-5 borde nästan vara säker och hon borde nå pallen iaf med 25% chans kanske. Så passa på om du nu får 9
Annars så borde hon nå pallen till 99% i TdS, frågan är om man vågar spela på det redan nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Du har en poäng. Skulle dock Östberg ta ytterligare kliv denna säsong på distanslopp, och med tanke på Johaugs frånvaro, lär hon max stå i 1,30(pallplats) nästa gång hon startar i ett distanslopp. 1,60 är väl gränsfall för mig. Men vilka har hon emot? Weng och Björgren såklart, Kowa? nja. Kalla, nej. Finskorna, tvek där också.

I sprinten har hon såklart en bra chans att nå pallen, så 2 ggr är bra. Men det kan hända för mkt i en sprint, bruten stav, ramla, hamna i en dålig position etc.....Dock gillar hon ju att styra loppen i en sprint och är hon i form försöker hon nog att just göra detta. Och då är ju chanserna avsevärt bättre.
Fan.
Nu fick du mig att tveka vilket som blir mitt maxspel

Och hur står sig Sundby? Nyligen sjuk men tränat som en tok i ren frustration iom avstängningen.
Skulle han vara i form är 2.50 som vinnare hur bra som helst.
Ponera att han skulle vinna, då lär han inte stå högre än 1.50 i ALLA återstående distanslopp med intervallstart.

Väntar ivrigt på att fler h2h läggs ut på spelsidorna.

Haha...jävla flugjävel som ställer till det

Jepp, man väntar spänt på h2h. Tror att Hanna Falk blir grymt övervärderad.
Citera
2016-11-24, 20:03
Medlem
tack jo tror chansen till topp 3 är rätt bra för Pärmäkoski ändå leverera ju en del bra resultat på distansen förra året o börjat året bra även om de är svårt värdera loppen i Finland med finskorna jämfört med loppen i Norge och Sverige
Citera
2016-11-25, 07:24
Medlem
Newell 1.60 - Strandvall 2.20

Är Newell verkligen så stor favorit i den duellen? Visst, han var 4:a i fjol men hans klassiska sprintar gick överlag väldigt dåligt förra säsongen. Efter Ruka radar han upp raden 17-63-23-52

Medan Strandvall som var 11 i Ruka ifjol har 19-15-14 i de återstående klassiska sprintarna han åkte.

Inbördes möten 2-2 förra säsongen, men betydligt högre stabilitet på Strandvall.
Citera
2016-11-25, 11:15
Medlem
Om man enbart vill spela på en sida, vilken rekommenderar ni då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in